Bilderna får berätta resten:

Snorkeln. Turligt nog kan jag byta alla stiften utan problem.

Saab-fuelrailen som så många använder. Extraspridaren går igång på laddtryck och delar pulsbredd med de 4 primärerna, när extraspridaren går igång sänks öppningstiden till 4/5 så blandningen blir samma.

Soppapumpen från en saab-turbo skruvad i blocket med en krampa och vibrationsgummi.

Olja till turbon i ett bromsrör från biltema. Lite rädd att kopparn ska mattas ut av vibrationerna men har förankrat den så att den nog klarar sig. Ej att rekomendera då alltså, även om det var billigt


Motorn då,
Orginal 2.0 förgasare 30k mil på mätaren och föregående ägare hävdade att han kört den hem till yemen :S
Insug från 2,3 8v som har grövre rör än min topp. Visste inte detta vid köp.
Spridare från mercedes C 280 - 202cc
saab fuelrail
orginal komp 9 - 9,5 ska det vara
Körs på BF98 med 0,4 bar ladd
Sprutet var från början Peters idé. Han hade tänkt sig något som skulle var så enkelt som möjligt att använda, något man kunde "tuna" med en ratt enkelt ifrån bilen. Via ETA på Chalmers har vi tillgång till massvis av utrustning och extremt kunnig hjälp från folket där, det var detta som öppnade möjligheten för oss att påbörja detta så stort tack till er! En hel del modifikationer har gjorts på orginalkortet som fortfarande sitter i min bil och arbetet på kretskort version 2 har påbörjats. Den designen ska förhoppningsvis vara en "färdig" produkt, mer eller mindre.
Nu är jag sugen på vatteninsprut, intercooler, kompsänkning och portning, chassisats, ny bil, mera ladd och mycket mer!
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=EhskbA3we2o" onclick="window.open(this.href);return false;
Mer info finns i mitt huvud och publiceras efter hand.
M v h