Tänkte försöka tota ihop en garagetråd. Hojen, eller ombyggnadsprojektet som sådant, påbörjade jag 1988, så de flesta bilder på själva hojbygget är papperskopior.
Den ser på lite håll ut ung som den gjort sedan 90 talet. Däremot har jag haft svårt att få någon ordenlig fjång i grejorna, det är först på senare år som jag kommit fram till och ikapp den tänkta drömgränsen 85 hästar i motorn.
En bild på hojen som den kan se ut i väntan på en åktur.

Senaste motormonteringen skedde vintern -07 -08 och där finns lite bilder.
Motorn består av vevhushalvor:
I vevhushalvorna passar det bra att stoppa i en vevaxel med stålsvänghjul, egenhändigt tillverkat och statiskt balanserat på ett ungefär, carillostakar sedan Wiseco kolvar.
Nya kolvar på gång då de gamla började vara lite slitna.
Med vevaxeln i vevhuset är det tight och fint.
Hojen har Megasquirt insprutning och tändpulserna plockas från främre avgaskammen
via magneter och Hallgivare från ELFA.
Motorn hr ett toplock som är portat av Tom Blomqvist
En liten snabbgenomgång kanske av det inre i motorn.
/Ola