Är en -90 turbo som fått en B23ET som förra ägaren renoverade och försedde med:
531 topp,
VX3 kam,
940 grenrör
Ska tydligen va chippad,
Sitter pys på wastegateslangen, ladd ca 0,8 nu!
Tanken är:
Portad topp, vet inte om det blir en 530 lr 531an som sitter där!
Annan kam, lutar åt en STS 247 lr liknande! (tips mottages)
Nytt grenrör, fick med ett fult extraktor som jag kan använda som grund, 37mm invändigt, pulssplittat, får se hur långa rören blir men skulle gissa på ca 50cm fläns-fläns, T4-fläns!
50mm wastegate (gamla HKS-kopian)
HX40 T4-fläns 19hus
Kl 3" IC
1600 spridare
MS1 V3
Sen blir det nog ett annat insug i ett senare skede!
Kopplingen blir nog orginal med sinter till att börja med!
Växellådan blir en omsvetsad getrag 260!
I bakaxeln hamnar det en torsendiff! Ska försöka hitta på nått med bakvagnsbryggan lr så blir det nått liknande bakaxels stag!
Sen ska den få lite andra fjädrar å dämpare!
Det blir nog 240 turbofjädrar fram.
245 husvagnsfjädar bak, alt saab 900 framfjädrar.
240 förstärkta KYB gasdämpare bak.
Fram vet jag inte vad det blir för dämpare, ska väl bli coilovers såsmåningom så ja kanske väntar med dämpare till dess!
Sen blir det nog dubbla krängare fram å bak!
Bilen ska användas till bus å lek!
Vill ha en rolig bil med rolig motor!
Det tråkiga med bilen är lacken, klarlackssläpp på hela huven och massa små på taket!
Här e nåra bilder!

Klarlackssläpp alabama! Tanken är att huven ska bli mattsvart, men lurar på torkarplåten som också behöver färg, org lr svart?

Bak sitter det 965 kofångare, tycker den e snygg men svårt å hitta nått liknande fram, sitter 850 fram nu å den tycker ja inte passar där!



Så frågan e ju om man ska skaffa ett par orginalkofångare å "lacka ner" (inte det som "ska" va svart) lr skaffa en annan fram som passar bättre! Förslag mottages tacksamt!