Evinrudes BMW "M5" Touring Turbo M67!
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Tackar!
Flödar den hela vägen upp till 1000whp? Vore ju fränt med fyrsiffrigt!
Raceventiler och portning blir ju typ samma pris som en b38 topp så det är ju en smidig lösning om det skulle strypa.
Kopplingen blir 765 så länge den håller, om jag inte redan på förhand blir utdömd som bakom flötet
Jag skulle vilja ha dit en treskivig, men det beror på om pengarna räcker till
Flödar den hela vägen upp till 1000whp? Vore ju fränt med fyrsiffrigt!
Raceventiler och portning blir ju typ samma pris som en b38 topp så det är ju en smidig lösning om det skulle strypa.
Kopplingen blir 765 så länge den håller, om jag inte redan på förhand blir utdömd som bakom flötet
Jag skulle vilja ha dit en treskivig, men det beror på om pengarna räcker till
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Haha, det blir effekt med en 3.6 topp oxo 1000 är inte några problem ALLS. Lägg energin på en koppling istället.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Ja, toppen behöver du nog inte bekymra dig över!
Jag kör med en helt std 3.6 topp i min och den verkar ju flöda tillräckligt iaf
Jag kör med en helt std 3.6 topp i min och den verkar ju flöda tillräckligt iaf
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Jag hade fått för mig att du körde med topp från en b38?moggemx skrev:Ja, toppen behöver du nog inte bekymra dig över!
Jag kör med en helt std 3.6 topp i min och den verkar ju flöda tillräckligt iaf
Men om du inte gör det är det ju bara att sluta nojja och börja ladda!
Jag får ta min tid och energi och börja oroa mig för sånt som det finns anledning till istället, växellåda, kardan och bakvagn om inte annat...
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: sön mar 22, 2009 9:56 pm
- Ort: Strömsund / Jämtland
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Vafan, kan man få 1000hk i en m50 som är "hemportad" får man garanterat sjukt mos ur en fin M topp
Skulle inte ens överväga att köra 765a =) ska bli spännande med dendär tilton cerametallic kopplingen jag handlat!
Skulle inte ens överväga att köra 765a =) ska bli spännande med dendär tilton cerametallic kopplingen jag handlat!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Som sagt, jag som nojjar bara.
Jo, helst vill jag ha bort 765-plattan, men samtidigt är ju en treskivig och urtrampningslager en del flis.
Inbillar mig ven att en 765 med sinter är lite snällare mot växellådan och en sådan är ju inte direkt billig om oturen nu skulle vara framme..
Till slut kunde jag inte låta bli att bli lite inspirerad av walters bil, 675whp e34 med 618-platta som fortfarande bettar efter 1000 mil
Så som det ser ut nu så kan det bli ett gästspel för den goa 765an iaf, men jag har ju hela vintern på mig att ändra mig!
En liten burnis tillsvidare:
http://www.youtube.com/watch?v=Lt5fM3vjLHg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, helst vill jag ha bort 765-plattan, men samtidigt är ju en treskivig och urtrampningslager en del flis.
Inbillar mig ven att en 765 med sinter är lite snällare mot växellådan och en sådan är ju inte direkt billig om oturen nu skulle vara framme..
Till slut kunde jag inte låta bli att bli lite inspirerad av walters bil, 675whp e34 med 618-platta som fortfarande bettar efter 1000 mil
Så som det ser ut nu så kan det bli ett gästspel för den goa 765an iaf, men jag har ju hela vintern på mig att ändra mig!
En liten burnis tillsvidare:
http://www.youtube.com/watch?v=Lt5fM3vjLHg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Jag kör ju med 765 platta och 4-puck nu, Och hade mer än gärna haft kvar den om inte effektsuget vart för stort
Helt sjukt skön att köra med, Är nästan som en vanlig civil bil att åka omkring med faktiskt, Har inte provat nån 3-skivig ännu.. men vad man har hört så blir dom ju inte direkt lättkörda med dom + att dom är elaka mot drivlinan..
Men som sagt hade jag valt att lägga mig under 900 whp så hade jag inte tvekat att fortsatt å köra med 765:an Sen vet man ju inte hur länge den håller ihop iofs
Helt sjukt skön att köra med, Är nästan som en vanlig civil bil att åka omkring med faktiskt, Har inte provat nån 3-skivig ännu.. men vad man har hört så blir dom ju inte direkt lättkörda med dom + att dom är elaka mot drivlinan..
Men som sagt hade jag valt att lägga mig under 900 whp så hade jag inte tvekat att fortsatt å köra med 765:an Sen vet man ju inte hur länge den håller ihop iofs
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: sön mar 22, 2009 9:56 pm
- Ort: Strömsund / Jämtland
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Vore jag dig skulle jag köra -765 plattan med sinter. Tycker det e jobbigt nog att köra med sinter, lär ju inte bli bättre med 3-skivigt
Volvo 740 M50
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Även Pitbull körde 765 i sin e34 med m30/841whp, vet inte om det är tidig effekt som slaktar kopplingen för det började slira på snabb växling mellan 2 och 3
Dock har jag full buffelskinninredning och nya 265 18"
Ser inte fram emot att köra bilen efter koppling och svänghjulsbytet, då allt kommer väga ca 8kg, istället för ca 15kg.
Skön rökare
((( Resultat av kass koppling kass framvagn och ingen krängare i bak. )))
((( http://www.youtube.com/watch?v=VgjuQiaN ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; )))
Dock har jag full buffelskinninredning och nya 265 18"
Ser inte fram emot att köra bilen efter koppling och svänghjulsbytet, då allt kommer väga ca 8kg, istället för ca 15kg.
Skön rökare
((( Resultat av kass koppling kass framvagn och ingen krängare i bak. )))
((( http://www.youtube.com/watch?v=VgjuQiaN ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; )))
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Allt beror på hur de monteras...som sagts tidigare.. Pitbull hade inte samma vrid som morgan har i sin maskin.
Fick du inte koppligen för typ ett halvår sen oliver? Maka dig till garaget och byt den, snön har inte fallit och lär inte falla än på några veckor får vi hoppas
Fick du inte koppligen för typ ett halvår sen oliver? Maka dig till garaget och byt den, snön har inte fallit och lär inte falla än på några veckor får vi hoppas
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Den har iallafall värmt hyllan i någon månad! är dock obotligt lat just nu!
Antingen byter jag iår eller väntar till 2012.
Antingen byter jag iår eller väntar till 2012.
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Vad ska du köra med för koppling istället då?Pimplaren skrev:Den har iallafall värmt hyllan i någon månad! är dock obotligt lat just nu!
Antingen byter jag iår eller väntar till 2012.
Och ut och byt nu i vinter så det är gjort! Motivationen lär knappast vara så på topp om den rasar mitt i säsongen heller!
Mitt försvar är åtminstonde att jag har en massa andra saker som måste prioriteras före
I övrigt så måste jag säga att bilen din lät riktigt fränt, vore kul att se den IRL nån dag
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Det blir en Tilton 2skivig cerametallic koppling, som PPF styrde åt mig!
Den ska palla 1136nm tror jag, så 1000wnm borde inte vara några problem
Tack! din låter mysigt också.
Den ska palla 1136nm tror jag, så 1000wnm borde inte vara några problem
Tack! din låter mysigt också.
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Tillträde till garage förhoppningsvis vid månadsskiftet, då blir det mek för fulla muggar!
Under tiden får man hålla tillgodo med att sladda med bruksbilen:
http://www.youtube.com/watch?v=vjckoomFg38" onclick="window.open(this.href);return false;
Under tiden får man hålla tillgodo med att sladda med bruksbilen:
http://www.youtube.com/watch?v=vjckoomFg38" onclick="window.open(this.href);return false;