Evinrudes BMW "M5" Touring Turbo M67!
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: lör nov 26, 2011 3:31 pm
- Ort: Njarðvík, Iceland
- Kontakt:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Hur mycket är denna koppling?Pimplaren skrev:Det blir en Tilton 2skivig cerametallic koppling, som PPF styrde åt mig!
Den ska palla 1136nm tror jag, så 1000wnm borde inte vara några problem
Tack! din låter mysigt också.
Jag har en uppfattning Tilton Dual Disc, men det bara kan kosta pengar...
Detta är förmodligen säljs i set, till exempel Disc, Svänghjul och pressar?
Viktor Agnar Falk Guðmundsson
___________________________
___________________________
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Kikade på din spec lite och du borde klara dig med en 765 och sinterlamell, dom är specad till ca 800Nm.
Men om du redan har diskar till en tilton (fick inte riktigt grepp om vad du menade ) så kör med en sån. Det borde gå att få tag i bara själva "tryckplattan". Har du någon i närheten eller inom landet som säljer tilton så borde det gå att lösa.
Svänghjulet kan du svarva till så det passar
Annars har PPF åt dig
http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om du redan har diskar till en tilton (fick inte riktigt grepp om vad du menade ) så kör med en sån. Det borde gå att få tag i bara själva "tryckplattan". Har du någon i närheten eller inom landet som säljer tilton så borde det gå att lösa.
Svänghjulet kan du svarva till så det passar
Annars har PPF åt dig
http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: lör nov 26, 2011 3:31 pm
- Ort: Njarðvík, Iceland
- Kontakt:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Tyvärr är jag inte särskilt bra på svenska. Jag försöker spara mig med mina kunskaper i danska och Google Översätt.
Jag är inte redo att köpa en koppling ännu, jag tror att jag ska vara med sirka 700 nm men jag skulle hellre köpa en starkare koppling och kan öka kraften senare.
Detta projekt som du arbetar här är MEGA COOL!
Jag är inte redo att köpa en koppling ännu, jag tror att jag ska vara med sirka 700 nm men jag skulle hellre köpa en starkare koppling och kan öka kraften senare.
Detta projekt som du arbetar här är MEGA COOL!
Viktor Agnar Falk Guðmundsson
___________________________
___________________________
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Tackar!
Din kommer att bli kul som fan den med, jag har ju hunnit köra lite med ca 500 häst och redan då är det halt. Men mycket vill ha mer!
Du gör ett riktigt bra jobb ändå med svenskan, det är ju inte det lättaste språket direkt
Du skulle som sagt klara dig med en sachs 765 platta, men vill du kunna växa så är det flerskivig som gäller. Eftersom du inte hade en tilton redan så kan du istället köpa en quartermaster av motornord, http://www.motornord.se" onclick="window.open(this.href);return false;, Roger fixar biffen ska du se!
Däremot sliter flerskiviga mycket mer på drivlinan då den är helt stum. Orginallådan ger nog upp oavsett koppling, den är lite klen
Din kommer att bli kul som fan den med, jag har ju hunnit köra lite med ca 500 häst och redan då är det halt. Men mycket vill ha mer!
Du gör ett riktigt bra jobb ändå med svenskan, det är ju inte det lättaste språket direkt
Du skulle som sagt klara dig med en sachs 765 platta, men vill du kunna växa så är det flerskivig som gäller. Eftersom du inte hade en tilton redan så kan du istället köpa en quartermaster av motornord, http://www.motornord.se" onclick="window.open(this.href);return false;, Roger fixar biffen ska du se!
Däremot sliter flerskiviga mycket mer på drivlinan då den är helt stum. Orginallådan ger nog upp oavsett koppling, den är lite klen
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: lör nov 26, 2011 3:31 pm
- Ort: Njarðvík, Iceland
- Kontakt:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Har du artikelnumret för 765 tryckplattan och vad koppling ska jag använda det? Jag har 240mm Single-Mass Flywheel BTW
Tack på förhand ...
Tack på förhand ...
Viktor Agnar Falk Guðmundsson
___________________________
___________________________
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
3082999765 är artikelnumret. En vanlig fyrpuckad 240mm sinterlamell blir perfa
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Finns flera olika lamelltyper hos Tilton. Den vi kör med heter rally och är gjord att kunna slira lite. De hugger inte alls lika som de andra.
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Har ännu inte fått värme och belysning i garaget så här går det trögt...
Måste se om kylaren fortfarande är tät då jag inte tänkte på att det saknades glykol nu när det är kallt
Nytt svänghjul är införskaffat iaf från en e21 med m10 (215mm), antar att det var ett sånt jag skulle ha Roger?
Måste se om kylaren fortfarande är tät då jag inte tänkte på att det saknades glykol nu när det är kallt
Nytt svänghjul är införskaffat iaf från en e21 med m10 (215mm), antar att det var ett sånt jag skulle ha Roger?
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Jepp det ska nog funka.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
215mm, går det att modda så man får 100% anlägg på innersta lamellen om man kör 184mms lamell? =)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Tanken/förhoppningen är att det ska gå. Det finns ju mer gods invändigt så har man lite tur så.Pimplaren skrev:215mm, går det att modda så man får 100% anlägg på innersta lamellen om man kör 184mms lamell? =)
Jag kan ju mäta den invändiga diametern på svänghjulet om du vill. Du får gärna mäta invändigt på lamellen så får vi ju svar på det båda två.
Ett sånt här är det iaf:
Orginal s38b36:
- Perkele70
- Forumsberoende
- Inlägg: 1058
- Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
- Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
jah har hamnat mitt i ett karossbyte!sålde 242an....söker en annan kaross nu!
har inga roliga bilar!;)
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
13cm är dem på insidan =) hoppas detdär svänghjulet lirar!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Det är precis under 13cm om man plansvarvar det då det var en liten kant längst in mot centrum. Men det verkar ju som att det kan bli kanon det här! Startmotorn passar ju så det behöver man ju inte heller bekymra sig omPimplaren skrev:13cm är dem på insidan =) hoppas detdär svänghjulet lirar!