hej jo du har nog rätt johan däcken är inne på fjärde sesongen nu men jag har skött dem väldigt noga och alldrig värmt dem mer än nödvändigt, alldrig haft de i sol längre stunder mm men klart att de inte är lika bra som nya. sen så är nog DOT däck inte lika bra på klistrad stripp heller så klart och B20:n är mycket starkare nu än tidigare år.johan johansson skrev:Tänkte på om du har gammla däck? När jag köpte sprillans nya däck vart det ett jävulskt bett. Du kanske har för dåliga så det inte spelar någon roll hur du justerar för du får för lite grepp.
Bara en fundering, kanske står någon stans orkade inte läsa igenom
Johan.
nya M/T 14x32x15 skulle sitta fint någon som är sugen att köpa några billiga dot däck till gatbil? ärlig slitbane brädd 13" och höjd 31". ca 60% av mönstret kvar!
effe jag är tyvärr för lat och har för dåligt med tid för att göra en ordentlig lättning på bilen. jag har byggt en bil från grunden redan (142:an) det räcker för mig och jag är bättre på motorer så jag håller mig till det.
drömmen vore ett chassi typ som motornord rogga, då kunde jag nästan konkurrera med norrmännens dragster. en del har också sagt att jag ska köpa en dragster, och det vore nog klokt men jag gillar dörrar på nått vis ?
en annan dröm vore att bygga en ny bakram mm liknande men lite mildare sort som fredde holmgren har på min gamla 142:a
den ska gå att besiktiga också det är ett krav och den ska väga max 1000kg race vikt också
fredde har du tid nått i vinter med en senaps gul 142:a ?