Jensas B18 comp Vega.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

låter som helt klart spännade planer för bilen, karossen såg ju väldigt välbyggd ut så det blir ett spännande projekt att följa !
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

jag röstar ändå på en liten SB cheva motor, det där chassit borde väl klara mer än 850hk?, sen behöver väl inte all effekt utnyttjas? Större motor borde bli billigare och hållbarare, sen passar den direkt.

sen finns det ju tonvis med grejjer till sbc.
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Luddfig
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 22, 2005 8:44 pm
Ort: Nyköping/oxbacken

Inlägg av Luddfig »

kan försöka sno med mig en av scanias 16L V8 så kan du få köpa den billigt hehehe :lol:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

dezzan skrev:jag röstar ändå på en liten SB cheva motor, det där chassit borde väl klara mer än 850hk?, sen behöver väl inte all effekt utnyttjas? Större motor borde bli billigare och hållbarare, sen passar den direkt.

sen finns det ju tonvis med grejjer till sbc.

hadde jag hittat en prisvärd 302-327-350 med lite tjockare foder skulle jag slå till men det värkar va svårt att hitta.

många delar har offtast också levt ett hårt raceing liv i många år.
jag såg att ett nytt GM 350 4bults block kostade 600$ skulle kännas rätt då det är 4.00tum också (lite tjockare i allafall).

Får jag vara ärlig så är det inte så kul att mecka v8 när man är van precisions bearbetade B20 Block med supertjocka cylindrar och smidda härdade stål vevaxlar som tål 9500rpm/ 1000hk standard.

Tänk om man kunde hämta en csb350 Dart block med 4340smidd vev och stakar från en rostig standard cheva för 500spänn på skroten som det går med volvo, bmw :wink:
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Såg ett nytt 350 fyrbult block med toppar och hydraulkam för 28k eller nått på blocket. För dyrt kanske ?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

KackNalle skrev:Såg ett nytt 350 fyrbult block med toppar och hydraulkam för 28k eller nått på blocket. För dyrt kanske ?
jag har faktiskt funderat på en sån då de endast kostar ca 1190$ i usa sen behövs ett kam kitt och kolvar. men det är ett altenativ som inte blir så dyrt sen får man nya delar.

http://chevyhiperformance.com/techarticles/46320/

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
Kenny
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tis jul 12, 2005 10:16 pm
Ort: Anumark

Inlägg av Kenny »

du får ursäkta mig men var hittar man en 4bult 350 för de priset , dom har en 2bult som är halft i hopplockad på summit för 1359$
men då är de utan insug vattenpump svänghjul m.m.
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kenny skrev:du får ursäkta mig men var hittar man en 4bult 350 för de priset , dom har en 2bult som är halft i hopplockad på summit för 1359$
men då är de utan insug vattenpump svänghjul m.m.

http://www.sdpc2000.com/catalog/123/pro ... ck-ups.htm
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor okt 28, 2004 3:19 pm
Ort: Ludvika Dalarna

Inlägg av Dalmasen »

Vore det inte häftigast med en B20 byggd bara för dragracing utan kompromisser för gatkörning?..Hur fort skulle det gå med det här chassiet tro?
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Användarvisningsbild
Tompi
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis aug 02, 2005 9:02 am
Ort: Piteå fd Kiruna

Inlägg av Tompi »

Kul att det gamla Kiruna chassiet kommer till användning igen.
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Vad är det besiktat för? ET 7.50 ?
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
vince
För mycket laddtryck
Inlägg: 222
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:08 am
Ort: Gullspång
Kontakt:

Inlägg av vince »

http://www.sdpc2000.com/catalog/123/pro ... ck-ups.htm[/quote]

billigt kanske,men absulut inget att sätta turbo på,hemska toppar,gjuten vev,gjutna kolvar etc,tror tom stakarna är gjutna,då är det bättre att köpa bara ett nytt block,och fylla på med smidda grejer,begagnade toppar,vev,stakar etc,brukar inte bli dyrt,till mitt opel projekt köpte jag en komplett 4bultad -72 400,den har iofs gjuten vev,men vettiga toppar och bra skick för en renovering 6500:-en fyrbultad 350 borde man hitta för 5000:-ett tips är att istort sett alla pickup/blazer/suburban från 70 talet har 4bultade block,har sålt två sådana motorer från bilar jag skrotat,och dom har inte inbringat några fantasi summor direkt.
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Jens, skippa dessa "tråkiga" planer på sb åtta, använd din fina cossie 6:a ist , mkt lättare, finare och fränare tycker iaf jag! 8)
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

ford i en cheva, usch, kommer aldrig ge samma prestanda för pengen heller, fränare knappast, men vill man va udda så. Blir tonvis med extrajobb för att ens få dit den.

En fräsh 4 bultad sb underdel, sen är det i princip klart =)
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Skriv svar