Jensas B18 comp Vega.
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Surt att man inte fick se dig köra men kul att få hälsa irl ( var jag som var med Mats på converter seminariet och snackad efteråt)
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Anders
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Har inte följt nått från tierp ..hur har det gått?
Mvh effe
Mvh effe
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Tydligen bara kört någon enstaka repa, det har regnat hela dagen idag.
9.80s vid inställning 2.4 bar om jag fått det rätt.
Förhoppningsvis torrare i morgon.
9.80s vid inställning 2.4 bar om jag fått det rätt.
Förhoppningsvis torrare i morgon.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
idag söndag var det torrt mestadels av dagen iaf..Jens åkte 9.73/211 o åkte tyvärr ut mot Per Eriksson ..han uppdaterar oss säkert med mer info framöver
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Såg att Per åkte 2st 6.628s repor! Måste vara spännande att köra Competition och starta före och sitta där och fundera "kommer han hinna ikapp eller inte?"
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Per åkte en 6.628 repa
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
Nytt person bästa om jag inte minns fel för Pirre (Per) och vilken slutfart nästan 329 km/t.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. anmäld EM Tierp 2016!
för 2 år sen då jag körde upp för licensen för comp och körde första tvävligen så sa flera på fullt allvar att det inte skulle gå att köra med min bil/kombination och sånt motiverar mig då va index 10.30 och jag körde låga tior (man ska helst köra 0.6 sek under index).
sen dess har jag jobbat ned tiderna till 9.72 altså 0.58 sek under det index och det är jag väldigt nöjd med men indexet sänktes på EM i findland med rekord stora 1.06 sekunder i fjol så nu ligger jag sämre till än någonsin men jag jobbar vidare så länge jag får med min gammla bil med positiv anda
snabbaste tiden för dagen va med 2.6bar laddtryck och växlings varv på 8800rpm och 8100 över mål (logg SD224)
chaffören klantade till sig lite i elimenerings in stageningen då han fått köra för lite före men det blir nog bättre framöver.
ligger på plats 10 i SM tabellen av de 24 bilar som va anmälda till denna första sm tävling av 4 st i sommar ändå då många hade problem med kvalningen då banan inte va så bra på kvalet.
få se hur jag ska göra med nästa sm tävling i piteå? en hel del pengar av race budjeten har redan spenderats då allt vart dyrare här nu före sesongs start. så fins det några som är intresserade av sponsra start avgift till piteå (fullt avdrags gillt och bra reklam som går ut till tusentals i publiken) så hör av er!
stort tack till min mekare Tore Matsson i helgen och alla som hjälpt till före racet som conny, peter,sangren, skägget mm
mvh jens
sen dess har jag jobbat ned tiderna till 9.72 altså 0.58 sek under det index och det är jag väldigt nöjd med men indexet sänktes på EM i findland med rekord stora 1.06 sekunder i fjol så nu ligger jag sämre till än någonsin men jag jobbar vidare så länge jag får med min gammla bil med positiv anda
snabbaste tiden för dagen va med 2.6bar laddtryck och växlings varv på 8800rpm och 8100 över mål (logg SD224)
chaffören klantade till sig lite i elimenerings in stageningen då han fått köra för lite före men det blir nog bättre framöver.
ligger på plats 10 i SM tabellen av de 24 bilar som va anmälda till denna första sm tävling av 4 st i sommar ändå då många hade problem med kvalningen då banan inte va så bra på kvalet.
få se hur jag ska göra med nästa sm tävling i piteå? en hel del pengar av race budjeten har redan spenderats då allt vart dyrare här nu före sesongs start. så fins det några som är intresserade av sponsra start avgift till piteå (fullt avdrags gillt och bra reklam som går ut till tusentals i publiken) så hör av er!
stort tack till min mekare Tore Matsson i helgen och alla som hjälpt till före racet som conny, peter,sangren, skägget mm
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
nån som vet av 12volts ventiler av 3/2 modell som flödar lite mer samt som tål olja och lite temp? ska ha till PG lådan.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jokern / Woodridge
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
- Ort: Skogås
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
Låter som om du skulle behöva en lägre utväxling (högre numerisk) i bakaxeln. Du borde nog ha en utväxling som gör att går i mål på ca. 9000 rpm. Då skulle den "klippa iväg" på ett helt annat sätt i starten, och orka mer i slutet av banan. Fast det där har du naturligtvis koll på själv, det vara bara en tanke, och att du inte nämnde någonting om det själv.
Tynga bilen kan du inte heller, eftersom du kör i ET/A, och det finns inget FT/A såg jag. Undrar varför det inte finns det?
Med ditt kunnande, så skulle det naturligtvis varit intressant att se vad du kunde åstadkommit med en motor som har 4 ventiler/cylinder.
Har inte Stig O Transmission någon sådan ventil som du söker?
Tynga bilen kan du inte heller, eftersom du kör i ET/A, och det finns inget FT/A såg jag. Undrar varför det inte finns det?
Med ditt kunnande, så skulle det naturligtvis varit intressant att se vad du kunde åstadkommit med en motor som har 4 ventiler/cylinder.
Har inte Stig O Transmission någon sådan ventil som du söker?
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
du har rätt i mycket men jag har mera vrid och effekt på lager över 6500rpm så det blir mera vrid iväg i starten och mera varv i slutet och mindre dropp vid växling men måste få till det så den går att komma in i stage snabbare så man kan få det lite mindre stressigt sekunderna före starten. hade intressant snack med BTE converter killen i tierp och visade en logg som jag fick bra info om
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
jag tappar ca 0.10sek i 60 fot då jag blyar ned bilen 80-85 kilo för ET/A . är inte det mycket? 1.40 med bly och 1.29-1.32 utan. all vikt bak tidigare men håller på flytta 30 kila dit fram nu.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jokern / Woodridge
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
- Ort: Skogås
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
Nja, kanske, lite i överkant med 0,1 sek på 60-footen. Med 85 kg mer vikt, så skall du tappa ca. 0,22 sek på hela sträckan, men visst, du tappar mest tid första biten.
Jag trodde att du körde i ET/A nu, med tanke på indexet.
DT/A index 8,17 sek.
ET/A index 9,26 sek.
Det är inte så lätt att bara köra rakt fram.
Jag trodde att du körde i ET/A nu, med tanke på indexet.
DT/A index 8,17 sek.
ET/A index 9,26 sek.
Det är inte så lätt att bara köra rakt fram.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
Hej har tunat på chassit i dag. fixat lite kärvning i ena fram dämparen sen kollat vikterna på alla däck och sen har jag flyttat fram lite vikter. hoppas det gör av sig till sm tävligen i fälfors och jag kan bättra på tiderna från tierp lite mer.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Jensas B18 comp Vega. 9.72 ET/A Tierp 2016!
Kommer du ner till Tierp 30/31 ?
Blir några bilar i 4-6 klassen
Blir några bilar i 4-6 klassen