Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 7:07 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1940 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 126, 127, 128, 129, 130
Författare Meddelande
InläggPostat: ons mar 22, 2017 10:05 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Inlägg: 740
Jens Gustavsson skrev:
jag tänkte tanken jörgen men va för stressigt att köra 150 mil på 24 timmar som det va. tror jag ska ta en wekend flyg resa nått senare i vår och hälsa på lite folk där nere :thumbright:


Du är VÄLKOMMEN.
"gästrum" finns också.

_________________
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 23, 2017 5:04 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre aug 22, 2008 6:17 pm
Inlägg: 76
Ort: Malung
Gällande Metanol så är jag inblandad i en TD bil med skruvkompressor.
Vi tunar motorn enbart med att läsa tändstift och logga avgastemp.

Turbo bilarna däremot kör mot lambda.

_________________
Chevy Chevelle SS 1966
Chevy Impala SS 1963


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre mar 24, 2017 7:12 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Tror det har en enkel anledning.
Kompressorbilarna har sällan elektroniskt styrt bränslesystem och turbobilarna har det.

Läsa tändstift räcker egentligen på alla former om man har talangen att göra det.
De berättar i stort sett allt, faktiskt mer än lambdan.
Men lambdamätare är lite bekvämare, samt med EFI kan man ställa in olika motorskydd.
Så det är upp till var och en vad de väljer som tuningverktyg.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 02, 2017 10:59 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 942
Ort: bjursås
Hej Jens det va länge sedan.
Va i väg i fredags kväll och hämtade ett släp med B20 bigblock... ja B30 motorer 3st plus extra delar ca 800 kg närmare bestämt :) .
Tittade på topparna och skulle inte en B30 topp (avsågad så klart) funka bra åt dig ,såg inte så dumt ut typ 531 kanaler på avgas.
Man får ju slipa en ny kam men det är väl inga problem för dig.
Har du tittat på en sådan topp ?
Mvh Peter


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 07, 2018 6:13 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20584
Ort: Tomterna/sävar
Hej ny höst och planen är att se vad B18 motorn gett på vevaxeln (alldrig bromsad över 1.7bar tidigare) sen se om det går att bättra på?

skulle vilja ha möjlighet komma ned på indexet på en perfekt repa men det blir väldigt svårt!

skulle gissa att jag hade mellan 580-600hk då jag körde1.36, 201m 6.02/183, 402m 9.50/226km logg 272 mot jeppe 2016 då jag sist körde comp i fällfors. skulle behövas minst 50hk till skulle jag tro? (sida 127 här)

motorn och elsystemet är urplockad och uppstartad i dynostativet (ca 6 timmars jobb) för ett par helger sen men det står på golvet i ett hörn. hoppas ha tid att köra lite i slutet av november!

har inte kommit ut nått nytt reglemente i comp heller inför 2019. lite orolig att det ställer till nå problem.

mvh jens

_________________
Köpes volvo B17 vevaxel eller motor

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1940 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 126, 127, 128, 129, 130

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010