Vinterbestyren börjar ge resultat!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Vinterbestyren börjar ge resultat!

Inlägg av Jonas T »

Bild

Nu kan vi förhoppningsvis snart börja lära oss mappa!

MVH Jonas T
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Ser ut som en kul maskin, snyggt insug!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det blir kul att höra hur den går. det blir nog en fruktad skildnad mot gammla anläggningen. kan du inte skriva ett litet motor recept?
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

I stora drag:

B230 med oljeskvätt under kolvarna, B23 vev + M-stakar och ET kolvar, Lättportad 531 med rostfria avgasventiler och standard insugsventiler + dubbla ventilfjädrar (har inga flödesuppgifter på toppen utan hoppas på det bästa) Komp blev runt 7:5, hemgjort insug med invändiga trattar och 65mmspjäll, pulssplitgrenrör och dubbla rosenkranz 44mm WG, Kamaxel slipad av Janne Elleman (ungefärvärden: 280°in 300°ut och C:a 110°nockvinkel) Holset HX40 med 57mm inlopp 65mm ut, och slutligen blev det ett Autronic SMC ( där har man velat mycket fram och tillbaks om vilket sprut man skall ha, anledningen till att det blev just Autronic är att en kåmpis kör med detta och kan bidra med råd&dåd vid montering och mappn, han råkar dessutom ha en bredbandslambda av märke Autronic. Inlednigsvis kommer jag nog att köra Wastefire med 2 slutsteg och dubbelspole även om jag förstått att det kan vara vissa nackdelar med detta. Ska nog se över detta längre fram. (kanske 4 Boschslutsteg och 4 enkelspolar?) Annars verkar både Haltech E11 och Hestec vara minst lika intressanta) För övrigt så har ovan nämda kompis en ganska fräck Porsche 968 med 3l motor, kullagrad turbo och en massa snask, men han börjar se nervös ut vid garagebesöken nu :wink: Nåja vi får väl se om vi får det att lira.

MVH Jonas T
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

lycka till JT!! du ska väll till säve i sommar? hoppas jag kan ta mig dit bara det är 38 mil enkel..... men tog mig ju dit förra sommarn så vet du vilket datum det blir iår? ja kanske kan få klart min bil.... det är massa massa jobb kvar men vore fränt bara att få den genom bes tills dess.... :roll:
madmagnus
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:58 pm
Ort: umeå
Kontakt:

Inlägg av madmagnus »

snuff anläggning! ser bra ut. lycka till med justeringarna.
better to burn out then fade away
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

har fyllt på med lite mer prylar i pannrummet, fast ärligt talat så är man just nu inne i en svacka och behöver inspiration. (konstigt när man väl börjar närma sig uppstart?)

Bild

MVH Jonas
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

Angående bilsport stripp kan lägga upp alla events 2004

Emmaboda 15 Maj

Piteå 29 Maj

Säve 12 juni

Stockholm 3 Juli

Mvh NitroLarse
Bild
Skriv svar