Vinterbestyren börjar ge resultat!
Vinterbestyren börjar ge resultat!
Nu kan vi förhoppningsvis snart börja lära oss mappa!
MVH Jonas T
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir kul att höra hur den går. det blir nog en fruktad skildnad mot gammla anläggningen. kan du inte skriva ett litet motor recept?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
I stora drag:
B230 med oljeskvätt under kolvarna, B23 vev + M-stakar och ET kolvar, Lättportad 531 med rostfria avgasventiler och standard insugsventiler + dubbla ventilfjädrar (har inga flödesuppgifter på toppen utan hoppas på det bästa) Komp blev runt 7:5, hemgjort insug med invändiga trattar och 65mmspjäll, pulssplitgrenrör och dubbla rosenkranz 44mm WG, Kamaxel slipad av Janne Elleman (ungefärvärden: 280°in 300°ut och C:a 110°nockvinkel) Holset HX40 med 57mm inlopp 65mm ut, och slutligen blev det ett Autronic SMC ( där har man velat mycket fram och tillbaks om vilket sprut man skall ha, anledningen till att det blev just Autronic är att en kåmpis kör med detta och kan bidra med råd&dåd vid montering och mappn, han råkar dessutom ha en bredbandslambda av märke Autronic. Inlednigsvis kommer jag nog att köra Wastefire med 2 slutsteg och dubbelspole även om jag förstått att det kan vara vissa nackdelar med detta. Ska nog se över detta längre fram. (kanske 4 Boschslutsteg och 4 enkelspolar?) Annars verkar både Haltech E11 och Hestec vara minst lika intressanta) För övrigt så har ovan nämda kompis en ganska fräck Porsche 968 med 3l motor, kullagrad turbo och en massa snask, men han börjar se nervös ut vid garagebesöken nu Nåja vi får väl se om vi får det att lira.
MVH Jonas T
B230 med oljeskvätt under kolvarna, B23 vev + M-stakar och ET kolvar, Lättportad 531 med rostfria avgasventiler och standard insugsventiler + dubbla ventilfjädrar (har inga flödesuppgifter på toppen utan hoppas på det bästa) Komp blev runt 7:5, hemgjort insug med invändiga trattar och 65mmspjäll, pulssplitgrenrör och dubbla rosenkranz 44mm WG, Kamaxel slipad av Janne Elleman (ungefärvärden: 280°in 300°ut och C:a 110°nockvinkel) Holset HX40 med 57mm inlopp 65mm ut, och slutligen blev det ett Autronic SMC ( där har man velat mycket fram och tillbaks om vilket sprut man skall ha, anledningen till att det blev just Autronic är att en kåmpis kör med detta och kan bidra med råd&dåd vid montering och mappn, han råkar dessutom ha en bredbandslambda av märke Autronic. Inlednigsvis kommer jag nog att köra Wastefire med 2 slutsteg och dubbelspole även om jag förstått att det kan vara vissa nackdelar med detta. Ska nog se över detta längre fram. (kanske 4 Boschslutsteg och 4 enkelspolar?) Annars verkar både Haltech E11 och Hestec vara minst lika intressanta) För övrigt så har ovan nämda kompis en ganska fräck Porsche 968 med 3l motor, kullagrad turbo och en massa snask, men han börjar se nervös ut vid garagebesöken nu Nåja vi får väl se om vi får det att lira.
MVH Jonas T
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm