Johans Taunus P3 (+lite garageprojekt) - Streetweek 2017!
- GustafsMats
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: tis okt 07, 2014 2:33 pm
- Ort: Årsunda
- Kontakt:
Re: Johans Taunus P3 (+lite garageprojekt) - Streetweek 2017
Vilken berättelse, starkt jobbat!
Länsmans Längtan
Opel Kadett Caravan 1973
Världens första SFI25.1 byggd i Docol R8
Cheva 408 ProCharger F1r
270km/h average flying km
7.87-285km/h
Vinnare av Openklassen i Streetrace SM 2015
Proud member of 200mph-club on standing mile
facebook.com/OpelKadettCaravan
Opel Kadett Caravan 1973
Världens första SFI25.1 byggd i Docol R8
Cheva 408 ProCharger F1r
270km/h average flying km
7.87-285km/h
Vinnare av Openklassen i Streetrace SM 2015
Proud member of 200mph-club on standing mile
facebook.com/OpelKadettCaravan
Re: Johans Taunus P3 (+lite garageprojekt) - Streetweek 2017
Ja varför skulle det vara enkelt då kunde ju vem som helst göra det.
Starkt jobbat.
Men man blir ju lite orolig då vi också ska förhoppnings vis åka Streetweek nästa år med ett liknande set up.... hi hi ja bilen ska ju bli klar också !
/ Peter
Starkt jobbat.
Men man blir ju lite orolig då vi också ska förhoppnings vis åka Streetweek nästa år med ett liknande set up.... hi hi ja bilen ska ju bli klar också !
/ Peter
Re: Johans Taunus P3 (+lite garageprojekt) - Streetweek 2017
@J.Eklund Mersmak är bara förnamnet! Redan tillbaks i Björkvik började jag fundera över nästa år. Gick även runt och snackade med lite folk om hur dom funderade runt taktig för nästa år
Några sak som jag kan dela ang egen taktik är följande:
Matplaner: Som en sa, "man åker ut från banan och tänker att man skall lägga några mil bakom sig innan man stannar och käkar, men det man glömmer är att allt är stänger tidigat här och inte öppet dygnet runt som hemma i Stockholm"
Så bästa taktiken är att stanna på första bästa ställe och käka.
Samåka: Det var ingen höjdare att åka helt själv som jag. Även om jag är helt OK med att meka själv skiter sig "markservicen". Inte bara maten utan även kolla med andra om delar och hjälp, lyfta/hålla i etc. Men även åka ett par-tre bilar tillsammans (som ju flera gjorde) så om man får stopp så kan någon annan åka ärenden och liknande. Kändes jävligt ensamt när jag fick stopp en bit utanför Bollnäs med växelspaken i handen och det började smådugga...
Få en tid: Börja varje bana med att köra en "bastid" innan man försöker prestera. Nu körde jag sönder i första försöket på Orsa-Tallhed och fick därmed 60s vilket ju sabbade veckosnittet fullständigt.
Vägval/GPS: alltid välja "snabbaste väg"och inte "närmaste väg". Närmaste väg kan ju vara en ko-stig eller vad som helst
Några sak som jag kan dela ang egen taktik är följande:
Matplaner: Som en sa, "man åker ut från banan och tänker att man skall lägga några mil bakom sig innan man stannar och käkar, men det man glömmer är att allt är stänger tidigat här och inte öppet dygnet runt som hemma i Stockholm"
Så bästa taktiken är att stanna på första bästa ställe och käka.
Samåka: Det var ingen höjdare att åka helt själv som jag. Även om jag är helt OK med att meka själv skiter sig "markservicen". Inte bara maten utan även kolla med andra om delar och hjälp, lyfta/hålla i etc. Men även åka ett par-tre bilar tillsammans (som ju flera gjorde) så om man får stopp så kan någon annan åka ärenden och liknande. Kändes jävligt ensamt när jag fick stopp en bit utanför Bollnäs med växelspaken i handen och det började smådugga...
Få en tid: Börja varje bana med att köra en "bastid" innan man försöker prestera. Nu körde jag sönder i första försöket på Orsa-Tallhed och fick därmed 60s vilket ju sabbade veckosnittet fullständigt.
Vägval/GPS: alltid välja "snabbaste väg"och inte "närmaste väg". Närmaste väg kan ju vara en ko-stig eller vad som helst
Anders
Re: Johans Taunus P3 (+lite garageprojekt) - Streetweek 2017
Nu skall väl växellådan hålla i alla fall:-)
zf monterad:
Omsvetsad av Jimmy Liljensöe. Han ville ha ett Volvo svep i inbyte vilket jag ju hade några stycken (om någon behöver så har han visst ett helt lager av lådor liggande)
Främre kardan från 740 med M47 vart perfekt i längd.
Gammal huvudbromscylinder från Duett som låg hemma funkade kanon med BMWs slavcylinder till kopplingen.
Kopplingspedal av några järnbitar
Skar bort kulleden till spaken från orginal volvo spakstället och svetsade direkt på kardantunneln. Kändes finfint att växla.
zf monterad:
Omsvetsad av Jimmy Liljensöe. Han ville ha ett Volvo svep i inbyte vilket jag ju hade några stycken (om någon behöver så har han visst ett helt lager av lådor liggande)
Främre kardan från 740 med M47 vart perfekt i längd.
Gammal huvudbromscylinder från Duett som låg hemma funkade kanon med BMWs slavcylinder till kopplingen.
Kopplingspedal av några järnbitar
Skar bort kulleden till spaken från orginal volvo spakstället och svetsade direkt på kardantunneln. Kändes finfint att växla.
Anders