Liten spec på bilen:
Besiktningsmotorn:
*Standard fk-bottendelen (nyrenoverad)
*16v topp (standard)
*B204ft insug (3" spjäll samt upp-portat)
*B204ft grenrör och turbo
*Ljusblåa T5 spridare (Ska dit med orginal gröna turbo spridare)
Med denna motorn kommer jag bara köra standard lh2.4 styrsystem, kanske kollar över det med bb-lambda och får det lite mer optimerat till det nya flödet.
Racemotorn:
*Fk-bottendel (Avsvarvade b23et kolvar, H-profilsstakar och nyrenoverad)
*16v topp (Enem l9 kammar, hårdare ventilfjädrar och troligen ska den lämnas iväg på portning)
*B204ft insug.
*Eget grenrör (Med uppåt monterad turbo)
*Precision 46mm wastegate
*Bw s200g turbo (Om pengar finns så byts denna nog ut mot en precision snurra)
*Styrsystem blir något eftermarknadssprut när det börjar brinna i knutarna

Får se vad det blir framöver!
Bilens drivlina kommer vara samma både för besiktningsmotorn som för racemotorn och den ser ut som följande:
*BMW ZF TDS låda
*Omsvarvat orginal pottsvänghjul
*Sachs 765 tryckplatta
*4-pucks sinter
*M90 kardan
*Aussielocker i klumpen med orginal 3.73 utv.
Den kommer bli väldigt lågväxlad med denna lådan och denna utväxlingen, men vi får väll se hur pass körbart det är.
Annars är det väll bara och byta
Bjuder på en liten bild på hur bilen står just nu och skäms:
