chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
va bra att den rullar! det brukar va nyttigt och roligare att dela upp bygget i två delar och köra ett mellan år med snäll motor då fungerar chassit när den riktiga motorn kommer i.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Nybesiktad med blankt papper så nu kan man rulla lagligt i 24 månader hehe.Jens Gustavsson skrev:va bra att den rullar! det brukar va nyttigt och roligare att dela upp bygget i två delar och köra ett mellan år med snäll motor då fungerar chassit när den riktiga motorn kommer i.
Fick åksug så jag köpte en 2l motor till av harley här på forumet bara för å få köra lite i sommar. Motorn går hur fint som helst med min gamla weber 28-36 å ca 30% e85 :whistle:i tanken hehe (1,8 i co)
Känns väldigt kul å få jobba vidare med finmotorn i vinter.
Fått nå fart på tiggen abris dags å måtta för grenrör
Nån har jigg eller bilder eller ideer på ett välfungerande turbogrenrör till 02or
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
tror turbo bosse har en jigg på ett mycket fint rör?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Det tror jag han har.. Bosse har en 02:a med experiment-motorn där dom ska testa dom nya vipporna, på den sitter ett fint grenrör.. man tror inte man ska kunna rymma nåt sånt men det ser perfekt ut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Sam beställde från top-end när Rikard Ahlin köpte grejor.
Jag köpte:
Front Urethane bushing kit for 2002 $55.00
Rear urethane bushing kit for 2002 and E21 $48.00
Urethane Sway bar to Frame Bushings. Specify 19mm, 22mm,25mm 19.00 pr Specify Bar Diameter
Urethane Sway Bar End Links Complete With Bolts, Bushes, Washers
21.00 pr
Lite röriga sidor men funkar bra.
http://www.racetep.com/2002pl0902.htm
http://www.racetep.com/xmasspecials.html#bmw
Jag köpte:
Front Urethane bushing kit for 2002 $55.00
Rear urethane bushing kit for 2002 and E21 $48.00
Urethane Sway bar to Frame Bushings. Specify 19mm, 22mm,25mm 19.00 pr Specify Bar Diameter
Urethane Sway Bar End Links Complete With Bolts, Bushes, Washers
21.00 pr
Lite röriga sidor men funkar bra.
http://www.racetep.com/2002pl0902.htm
http://www.racetep.com/xmasspecials.html#bmw
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Dags å skriva nått här trorja
Det har inte hänt mycket annat än montage av sportstolar ska fixa nå bilder på det så ni tror mej.
Jag håller på och planerar bränslesystemet. Ska försöka ta mej i kragen å pilla dit sprutet på min besiktningsmotor. Kanske man får köra lite i sommar trots att jag ska bygga ut huset
Jag har skaffat en walbro pump och tänkte fixa en catchtank. Nån som har en i alu över eller vill svetsa pm:a.
Jag har funderat på en tankarmatur från en BMW E28 525-535 för jag har hört att den bränsle mätaren funkar med 02 instrumentet och passar i 02tanken. Dessutom tror jag det är bränslepump intank. Kanske den räcker för att mata catchtanken
Nån som kan kommentera detta för jag är som sagt osäker
Sen råkade jag sälja 292 kammen också så jag har nått nytt på g där
Det har inte hänt mycket annat än montage av sportstolar ska fixa nå bilder på det så ni tror mej.
Jag håller på och planerar bränslesystemet. Ska försöka ta mej i kragen å pilla dit sprutet på min besiktningsmotor. Kanske man får köra lite i sommar trots att jag ska bygga ut huset
Jag har skaffat en walbro pump och tänkte fixa en catchtank. Nån som har en i alu över eller vill svetsa pm:a.
Jag har funderat på en tankarmatur från en BMW E28 525-535 för jag har hört att den bränsle mätaren funkar med 02 instrumentet och passar i 02tanken. Dessutom tror jag det är bränslepump intank. Kanske den räcker för att mata catchtanken
Nån som kan kommentera detta för jag är som sagt osäker
Sen råkade jag sälja 292 kammen också så jag har nått nytt på g där
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Det var bara en pickup i tanken på E28orna jag hade (med bränslemätare). Pumpen var extern.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Aha ok då har jag fattat fel som vanligt .Jonas Ohlsson skrev:jag tror inte det är nån matarpump i tanken på en e28, tror sandgren kan ha en att titta på
jaha du sålde 292an vad blir det i stället?
Kanske smart å byta armatur ändå men tanke på större diameter å att man kan sätta returledningen nånstans.
Kanske sandgren har en pickup över att sälja
Hörde att 336 och 328 kammarna finns att beställa igen hehe men det blir en 304 så jag inte blir mobbad nå mera
Tyvärr åkte min sista E28 till skroten i veckan som gick..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Har kollat lite i etk'n och där finns en armatur med foer-pump för 518, 528 och 535 men det kan ju vara till andra marknader. Jag får kolla av skrotenJonas Ohlsson skrev:jag tror inte det är nån matarpump i tanken på en e28, tror sandgren kan ha en att titta på
jaha du sålde 292an vad blir det i stället?