Sätt på en yttre styrtrycksventil och en manometer.
Ökar du styrtrycket blir det mer motstånd att lyfta bränslehuvudet och mindre bensin.
Annars kolla på mitt namn i motorstyrningsdelen på K-jet så finns det utförliga beskrivningar på hur man får det att funka.
Erland
Mk1 Escort rullande test bänk...
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Mk1 Escort rullande test bänk...
Ja det är ett sätt , annars montera ett mindre huvud då det är en 1,6 L maskin standard , annars så jag tror att ett "glt" räcker.
Jag tror att det går att justera på SAABens styrtrycks ventil.
/Peter
Jag tror att det går att justera på SAABens styrtrycks ventil.
/Peter
Re: Mk1 Escort rullande test bänk...
Ville bara tala om att Simon McKinley blev vald som The Person of the year av Tidningen Classic Ford.
Tyvärr så gick han bort efter en krasch i sin enkel sits bil.
http://www.northcountyleader.ie/2015/04 ... ly-driver/
https://www.youtube.com/watch?v=GeJVi3LBSrU (denna video är från 2013)
www.youtube.com/watch?v=AY-Tvn0pc1M (Escorten)
/ Peter
Tyvärr så gick han bort efter en krasch i sin enkel sits bil.
http://www.northcountyleader.ie/2015/04 ... ly-driver/
https://www.youtube.com/watch?v=GeJVi3LBSrU (denna video är från 2013)
www.youtube.com/watch?v=AY-Tvn0pc1M (Escorten)
/ Peter