Pontiac Trans Am 1978 (LT1+VEMS+TREMEC) Lång Update 2016

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Pontiac Trans Am 1978 (LT1+VEMS+TREMEC) Lång Update 2016

Inlägg av Larsson_200TQ »

Hallå där ute i turboträsket! :P

Tiden har kommit att skapa en liten garagetråd om mitt lilla bygge. Då jag hänger på detta forum i princip varje dag och läser andras trådar om deras byggen och blir fruktansvärt imponerad så känner man ju att man vill visa vad man själv pysslar med! Tyvärr så blir det inga feta bilder på frästa billet-grejer eller nåt annat sånt, dels för att ekonomin inte tillåter det (flera hobbys+bilar+skotrar+hus & annat crap) samt att jag bor i mörkaste Norrland.
Här gillar folket att varva dieselmercor å smeka renar!

Lite kort info om vem jag är då: Jobbar som konstruktör inom träbranschen, 35år, har hållit på med bilar sen epa-åldern, upptäckte laddtrycket hösten -99 och sen dess är man fast. Äger ett flertal gamla Audi 200:or med turbofemman, gillar quattro på vintern - kan inte vara utan! Första turbobilen var en trimmad 240 TIC -82, har byggt på Audi 10v med MS och GT42 med hemmagjort grenrör bland annat...turbokonverterat en E30 mm...gillar att bygga saker i garaget! :doh:

Nåväl, jag ska försöka få en vettig linje i tråden från början av äventyret med denna bil år 2010 till nuläget.