Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 10:05 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 196 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: mån sep 21, 2015 8:40 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Inlägg: 1167
Ort: BjörnL Uddevalla
Ja väldigt intressant, lägg upp en tråd om det på motorstyrning så vi kan få se lite när och hur det arbetar!

_________________
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 21, 2015 9:47 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 1012
Ort: Flisa, norge
FS är en annan hardware på MS2, det borde väl vara väldokumenterad nog....


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 21, 2015 9:53 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 25, 2009 11:47 pm
Inlägg: 98
Ort: Lycksele
Husse1 skrev:
Intressant sprut, går det att hitta nån mer info. om detta?
Lite om mapning hur många spridare det orkar och hög eller låg ohm mm?

Nej de finns nog väldigt lite info om detta då jag inte lagt upp någon, men det mappas med tunerstudio och fungerar endast med hög ohm

dundersmurfen skrev:
Ja väldigt intressant, lägg upp en tråd om det på motorstyrning så vi kan få se lite när och hur det arbetar!

Jag får göra det, måste börja dokumentera lite mera.
hittills har det testats i motorbänk med 2st motorer, får väl filma och fota lite vid nästa besök

_________________
Pontus Karlsson
Chiptuning, läsning av felkoder, div arbete på megasquirt och reparationer av styrenheter mm


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 27, 2015 9:53 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 851
Ort: Bjurholm
Bild

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 27, 2015 10:22 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
Inlägg: 731
Ort: lycksele, norrbyberg
börn film? ;)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 28, 2015 5:34 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Inlägg: 366
Ort: Kumla
FORT, mer info! :D
Såg riktigt busigt ut. Varför SU och inte t.ex. stromberg? Egen projekttråd?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 28, 2015 9:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 851
Ort: Bjurholm
Typ standard b21, org 405 topp, k-kam(just nu sitter det i en a-kam av nån anledning som jag inte begrip :) ), stålinsug med korta runners och hyffsat tilltagen volym (från termostat till ca 2 cm från torpedväggen) slipade radier på insidan, hx 35 #15, saab tryckplatta med sinterlamell, den gamla m45 lådan. 3 tum hela vägen bak. stromberg-dump.
Orsaken till att det blev SU är för att dom är fina och jag slipper trasiga membran.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 28, 2015 10:21 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 522
Ort: lycksele
När går HEJ igen då när du tigger börnfilm av andra men du måste ju kunna lägga upp en själv med?:P
Måste ju hinna få prova lite mer bestyckning innan snön kommer och förstör allt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 29, 2015 5:29 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 851
Ort: Bjurholm
Jag har redan börnat på youtube :-) Men skall göra en ny nu då motorn är ändrad.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 29, 2015 5:38 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
Inlägg: 731
Ort: lycksele, norrbyberg
men går den bra då daniel?
jag satt ihop min häromdan med en 763 platta och sinter så nu kanske de spinner på däcken iställe för kopplingen.
men min bil är försedd med aids i elsystemet för allt verka vilja jäklas för mig. snart river ja ur all el och drar nytt från grunden.
ja ska försöka få tummen ur å filma lite brinn-ut med HEJ ochmed toyotan som är ombyggd innan snön faller.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör nov 28, 2015 2:15 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: sön okt 30, 2011 10:04 pm
Inlägg: 8
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör nov 28, 2015 4:17 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 851
Ort: Bjurholm
:) Wtf? Nu får du förklara. Vad sitter vid turbons luftfilter?

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör nov 28, 2015 5:56 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: sön okt 30, 2011 10:04 pm
Inlägg: 8
Sitter ett elektronisk spjellhus som åpner når turbo krever mer luft enn hva kompressoren kan levere.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 29, 2015 2:46 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 522
Ort: lycksele
Trångt men trevligt:P
Svårt och se rördragningen på bilden men laddar kompressorn in i turbon tills den kommer igång eller hur fungerar det med spjällhuset.
Hur är effekten/registret?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 29, 2015 8:01 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: sön okt 30, 2011 10:04 pm
Inlägg: 8
Ja kompressoren lader inn i turboen til den kommer igang. Har ikke prøvekjørt bilen enda men blir i løpet av uken. Kompressoren lader ca 0.4 -0.5 rett over tomgang og stiger til ca 0.9 ved 3000 rpm.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 196 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Tobias Lindqvist och 22 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010