Jag har dom senaste 5-6åren byggt på en 200sx med S38 turbo maskin. Finns att läsa om det projektet här: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 21&t=28856
Det projektet spårade ganska tidigt mot dragrace vilket är jättekul men senaste tiden så har jag längtat efter att åka lite bana igen...
Köpte denna pärla på semestern i somras.

Det är en Z3 2.8 som utseendemässigt är in och utvändigt helt ombyggd till M.
Utöver det så sitter det lite Schnitzer pedaler, short shift knopp samt fälgar.
Allt detta är ju gulligt men det riktigt bra är att den för förberedd för sfro besiktning!

*Bakvagn är bytt till en från en Z3M, Torsen diff, Z3M diffkåpa.
*Bromsarna är bytt runt om, M3 E36 bak, E46 Diesel ok med BMW performace hålborrade skivor och aluminiumnav fram.
*Golvet bak är ombyggt till Z3M med batteri i mitten och plats för dubbla system och så sitter det lite andra dämpare och fjädrar.
Planen var redan vid inköp att försöka regga en Z3 med turbo så detta var ju det perfekta utgångsobjektet!

Har åkt lite bankörningar med bilen i sommar och den är grymt rolig att köra. Jättefin väghållning, har stressat både GT3 och R8 på banan med mina 192hp

Har börjat riva bilen nu... kunde ju kört lite till men ja var sugen på att börja

På plats brevid sin nya kompis. Black and White

Plåten fram satt punktad så den fick ja borra lös.

Gött om plats nu.

Ut med skiten.

Så ser det ut nu. Ska tvätta motorrummet ordentligt nu innan ja börjar plocka i nått...

Nya motorn blir denna. M54B30 från en E39 -03. Troligtvis så kommer jag köra den oöppnad.
M54 har stålfoder samt MLS orginal. Ganska otestat att ladda på dessa motorer med det finns några som fått ut sjuka effekter på helt oöppnade M54 och det verkar hålla.
Jag siktar på 400-500whp...

Gjutet ebay grenrör och GT3582r turbo.

Provmonterade grenrör, turbo på M54 motorn med Z3 motorfäste. Jag vet att det är problem på E36 då turbon hamnar i motorfästet men ser ut att vara lugnt på Z3.

Fortsättning följer...