Duett -66 LowRider A-Traktor MaxxEcu
- J-TeamRacing
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: lör feb 09, 2013 9:15 pm
- Ort: Varberg
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Hej!
Även om det blir mer arbete så är det värt det - blir supergrym! Fint arbete!
Johan
Även om det blir mer arbete så är det värt det - blir supergrym! Fint arbete!
Johan
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Du har inte funderat på PV bakskärmar bak? Tycker jag passar rätt bra på Duetten i alla fall
http://gasolinemagazine.se/wp-content/uploads/1000.jpg
Finns fler bilder på denna och andra bilar på google också, annars var ju denna en rätt schysst illustration:
http://1.bp.blogspot.com/-RWDVe4DYh0k/T ... 59030.jpeg
http://gasolinemagazine.se/wp-content/uploads/1000.jpg
Finns fler bilder på denna och andra bilar på google också, annars var ju denna en rätt schysst illustration:
http://1.bp.blogspot.com/-RWDVe4DYh0k/T ... 59030.jpeg
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Jo det gick en A-traktor med 140 bakände och PV skärmar så tanken har funnits där. Jag tror jag släpper det vid just en tanke eftersom jag hade tänkt ha karossen relativt orginal.
- S_Osterdahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: sön dec 02, 2012 11:06 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Härligt! Det finns allt för få Duetter kvar där ute.
Jag har inte sett speciellt många dom senaste åren.
Garagekompisen håller på att fixa upp en också iofs.
Jag hänger med och följer ditt projekt
Jag har inte sett speciellt många dom senaste åren.
Garagekompisen håller på att fixa upp en också iofs.
Jag hänger med och följer ditt projekt
Mvh Sebastian J Österdahl
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Det samma. Hade faktiskt glömt bort din grymma 760?? men den kom lätt tillbaka i minnet.S_Osterdahl skrev:Jag hänger med och följer ditt projekt
Tyvärr blir det lite stillestånd för mig eftersom jag "tvingats" på tjänsteresa till andra sidan jorden. Är just nu på väg till Australien
Otroligt lång resa tyvärr, men jag har aldrig stött på trevligare människor (var där i nov-dec också) det är verkligen "No worries"
//TA
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Oj här har det gått "en stund" sedan uppdatering, det kan bero på att det inte hänt något med Duetten.
Helt sysslolös har jag inte varit, sedan sista uppdateringen här har följande hänt.
Rallycross S40´n såldes våren 2013, det tog bara några veckor innan denna "färdiga" folkracebil stod på gården
Efter ett antal timmar var den klar och vi åkte till Östersund på 2-Dagars
Det gick på ren svenska skitdåligt, materialet räckte inte till på långa vägar.
Skadad som man är lade jag bud på 2 bilar till och kom hem med totalt 3 st bilar.
Skickade in en anmälan till NGK Masters och fick köra, den bedömt bästa bilen gjordes i ordning men det var mer slakt än bilkörning...
Bilarna som jag hade kvar såldes på hösten.
Under sommaren hann jag med att bygga ut altanen med en efterlängtad badtunna.
Eftersom jag fortfarande inbillade mig att biltävlingar var det jag ska hålla på med skaffade jag mig ett nytt projekt för Rallycross en BMW till 2150 klassen
Det spårade givetvis ur och tog två vintrar att få klart.
För att ha någon form av morot anmälde jag mig till Norrlandsveckan och var även klar med bilen "i tid".
Vi körde Kalix och Skellefteå sedan fick det vara nog.
Kastade ut en krok om att bilen var till salu, det nappade och några veckor senare hämtades den.
Den här sommaren har varvats med GoKart körning eftersom båda barnen börjat med det.
Efter att ha packat personbil och släpvagn full med grejor "hundra-elva" gånger fick jag nog och köpte en liten buss. (Den stora har vi sålt)
Den har byggts om och blir klar till våren med plats för 2 kartar och 8 personer
Nu åter till Duetten.
Eftersom jag ledsnade totalt på den och har en dotter som just fyllt 14 föll det sig ganska naturligt vad som skulle hända
Inspirerad av den här
http://www.kindigit.com/50_fleetside.php
Klippte vi ihop den här bilden.
Så nu är det "bara" att bygga.
Mycket jobb blir det...
Nu lär det komma uppdateringar iallafall
6602
Helt sysslolös har jag inte varit, sedan sista uppdateringen här har följande hänt.
Rallycross S40´n såldes våren 2013, det tog bara några veckor innan denna "färdiga" folkracebil stod på gården
Efter ett antal timmar var den klar och vi åkte till Östersund på 2-Dagars
Det gick på ren svenska skitdåligt, materialet räckte inte till på långa vägar.
Skadad som man är lade jag bud på 2 bilar till och kom hem med totalt 3 st bilar.
Skickade in en anmälan till NGK Masters och fick köra, den bedömt bästa bilen gjordes i ordning men det var mer slakt än bilkörning...
Bilarna som jag hade kvar såldes på hösten.
Under sommaren hann jag med att bygga ut altanen med en efterlängtad badtunna.
Eftersom jag fortfarande inbillade mig att biltävlingar var det jag ska hålla på med skaffade jag mig ett nytt projekt för Rallycross en BMW till 2150 klassen
Det spårade givetvis ur och tog två vintrar att få klart.
För att ha någon form av morot anmälde jag mig till Norrlandsveckan och var även klar med bilen "i tid".
Vi körde Kalix och Skellefteå sedan fick det vara nog.
Kastade ut en krok om att bilen var till salu, det nappade och några veckor senare hämtades den.
Den här sommaren har varvats med GoKart körning eftersom båda barnen börjat med det.
Efter att ha packat personbil och släpvagn full med grejor "hundra-elva" gånger fick jag nog och köpte en liten buss. (Den stora har vi sålt)
Den har byggts om och blir klar till våren med plats för 2 kartar och 8 personer
Nu åter till Duetten.
Eftersom jag ledsnade totalt på den och har en dotter som just fyllt 14 föll det sig ganska naturligt vad som skulle hända
Inspirerad av den här
http://www.kindigit.com/50_fleetside.php
Klippte vi ihop den här bilden.
Så nu är det "bara" att bygga.
Mycket jobb blir det...
Nu lär det komma uppdateringar iallafall
6602
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Nu förstår jag varför du inte kom på kaffe igår!
Där du har seglat, där har jag rott!
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Mer kapninig
Arbetet pågår för fullt på kvällarna
Mycket svetsande och slipande blir det och tid tar det om man ska svetsa utan att allt slår sig...
Hade en lite "debatt" med dottern som tycker att Chrome Spoke fälgar skulle sitta som en smäck på den...
Det finns inte en chans i världen att det kommer på nåt sånt gammalt "skit" på den, dom var ju inte ens snygga 1992 när jag körde Epa.
7386
Mycket svetsande och slipande blir det och tid tar det om man ska svetsa utan att allt slår sig...
Hade en lite "debatt" med dottern som tycker att Chrome Spoke fälgar skulle sitta som en smäck på den...
Det finns inte en chans i världen att det kommer på nåt sånt gammalt "skit" på den, dom var ju inte ens snygga 1992 när jag körde Epa.
7386
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
Chrome Spoke (och White Spoke) är bland de fulaste fälgar som nånsin tillverkats, fattar inte varför "alla" fälgleverantörer har dem i sortimentet fortfarande???? Har hatat dessa fälgar sen 1976
Bygget ser f.öv. ut att bli riktigt snyggt!
Bygget ser f.öv. ut att bli riktigt snyggt!
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
*spoke funkar väl sådär på ett offroad-bygge, inte annars.
Dutten behöver såklart wolfrace slotmags
Dutten behöver såklart wolfrace slotmags
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
Den korrekta benämningen är Rostspoke
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
Japp det har gått lite drygt en vecka med kvällsarbete.
Hytten är svetsad och alla svetsar nedslipade.
Näst på listan att göra var ombyggnad av framvagn, den har tidigare byggs om med 140 framvagn det verkar inte som den som gjorde det hade planerat ett den skulle bli låg...
Den stod på genomslagsgummit i lagom "ride height". Jag tyxte det verkade enklast att bygga en balk med länkarmsinfästningar högre upp för gynnsammare vinklare på länkarmarna.
Efter en massa mätande och svetsande har jag nu en nästan färdig balk med högre infästningspunkter.
Övre fälgen är en V70 fälg med ET40 den får nästan plats, den nedre är en RC fälg med ET20 vilken är närmare det som jag tänkt använda.
Den får inte plats men eftersom jag beställt breddade skärmar borde det gå bra
Det kolliderade fortfarande i nya balken så efter lite mer kapning kommer jag så här lågt.
Det verkar som jag "måste" montera luftfjädring så jag kan komma ned på marken som alla andra byggen på TV
Hur det än blir så har jag ju möjligheten nu iallafall.
Med framvagnen "klar" kändes det läge för att bygga rambalkar bak.
Det här är samma höjd som lägsta fram, eftersom det är lika mycket jobb att göra plats för den sänkningen bak gjorde jag helt enkelt det
Den här kapen fick jag eftersom den ansågs farlig att ha på en arbetsplats, den har gått med sågklinga och kapat kopparskenor...
Jag lagade upp den med ny stator och har fixat lite annat på den för ett antal kronor, mest för att ha den till gerning av just dessa rambalkar.
Började kapa men kommer bara några mm ned i VKR röret innan det blir bara värme och den helt enkelt inte kapar mer...
Det sitter en ~300mm rondellskiva i den men den avverkar extremt dåligt om det blir lite gods det som ska kapas.
någon som vet varför eller är den bar att kasta...?
8891
Hytten är svetsad och alla svetsar nedslipade.
Näst på listan att göra var ombyggnad av framvagn, den har tidigare byggs om med 140 framvagn det verkar inte som den som gjorde det hade planerat ett den skulle bli låg...
Den stod på genomslagsgummit i lagom "ride height". Jag tyxte det verkade enklast att bygga en balk med länkarmsinfästningar högre upp för gynnsammare vinklare på länkarmarna.
Efter en massa mätande och svetsande har jag nu en nästan färdig balk med högre infästningspunkter.
Övre fälgen är en V70 fälg med ET40 den får nästan plats, den nedre är en RC fälg med ET20 vilken är närmare det som jag tänkt använda.
Den får inte plats men eftersom jag beställt breddade skärmar borde det gå bra
Det kolliderade fortfarande i nya balken så efter lite mer kapning kommer jag så här lågt.
Det verkar som jag "måste" montera luftfjädring så jag kan komma ned på marken som alla andra byggen på TV
Hur det än blir så har jag ju möjligheten nu iallafall.
Med framvagnen "klar" kändes det läge för att bygga rambalkar bak.
Det här är samma höjd som lägsta fram, eftersom det är lika mycket jobb att göra plats för den sänkningen bak gjorde jag helt enkelt det
Den här kapen fick jag eftersom den ansågs farlig att ha på en arbetsplats, den har gått med sågklinga och kapat kopparskenor...
Jag lagade upp den med ny stator och har fixat lite annat på den för ett antal kronor, mest för att ha den till gerning av just dessa rambalkar.
Började kapa men kommer bara några mm ned i VKR röret innan det blir bara värme och den helt enkelt inte kapar mer...
Det sitter en ~300mm rondellskiva i den men den avverkar extremt dåligt om det blir lite gods det som ska kapas.
någon som vet varför eller är den bar att kasta...?
8891
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
testa utan vatten.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
Jag körde utan vatten först, vattnet var mer för att kyla ned röret och se om det gjorde någon skillnad, men icke...
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Duett -66 Orginalrenovering NOT!! Svetsning...
Först och främst, Snyggt jobb med framvagnen!
Det lilla jag har kört i sån kap så har jag märkt att skivan blir "vass", "kilformad", eller hur man ska beskriva det, och tar väldigt dåligt.
Jag tog en bit slipskiva och höll emot så jag rev den skarp och kantig igen och då gick det bättre.
Det lilla jag har kört i sån kap så har jag märkt att skivan blir "vass", "kilformad", eller hur man ska beskriva det, och tar väldigt dåligt.
Jag tog en bit slipskiva och höll emot så jag rev den skarp och kantig igen och då gick det bättre.