Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
nä dkw ska ha dkw delar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
finns juh std insug till Audi,, just ABY motorn va?
Där det står just Porsche på dem... tjipp tjopp stdgrejer
Där det står just Porsche på dem... tjipp tjopp stdgrejer
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
En BMW-sexa går inte av för hackor men den klår inte en audifemma till ljudet sen tror jag att den hade blivit för lång också.
Har ju andra delar i bygget som kommer från BMW
Det där med Porscheinsug till Audis femmor, de sitter kanske på RS2orna?
På min ABY sitter ett vanligt insug iaf..
Dock håller jag på att CADar upp ett eget insug som jag tänkt använda sen
Har ju andra delar i bygget som kommer från BMW
Det där med Porscheinsug till Audis femmor, de sitter kanske på RS2orna?
På min ABY sitter ett vanligt insug iaf..
Dock håller jag på att CADar upp ett eget insug som jag tänkt använda sen
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Precis, porsche insugen är på rs2. Har för mig att de är vända så spjället pekar åt andra hållet på dem.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
nu är inte porsche insugen ena under av flöde, men det är det enda som gör att jag finner det inom ramen för vad som är godtagbart felsteg *S*
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Det insuget jag ritar på ska bli ett unikum i flödesväg iaf är tanken
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Spännande!
Har du någon möjlighet att flödestesta det i programvaran?
Har du någon möjlighet att flödestesta det i programvaran?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Använd standard veven och ett dieselblock som är högre, då kan du ha längre stakar med mindre brytning. Jag varvade 9300 med min 3b motor med hydraltryckare...
Robert
Robert
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Robin Olivi skrev:Spännande!
Har du någon möjlighet att flödestesta det i programvaran?
Ja det går i Flow Simulator i Solidworks men jag har inte det tilläggsprogrammet, skulle gärna vilja ha lite hjälp av någon som antingen kan fixa eller har och vill flöda åt mig. *please*
Insuget är färdigt för att börja flödas, sen får man ju räkna med att det blir en del justeringar innan det är bra.
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Robert1 skrev:Använd standard veven och ett dieselblock som är högre, då kan du ha längre stakar med mindre brytning. Jag varvade 9300 med min 3b motor med hydraltryckare...
Robert
Fan va bra tips!! Tackar!!
Hur mycket högre är dieselblocket än org?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Har för mig att det är 2cm högre.
Robert
Robert
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Läste 16mm nånstans kan det stämma?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
I brist på annat att göra så lättade jag svänghjulet lite till i Solidworks..
2,35kg är det nere på nu
2,35kg är det nere på nu
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Vad väger tryckplatta o lameller? Jag tror inte det är bra med för lätt svänghjul heller, har haft ett skelettsvänghjul ca 4kg på volvo med vanlig orginal 215mm en skivig lamell o platta o det tyckte jag var lite för lite rörelsevikt i.
Ett orginalsvänghjul väger ca 10kg o ett "pottsvänghjul" B230 väger ca 15kg.
Ett orginalsvänghjul väger ca 10kg o ett "pottsvänghjul" B230 väger ca 15kg.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Ska man åka runt runt så kan det vara lätt och fint.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!