Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av erikjakan »

nä dkw ska ha dkw delar ;)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10192
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Kadett4wd »

finns juh std insug till Audi,, just ABY motorn va?
Där det står just Porsche på dem... tjipp tjopp stdgrejer ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

En BMW-sexa går inte av för hackor men den klår inte en audifemma till ljudet sen tror jag att den hade blivit för lång också.
Har ju andra delar i bygget som kommer från BMW :)

Det där med Porscheinsug till Audis femmor, de sitter kanske på RS2orna?
På min ABY sitter ett vanligt insug iaf..
Dock håller jag på att CADar upp ett eget insug som jag tänkt använda sen :)
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av j björk »

Precis, porsche insugen är på rs2. Har för mig att de är vända så spjället pekar åt andra hållet på dem.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10192
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Kadett4wd »

nu är inte porsche insugen ena under av flöde, men det är det enda som gör att jag finner det inom ramen för vad som är godtagbart felsteg *S*
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

Det insuget jag ritar på ska bli ett unikum i flödesväg iaf är tanken ;)
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Robin Olivi »

Spännande!

Har du någon möjlighet att flödestesta det i programvaran?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert1
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis sep 13, 2011 3:18 pm

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Robert1 »

Använd standard veven och ett dieselblock som är högre, då kan du ha längre stakar med mindre brytning. Jag varvade 9300 med min 3b motor med hydraltryckare...
Robert
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

Robin Olivi skrev:Spännande!

Har du någon möjlighet att flödestesta det i programvaran?

Ja det går i Flow Simulator i Solidworks men jag har inte det tilläggsprogrammet, skulle gärna vilja ha lite hjälp av någon som antingen kan fixa eller har och vill flöda åt mig. *please*

Insuget är färdigt för att börja flödas, sen får man ju räkna med att det blir en del justeringar innan det är bra.
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

Robert1 skrev:Använd standard veven och ett dieselblock som är högre, då kan du ha längre stakar med mindre brytning. Jag varvade 9300 med min 3b motor med hydraltryckare...
Robert

Fan va bra tips!! Tackar!! :D

Hur mycket högre är dieselblocket än org?
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Robert1
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis sep 13, 2011 3:18 pm

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Robert1 »

Har för mig att det är 2cm högre.

Robert
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

Läste 16mm nånstans kan det stämma?
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Användarvisningsbild
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Christian Hedblom »

I brist på annat att göra så lättade jag svänghjulet lite till i Solidworks..

2,35kg är det nere på nu :hey:

Bild
Christian Hedblom

International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av larsat »

Vad väger tryckplatta o lameller? Jag tror inte det är bra med för lätt svänghjul heller, har haft ett skelettsvänghjul ca 4kg på volvo med vanlig orginal 215mm en skivig lamell o platta o det tyckte jag var lite för lite rörelsevikt i.
Ett orginalsvänghjul väger ca 10kg o ett "pottsvänghjul" B230 väger ca 15kg.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10192
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Inlägg av Kadett4wd »

Ska man åka runt runt så kan det vara lätt och fint.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar