Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Finns intresse så kanske det går att lösa
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Tro det eller ej men jag har faktiskt varit i mitt eget garage i helgen!!
eller ja.. jag var nog säkert där i 30min!
Provade passform på testfläns nr 2 till sprängkåpan.
Till och med motorn är glad nu när det går framåt i bygget!!
eller ja.. jag var nog säkert där i 30min!
Provade passform på testfläns nr 2 till sprängkåpan.
Till och med motorn är glad nu när det går framåt i bygget!!
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Ser ju kanon ut! Du får lägga hela sommaren i garaget nu så man får lite uppdates!
Var bara tvungen:
Var bara tvungen:
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Hahahaha
Jag ska spendera hela sommaren i grannlandet är tanken..
Jag ska spendera hela sommaren i grannlandet är tanken..
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Äntligen har det hänt nåt igen!
Inte mkt men lite, det är gott nog det!
Har fått hem motorkuddar. De ska klara 325kg/st och även dragande krafter så de borde funka tycker jag!
Det är bara att prova och se
Ganska biffiga tycker jag
Inte mkt men lite, det är gott nog det!
Har fått hem motorkuddar. De ska klara 325kg/st och även dragande krafter så de borde funka tycker jag!
Det är bara att prova och se
Ganska biffiga tycker jag
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: sön maj 26, 2013 8:18 pm
- Ort: Piteå
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Har precis hamrat igenom 53 sidor projektråd på Rejsa forumet, och sen hittar jag dig här också
GRYMT imponerande bygge! Dessutom helrätt motor
GRYMT imponerande bygge! Dessutom helrätt motor
Mvh Fredde
Audi Urquattro -83 20v med VEMS och en massa annat.
Audi Urquattro -83 20v med VEMS och en massa annat.
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Ungefär såna där har jag till en testdummy för trådbindmaskiner på jobbet, och just last uppåt (om dom är monterade på golvet) gillar dom inte någon längre stund.Christian Hedblom skrev:Äntligen har det hänt nåt igen!
Inte mkt men lite, det är gott nog det!
Har fått hem motorkuddar. De ska klara 325kg/st och även dragande krafter så de borde funka tycker jag!
Det är bara att prova och se
Ganska biffiga tycker jag
Botten plåten böjer sig runt skruvskallarna, med en STOR och tjock bricka håller det längre men de brukar spricka runt gummit.
Men som sagt det är väl bara test i din applikation som kan avgöra om det funkar.
Vi har en maskin som "najar" ihop en bunt armeringsjärn med 7mm ståltråd och den rycker nåt fruktansvärt i kuddarna, för att det ska hålla lite längre måste vi spänna fast bindatrappen nedåt med spännband.
Gillar bygget
//Tomas
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Fredrik Olofsson skrev:Har precis hamrat igenom 53 sidor projektråd på Rejsa forumet, och sen hittar jag dig här också
GRYMT imponerande bygge! Dessutom helrätt motor
Tackar tackar! Kul att höra att det är mer folk som hittar mitt lilla projekt
Tack för matnyttig information! Och kul att även du gillar byggetArnesson Rallycross skrev:
Ungefär såna där har jag till en testdummy för trådbindmaskiner på jobbet, och just last uppåt (om dom är monterade på golvet) gillar dom inte någon längre stund.
Botten plåten böjer sig runt skruvskallarna, med en STOR och tjock bricka håller det längre men de brukar spricka runt gummit.
Men som sagt det är väl bara test i din applikation som kan avgöra om det funkar.
Vi har en maskin som "najar" ihop en bunt armeringsjärn med 7mm ståltråd och den rycker nåt fruktansvärt i kuddarna, för att det ska hålla lite längre måste vi spänna fast bindatrappen nedåt med spännband.
Gillar bygget
//Tomas
Det är alltså plåten som spricker?
Ja det är väl ett test visserligen men förhoppningen är att kunna använda dessa.
Tänkte modifiera dom lite så det du beskriver med att plåten böjer sig inte kan hända lika lätt.
Tror ni det kan funka?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
De ser likadana ut som de motorkuddar Volvo Penta sätter på sina D3 motorer o de fästena skulle man montera så man fick jämnt tryck runt om. Vi mätte typ med tumstock från botten upp till plåtkanten. Men med tanke på hur snyggt allt annat du fixat är så löser du det nog fint men jobba snabbare så vi får mer uppdateringar att dregla till
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
I värsta fall får man tänka om och köpa en annan variant av motorkudde, svårare än så är det inte!mactun skrev:De ser likadana ut som de motorkuddar Volvo Penta sätter på sina D3 motorer o de fästena skulle man montera så man fick jämnt tryck runt om. Vi mätte typ med tumstock från botten upp till plåtkanten. Men med tanke på hur snyggt allt annat du fixat är så löser du det nog fint men jobba snabbare så vi får mer uppdateringar att dregla till
Hehe det är lite grejer på gång nu så ha lite tålamod bara
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
De som vi använder är nån form av vibrationsdämpare från Momentum (Novibra).
Det är plåten som spricker i första hand, jag brukar byta dom när det har hänt men då tycker jag även gummit ser lite slitet ut på undersidan.
Det är plåten som spricker i första hand, jag brukar byta dom när det har hänt men då tycker jag även gummit ser lite slitet ut på undersidan.
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
De här har jag till min Audi 4.2.
Shore 60, skapligt hårda, men enkelt o billigt att byta.
Shore 60, skapligt hårda, men enkelt o billigt att byta.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Har dock efter övervägande tänkt om och tycker de kuddarna jag fick hem var för stora så ska göra egna istället! kan ju inte köpa en massa grejer heller!
Har beställt material till dessa så ska bara låna nåns svarv sen så...
ritade upp lite snabbt i SW om nån vill se..
Vad tror ni om detta fäste då? Borde la hålla!?
Jag har hört att det är manligt med delrinbussningar
Skulle vara gött att ha ett tomt block att måtta av så man kan rita upp det i SolidWorks ihop med motorfästena och växellådan..
Vill gärna inte plocka ner motorn bara för att kunna rita av det.
Har beställt material till dessa så ska bara låna nåns svarv sen så...
ritade upp lite snabbt i SW om nån vill se..
Vad tror ni om detta fäste då? Borde la hålla!?
Jag har hört att det är manligt med delrinbussningar
Skulle vara gött att ha ett tomt block att måtta av så man kan rita upp det i SolidWorks ihop med motorfästena och växellådan..
Vill gärna inte plocka ner motorn bara för att kunna rita av det.
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Måste väl finnas många block liggandes tycker man som du kan få tag på billigt.
Kul att se lite uppdateringar igen.
Kul att se lite uppdateringar igen.
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
- Christian Hedblom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
- Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor
Jag hoppas det finns ett iaf, frågan är ju bara vem man ska fråga..?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.