Jocke heter jag, bor nere i Emmaboda, och försöker sätta ihop en lite roligare variant av Volvo 940 lättryckturbo

Min tidigare bilkarriär har bestått av att kapa fjädrar, sätta på stora hjul och en baslåda i skuffen, så var beredda på dumma frågor!
Detta är mitt första "motorbygge", får stor hjälp av Götesson (tidigare haft 600 hästars vit Amazon, nu beige 244), Nutte (Chevelle -66, nu grön 242 LS1) + många många andra som är snälla och ställer upp

Tanken med bilen var först att toklätta, sätta på en zf-låda med bra koppling, höja laddtrycket och åka runt och leva jävel på byn, men efter att ha kollat på för många videoklipp, ett par packningsras och diverse påtryckningar från jobbarkompisarna så fick det bli lite uppgradera en aning.
Nya motorn blir:
Botten:
Målat och honat B230FK-block
H-profilare
Original FK-kolvar med nya ringar 0.5 spalt
Schimsad oljepump för högre tryck
Topp:
530 portad av Tommy Luhr
7mm rostfria ventiler
38-46mm
Alubrons styrningar
Kam KY1214, 268 graders, 12,2mm lyft & 114 nock
Flödar 214.5 cfm på insug & 190 cfm på avgas
Varmt:
Lackat & lindat 48mm pulsplittat grenrör
Äkta Holset HX40 med ganska mycket glapp
KL-Racing 60mm WG rakt ut
3.5" dp och sen blir det 3"
Kallt:
Originalinsug
Marmanderdump
Nuke vakuumstation
Bränsle:
Originaltank
Deatschwerke 301 intank
Nytt originalfilter
Nuke-Fuelrail
Bosch 1000cc högohm
Linjär BTR
Kvar att göra/köpa:
Har beställt ett 3" spjäll som ska modivieras på originalinsuget
Vevhusventilation ska lösas på nåt sätt
Oljekyl ska sättas fast och mätas upp slangar och anslutningar
Oljefilterförflyttare
Elfläkt ska kopplas in, blir bara "på och av"
Intercooler blir en modellanpassad till 940
MaxxECU
Tändning? Har tänkt att köra fördelarlöst
Projektet startades i våras, så en del har ju redan hänt, så tänkte lägga upp en bildbomb här:
ENJOY!
Nu lägger jag bara upp 2-3 småbilder från garaget sålänge, hur brukar ni göra när ni lägger upp bilder så man får dem större? Och på vilken upload-sida?


MVH Jocke