Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Vidare så har det byggts en helt ny kardan å nya golv.
Här bygger jag om främre delen av golvet å kardantunneln. Allt byggs om då jag inte vill ha någon avgassystem som ska ligga å släpa.
Nya ramben å betydligt rejälare än orginal fram som också synes för att bygga en ny stadigare växellådsbalk.
Här bygger jag om främre delen av golvet å kardantunneln. Allt byggs om då jag inte vill ha någon avgassystem som ska ligga å släpa.
Nya ramben å betydligt rejälare än orginal fram som också synes för att bygga en ny stadigare växellådsbalk.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Bakvagnen nästan klar. Saknas lite helsvetsning samt justering av dämparfästena uppe. Skall flyttas lite frammåt mot bälgen. Helsvetsningen tänkte jag vänta med tills gustaf har kollat på bygget.
Här är en bild när man tittar in från bagaget.. Avgaset har också börjat att komma på plats. Blir under bagagerumsgolvet tillsammans med en ny tank jag gjort på 28 liter
Dehär inne från kupen med bilen i sitt parkeringsläge, dvs luften släppt
Parkering eller sitt lägsta läge bak
Här är en bild när man tittar in från bagaget.. Avgaset har också börjat att komma på plats. Blir under bagagerumsgolvet tillsammans med en ny tank jag gjort på 28 liter
Dehär inne från kupen med bilen i sitt parkeringsläge, dvs luften släppt
Parkering eller sitt lägsta läge bak
Senast redigerad av MB 4 ME den tis dec 09, 2014 5:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Har också nu i veckan börjat med att byta till en annan bromsservo. Blir från en mercedes w210 m dubbelt membran
orginal
Nya
Blir att ta pedalen från samma donatorbil
orginal
Nya
Blir att ta pedalen från samma donatorbil
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Bakbromsar är också påbörjat. S60r skivor för att få behålla handbromsen. Jag funderar dock på att ev ta ner skivorna lite på diametern för att få lite mer skiullnad på bromsarna fram/bak. Har kollat lite på skivan å ser att det bör inte vara något problem att svarva ner den från 330 till nån stans 315-320. Hade tänkt köra 330 fram.
Någon som har tips på vettigt tvåkolvsok att ha bak?
Någon som har tips på vettigt tvåkolvsok att ha bak?
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: tis aug 14, 2012 5:17 pm
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
jäklar vad läckert
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 920
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Mercedes w110 Diesel -66 Luftfjädrad
Ser verkligen proffsigt ut! Snyggt med stjärnan i golvet!
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Det som ligger mest i fatet just nu är ju då somsagt vilka bromsar jag ska köra med. Fram är jag är helt inne på att köra med något 4kolvsok typ bmw e38 7serie brembo eller motsvarande ok som är huffsat lätt att få tag i. Helst330mm skivor fram men 320mm kan å funka. Bak har jag ju redan 330mm skivor bak som jag är lite fundersam på att ta ned 10-15 mm för att få lite mer skillnad mellan fram/bak bromskraft.
Eller kan man köra med någon annan lösning för att få en okej bromskraftfördelning fram/bak? Typ nån reducering å att det då är godkänt på ett ombyggt fordon som detta ska reggas som
Tips, ideer å åsikter om det hela uppskattas!!
Eller kan man köra med någon annan lösning för att få en okej bromskraftfördelning fram/bak? Typ nån reducering å att det då är godkänt på ett ombyggt fordon som detta ska reggas som
Tips, ideer å åsikter om det hela uppskattas!!
Senast redigerad av MB 4 ME den tis dec 09, 2014 5:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Mina Viper-bromsar var ju exakt lika stora runt om
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
samma ok å dia på kolvarna å? Det känns ju lite overkill å typ köra 330 skivor runt om å 4kolvsok också runtom. Vore ju som enklast om det nu räcker med tex 4kolvsok fram å tvåkolvsok bak iom att skivorna e ju ganska stora. Det blir ju dessutom lite billigare å enklare att få tag i också. Hoppas också att det går fritt med dessa grejjer innanför 17" volvo plåtisar som ska breddas å byggas om
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- swerobin91
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 387
- Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
- Ort: Halmstad
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
proffsigt plåt arbete kommer att följas
// Robin
// Robin
LaputaMotorsport
-----------------------
Sponsorer
http://badassparts.se
http://psimotor.se
http://slanghuset.se
http://perssonsuthyrning.se
Projekt
Volvo 740gle -87 Turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=78649 Skrotad
Volvo 145 -69 Drifting http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=80104 Såld
BmW E30 s38 Drifting http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=94030 Byggs
-----------------------
Sponsorer
http://badassparts.se
http://psimotor.se
http://slanghuset.se
http://perssonsuthyrning.se
Projekt
Volvo 740gle -87 Turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=78649 Skrotad
Volvo 145 -69 Drifting http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=80104 Såld
BmW E30 s38 Drifting http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=94030 Byggs
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Ditt golv är sååå sjukt snyggt gjort...
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Snygga plåtjobb !
Gå in och kolla på denna länken, eller snarare hela hemsidan.
Nästan 'alla' bilar finns med, och diametrar på Huvudcylindrar, bromsok och skivor finns med.
Så får man en bättre uppskattning på hur bromsbalansen ska vara.
http://brakeparts.co.uk/#!/shop/BMW/7%2 ... 0cylinders
Gå in och kolla på denna länken, eller snarare hela hemsidan.
Nästan 'alla' bilar finns med, och diametrar på Huvudcylindrar, bromsok och skivor finns med.
Så får man en bättre uppskattning på hur bromsbalansen ska vara.
http://brakeparts.co.uk/#!/shop/BMW/7%2 ... 0cylinders
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo