EvB garage aktiviteter - mercedes w110 Turbo *reggad 160905*
Postat: tis jan 15, 2013 3:22 pm
Har en gammal tråd jag skrotat så startar en ny...
Kaross: Mercedes Benz 190 -64, totalt renoverad vad gäller rost, underredsbehandlad etc.. ( plast skärmar fram )
Chassi:
Bakvagn:
stel axel i "tattar fyrlink"
special kardan
Framvagn:
Egenbyggd rörram
ställbara länkarmar - 200sx s14
ställbara castorstag - 200sx s14
framvagnsbalk 200sx s14
coilovers - BC Racing
ajdens special spindlar
styrväxel - 200sx s14
Interiör:
Egen gjord instrument panel (racing inspererad = enkel)
Stolpar, panel, dörrsidor och hattylla klädd i Alcantara
Glasfiber stolar
W124 baksäte
Diverse bra att ha mätare
Motor/Drivlina:
Motor:
BMW M50B25
Standard botten (34.000 mil)
Cooperring topp packning
ARP i topp + svänghjul
M20 svänghjul
Sachs 618 platta med 6-puck sinter
Ajdén special Grenrör
Holset HX40, 14s avgashus
3.5" DP, 3" resten
Turbosmart PRO GATE 50mm
Bosch motorsport wastesparkspole
Siemens Deka 875cc
MS2v3.0
MS engineering dumpventil
Bränsle:
Etanol (E85)
2x 044 kopior (en till catch , en till motor)
matande ledning 10mm inv
retur ledning 10mm inv
catch tank 2L
Drivlina:
ZF låda
Mopar 8 1/4 stel axel
special kardan
618 platta 6 puckad sinter
Effekt (på veven):
2013 - 533hp 620nm
2015 - effekt okänd
2016 - 572HP 708nm
Vikt:
1194kg, 598kg fram & 596kg bak (50,1/49.9 i viktfördelning)
Fälgar, däck och bromsar:
Fälgar:
BBS Bugatti (splitt) 17x8 ET35
R-däck runt om.
Bromsar :
fram
D2 6 kolvs ok med 330x32mm skivor
bak
mercedes E320 4 kolvsok med 300x25mm skivor
Övrigt: Inreggad som ombyggtfordon ! så fullt gatlaglig som den står.
Artiklar:
carthrottle.com 2013.
https://www.carthrottle.com/post/this-1 ... mw-secret/
Sundsvallstidning 2015.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/en- ... med-drag-i
Bilsport:
nr 14/15 (2016)
YOUTUBE KANAL:
https://www.youtube.com/channel/UCpUOWD ... RDLPCZ19ig
Kaross: Mercedes Benz 190 -64, totalt renoverad vad gäller rost, underredsbehandlad etc.. ( plast skärmar fram )
Chassi:
Bakvagn:
stel axel i "tattar fyrlink"
special kardan
Framvagn:
Egenbyggd rörram
ställbara länkarmar - 200sx s14
ställbara castorstag - 200sx s14
framvagnsbalk 200sx s14
coilovers - BC Racing
ajdens special spindlar
styrväxel - 200sx s14
Interiör:
Egen gjord instrument panel (racing inspererad = enkel)
Stolpar, panel, dörrsidor och hattylla klädd i Alcantara
Glasfiber stolar
W124 baksäte
Diverse bra att ha mätare
Motor/Drivlina:
Motor:
BMW M50B25
Standard botten (34.000 mil)
Cooperring topp packning
ARP i topp + svänghjul
M20 svänghjul
Sachs 618 platta med 6-puck sinter
Ajdén special Grenrör
Holset HX40, 14s avgashus
3.5" DP, 3" resten
Turbosmart PRO GATE 50mm
Bosch motorsport wastesparkspole
Siemens Deka 875cc
MS2v3.0
MS engineering dumpventil
Bränsle:
Etanol (E85)
2x 044 kopior (en till catch , en till motor)
matande ledning 10mm inv
retur ledning 10mm inv
catch tank 2L
Drivlina:
ZF låda
Mopar 8 1/4 stel axel
special kardan
618 platta 6 puckad sinter
Effekt (på veven):
2013 - 533hp 620nm
2015 - effekt okänd
2016 - 572HP 708nm
Vikt:
1194kg, 598kg fram & 596kg bak (50,1/49.9 i viktfördelning)
Fälgar, däck och bromsar:
Fälgar:
BBS Bugatti (splitt) 17x8 ET35
R-däck runt om.
Bromsar :
fram
D2 6 kolvs ok med 330x32mm skivor
bak
mercedes E320 4 kolvsok med 300x25mm skivor
Övrigt: Inreggad som ombyggtfordon ! så fullt gatlaglig som den står.
Artiklar:
carthrottle.com 2013.
https://www.carthrottle.com/post/this-1 ... mw-secret/
Sundsvallstidning 2015.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/en- ... med-drag-i
Bilsport:
nr 14/15 (2016)
YOUTUBE KANAL:
https://www.youtube.com/channel/UCpUOWD ... RDLPCZ19ig