Varit stiltje här ett tag.. i det stora hela så har bilen bara "fungerat" hela sommaren, kört en 400 mil ungefär + jönköpings turen i våras.
Har nått strul med tändsystemet då bilen äter stift men när stiften håller i snitt 100 mil och ett styrsystems byte står på tur så känns det orelevant att fixa nu då det ändå blir VAG spolar sedan.
i övrigt har jag labbat en del med laddtrycks styrningen och kom fram till att det skall styras i closed-loop för att fungera bäst, i samma veva så ökades trycket lite från 1.5 bar till runt 1.7 vilket maskin verkar tycka om
här är en logg från en test repa där trycket stack iväg till 1.85 bar vilket jag inte vågar då spridarna ligger på 105% duty.
här kommer lite bilder från i sommar, finns mer både bilder och film men måste tanka ut kameran först.
även fixat och trixat med sonens quad
https://drive.google.com/file/d/0B2XjU6 ... sp=sharing
och lite bilder från EL dragningen i bröderna Ajdéns Sensor GTR
kort information så körs ett MS3X v3.57.
Dubbel VVT
Dubbla kamgivare
Fullt sekventiellt styrd
VSS fram och bak
Traction control
AC styrning
möjlighet till Flatshift
utöver tps,IAT, ECT så tar vi in bränsletryck, oljetryck, tankmätare, kupé temp
kommer troligtvis senare men tanken är att köra en Can-bus egt box så alla 5 egt givarna tas in och då monterar vi en k-givare i blocket så oljetempen kommer in med.
Via plattan (instrument clustret) sen finns G mätare, GPS funktion, styrning av stereo,
säkert glömt nått men i det stora hela försöker jag se till att allt styrs från boxen och att all info finns lätt tillgängligt via plattan, deras vision är ju lite mer fabrikskänsla än race bil.
90% av all styrning till övriga bilen sker i en liten låda där även säkrings centralen är och den kommer vara lätt åtkomligt under armstödet.
skall ta med kameran på lördag och fota lite mer (framförallt bättre än mobil j****en) då jag skall leka med VVTn, måste ställa in PID regulatorn så det är klart inför dyno körning sen.
Prepp
Påbörjat i montering av stammarna och motorhärva
to be continued...