Det här är väl tredje utförandet som håller på att växa fram.
Från början byggde jag om den med 140 framvagn, 240 bakaxel+ upphängning (tog en hel bit golv från länkarmsinfästning till bakom panhardstaget) och b21e och m46.
Det blev även 140 rattstång och pedalställ.
Sedan ville man ju åka fortare.. Redan från början hade jag klämt dit en saab 9000 intercooler i fronten och nu skulle det i en b21et.
Men så blev det aldrig.
B21et:n fick stå kvar i garaget, istället inhandlades en fräsch b230ft som bara skulle fixas lite lätt.
Under resans gång kom jag fram till att andra stakar måste man ju ha, ja andra kolvar också för säkerhets skull.
530 toppen gick ju förstås inte köra med, istället fick det bli en 531 som portades och fick 46 resp. 40 ventiler och en km 10 kam.
Lastbilsintercooler var man ju tvungen att ha, problemet var bara att den fick ju inte plats

Fram med kapen och göra plats.
Då fanns det inte mycket kvar av frontplåten, bara ytterskalet, och inget att fästa den i, så det fick bli flippfront.
M46:orna höll väl ca en vecka om man tog det lite lungt och körde med lågt laddtryck, så en tremec 3550 inhandlades från staterna.
Sedan kördes bilen så en sommar med dåligt grenrör och för liten turbo.
Den gick ganska skapligt ändå, men tappade laddtryck över ca 5000varv, men räckte i alla fall till 12,16 på mantorp. (första repan för både mig och bilen)
Året därpå hände inte så mycket pga garagebrist, men bättre grenrör böggdes och större turbo monterades.
Då vaknade den till liv vill jag lova!
Tyvärr hann jag aldrig testa den på strippen innan även den turbon rasade.
Jag kom igång lite sent den här vintern med uppdateringarna på bilen pga. att jag blev tvungen att bygga garage först.
Nu ska jag försöka lägga upp lite bilder, tyvärr inte så bra.
(Tagna med engångskamera, och på ganska tråkiga delar tydligen)