Har du provat 28mm på sekundärspjället, det kanske behövs.
Har du provat utan luftfiltret?
Ockelbo Ht19 / B20
Re: Ockelbo Ht19 / B20
Hej
Nej har bara provkört förgasaren med den bestyckningen som satt på,
28mm antar att det är halsringen, nej har inte provat något annat.
Nästa provkörning får bli till våren.
//t
Nej har bara provkört förgasaren med den bestyckningen som satt på,
28mm antar att det är halsringen, nej har inte provat något annat.
Nästa provkörning får bli till våren.
//t
Re: Ockelbo Ht19 / B20
Ja precis, halsringen jag talar om.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Ockelbo Ht19 / B20
hur fort gick den på första spjället och den andra?
har du gjort nån leekdown test på den?
har du gjort nån leekdown test på den?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Ockelbo Ht19 / B20
Hej
Tyvärr lade jag inte ner så mycket tid på provkörningen, vart mest fullgas svep från 2000rpm till maxvarv och en stund på max.
Mätte inte toppfarten men ca 25knop inte mer,den varvar ju inte mer än tidigare.
Men den går rent utan bluddrande genom hela registret och kommer upp i plan fint utan tvekan.
Troligen lite för fett på maxvarv men det är mest en gissning och att det sitter så stort (180) huvudmunstycke i.
Idag körde jag igenom kylsystemet med sötvatten och passade på att kolla kompressionstrycket med biltema provare (inte en riktig leakdown test),denna gången med varm motor och öppet gasspjäll.
cyl 1= 11
cyl 2=9
cyl 3=10
cyl 4= 11
vet inte om man kan dra några slutsatser utav det men det skiljer ju en del mellan cylindrarna.
//Thomas
Tyvärr lade jag inte ner så mycket tid på provkörningen, vart mest fullgas svep från 2000rpm till maxvarv och en stund på max.
Mätte inte toppfarten men ca 25knop inte mer,den varvar ju inte mer än tidigare.
Men den går rent utan bluddrande genom hela registret och kommer upp i plan fint utan tvekan.
Troligen lite för fett på maxvarv men det är mest en gissning och att det sitter så stort (180) huvudmunstycke i.
Idag körde jag igenom kylsystemet med sötvatten och passade på att kolla kompressionstrycket med biltema provare (inte en riktig leakdown test),denna gången med varm motor och öppet gasspjäll.
cyl 1= 11
cyl 2=9
cyl 3=10
cyl 4= 11
vet inte om man kan dra några slutsatser utav det men det skiljer ju en del mellan cylindrarna.
//Thomas
Re: Ockelbo Ht19 / B20
Nån som har några bra ideér för mer effekt?
Bensinen som finns på närmsta sjömacken är bf95 förresten, så det är ju en viss begränsning mot 98.
Finns en kille här i trakten som säljer nyborrade block (93mm) 2,2l, med nya opelkolvar/ringar/lager o kamlager,blocken ska vara från 75-76 (bättre?)
kan det vara vettigt?
//T
Bensinen som finns på närmsta sjömacken är bf95 förresten, så det är ju en viss begränsning mot 98.
Finns en kille här i trakten som säljer nyborrade block (93mm) 2,2l, med nya opelkolvar/ringar/lager o kamlager,blocken ska vara från 75-76 (bättre?)
kan det vara vettigt?
//T
Re: Ockelbo Ht19 / B20
Fi fan vad tiden går..
Båten har stått i garaget sen senaste uppdateringen.
Det har inköpts ett extraktor rör för båt men det blev aldrig av att prova med det.
Däremot så har en ny kyllimpa av orginaltyp samt ett misab insug modifierats en aning och monterats.
Resultatet blev helt ok inte så bra som jag trodde när jag började rota med detta men den varvar 5000 nu och går rent o fint.
Tror det blev 26 gps knop på topp,inga som helst problem att komma upp i planing.
Är det nån som vill utveckla/förbättra konceptet så är den till salu billigt.
Jag har inte tid att mecka på min snudd på obefintliga fritid
//T
Båten har stått i garaget sen senaste uppdateringen.
Det har inköpts ett extraktor rör för båt men det blev aldrig av att prova med det.
Däremot så har en ny kyllimpa av orginaltyp samt ett misab insug modifierats en aning och monterats.
Resultatet blev helt ok inte så bra som jag trodde när jag började rota med detta men den varvar 5000 nu och går rent o fint.
Tror det blev 26 gps knop på topp,inga som helst problem att komma upp i planing.
Är det nån som vill utveckla/förbättra konceptet så är den till salu billigt.
Jag har inte tid att mecka på min snudd på obefintliga fritid
//T