Vart hittar man sådan alu-profil??Fredrik_Steen skrev:
Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Köpte profilen här http://www.ebay.com/itm/D-Shape-Intake- ... 61&vxp=mtr
Dom säljer även "end caps" till profilen
Dom säljer även "end caps" till profilen
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
S60R
164TURBO
164 BRUKIS
142 EVIGHETS PROSJEKTET
JAZZ IS NOT DEAD ,ITS JUST SMELLS FUNNY
164TURBO
164 BRUKIS
142 EVIGHETS PROSJEKTET
JAZZ IS NOT DEAD ,ITS JUST SMELLS FUNNY
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Oj, här vad det längesedan jag skrev. Det går ganska segt med bi turbo bygget just nu, hoppas få mer tid nu i vinter så man kan ut och köra i sommar.
Någon som vet hur det går med Tierp, hade tänkt och försöka köra 0-1609m igen fast mycket snabbare än sist. Någon som vet om det kommer köras någon 0-1609m tävling nästa år?
Någon som vet hur det går med Tierp, hade tänkt och försöka köra 0-1609m igen fast mycket snabbare än sist. Någon som vet om det kommer köras någon 0-1609m tävling nästa år?
Senast redigerad av Fredrik_Steen den fre dec 26, 2014 1:12 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
- Jokern / Woodridge
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
- Ort: Skogås
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Det är ingen som vet hur det kommer bli med Tierp nästa år.Fredrik_Steen skrev:Oj, här vad det längesedan jag skrev. Det går ganska segt med bi turbo bygget just nu, hoppas få mer tid nu i vinter så man kan ut och köra i sommar.
Någon som vet hur det går med Tierp, hade tänkt och försöka köra 0-1609m igen fast mycket snabbare än sist. Någon som vet om det kommer köras någon 0-1609m tävling nästa år?
Busan är nu helt klar
Ärendet ligger till försäljning hos kronofogden, och vid första försäljnings försöket, så fick man in alldeles för låga bud, så banan skall ut på försäljning igen. Får dom inte in tillräckligt höga bud denna gång, så får dom kanske värdera om banan, och lägga ut den på försäljning igen. Så, ingen vet hur det kommer att gå med bana ännu.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Vet du om någon annan tänker satsa på ett 1609m event? Har vi några banor i Sverige som lämpar sig för körning på 1609m?
/
Fredrik
/
Fredrik
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
om du menar typ flygande kilometern lr liknande så brukar vi köra björkvik både för hojj mc några ggr per sommar, (ca 2.5 kilometer stäcka plus någon km bromssträcka)
http://www.youtube.com/watch?v=Ya4ofeMOxUk
jag tror dem absolut snabbast kör ca 340-350 av dem bilarna i stan, men det vansligaste är ju att nå 300 gränsen (min formelbil verkar göra ca 296-298 gps fart)
http://www.youtube.com/watch?v=Ya4ofeMOxUk
jag tror dem absolut snabbast kör ca 340-350 av dem bilarna i stan, men det vansligaste är ju att nå 300 gränsen (min formelbil verkar göra ca 296-298 gps fart)
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Inte mycket, Hayabusan har tagit all min tid det senaste.. Men det små pillas med en sadel.
Fick klippt ihop en kortis till film, ljudet är helt oslagbart när snurran börjar jobba
https://www.youtube.com/watch?v=80b3-LmuZ9Y
Fick klippt ihop en kortis till film, ljudet är helt oslagbart när snurran börjar jobba
https://www.youtube.com/watch?v=80b3-LmuZ9Y
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Projektet står just nu stilla, det kommer ett bostadsköp emellan. Så jag får göra sådant som inte kostar så mycket pengar. Därför har jag börjat med service och tillsnyggning av Hayabusan. Deadline är Elmia 2015 och första racet blir på Vårgårda dragway 16 maj 2015.
Turbon är våtslipad och tillsnyggad efter diverse stenskott:
Tryckrör och turbon är klara för montering:
Det var lite knepigt att få röret på plats men det gick:
Turbon är våtslipad och tillsnyggad efter diverse stenskott:
Tryckrör och turbon är klara för montering:
Det var lite knepigt att få röret på plats men det gick:
Senast redigerad av Fredrik_Steen den fre dec 26, 2014 10:43 pm, redigerad totalt 3 gång.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Ett kort klipp ifrån sista körningen på Vårgårda dragway:
https://www.youtube.com/watch?v=Gf4qgCe7rjU
Jag hade problem med kopplingen hela dagen, hur jag än gjorde så ville det inte funka i starten.
Men topspeed var det inget fel på, mäktade med hela 212km/h på 201m
Kopplingen skall bytas nu i ledigheten, byter både lamell och skivor för att vara på den säkra sidan. Tror detta kommer göra underverk för starterna.
Även dödmansgrepp skall monteras så jag får åka super gas bike, fick lite påpekning om detta på Malmö raceway.
https://www.youtube.com/watch?v=Gf4qgCe7rjU
Jag hade problem med kopplingen hela dagen, hur jag än gjorde så ville det inte funka i starten.
Men topspeed var det inget fel på, mäktade med hela 212km/h på 201m
Kopplingen skall bytas nu i ledigheten, byter både lamell och skivor för att vara på den säkra sidan. Tror detta kommer göra underverk för starterna.
Även dödmansgrepp skall monteras så jag får åka super gas bike, fick lite påpekning om detta på Malmö raceway.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Idag har jag pysslat vidare med busan, jag fick mina spridare av bjp race precis innan jul. De borde ha varit monterade och klara för längesedan, men jag tyckte putsen på spjällhusen och fuelrailen var så taskig. Så jag våtslipade och badade fuelrailen i kaustiksoda sedan en lättare polering.
Imorgon skall plenum våtslipas för att få lite bättre djup, det är riktigt svårt att få bra puts på den typen av aluminium. Suzuki ramen är mycket lättare att polera.
Anledningen till att Bjp kollade spridarna var att tomgången var lite onormal. Den tjuvstannade två gånger när jag var och körde i Malmö.
Bjp kom fram till att en spridare var tvungen att bytas, de försökte först byta filter och göra rent den men det hjälpte inte.
När jag monterade spridarna så hittade jag antagligen det riktiga problem med tomgången, två luftslangar hade smält emot topplocket. Har bytt samtliga luftslangar men jag letar efter lämpligt värmeskydd. Finns det några smutta skydd som kan kläs på 6mm luftslang?
Imorgon skall plenum våtslipas för att få lite bättre djup, det är riktigt svårt att få bra puts på den typen av aluminium. Suzuki ramen är mycket lättare att polera.
Anledningen till att Bjp kollade spridarna var att tomgången var lite onormal. Den tjuvstannade två gånger när jag var och körde i Malmö.
Bjp kom fram till att en spridare var tvungen att bytas, de försökte först byta filter och göra rent den men det hjälpte inte.
När jag monterade spridarna så hittade jag antagligen det riktiga problem med tomgången, två luftslangar hade smält emot topplocket. Har bytt samtliga luftslangar men jag letar efter lämpligt värmeskydd. Finns det några smutta skydd som kan kläs på 6mm luftslang?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer
Förutom gatkörning och dragrace så fick jag hojen godkänd av Sfro och besiktningen. Känns skönt att lagligt kunna köra ute på gatan med gällande försäkring.
Många papper och kontroller blev det innan allt var klart, men nu finns alla förändringar på papper. Allt som nu behövs vid besiktning är DB plugg.
Många papper och kontroller blev det innan allt var klart, men nu finns alla förändringar på papper. Allt som nu behövs vid besiktning är DB plugg.