Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån jul 15, 2019 9:31 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: lör jul 20, 2013 10:42 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån maj 27, 2013 10:22 pm
Inlägg: 13
Snyggt jobbat :)

Bara börja mappa den nudå!!!

Måste fixa finishen på min nu när den funkar och är mappad :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 30, 2013 5:39 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Inlägg: 513
Ort: Piteå
Tobbe88 skrev:
fint bygge, följt det sen början, men hade glömt bort lösenordet! men nu fixat!!

vad är det du gjort om i WG:n? ställbart? vill jag veta mer om:)


Det är en ställskruv i toppen för att ställa fjädertryck, vilken fjäder det är har jag ingen aning om.
Sen är det luft-anslutningar ovan och under WG där jag kopplat med regulator på ovansidan så jag kan ställa trycket från kupen.

Sen förutom det är ventilen förstorad, WG-huset portat.
På dom fjuttiga laddtryck jag provat nu så är den riktigt stabil på laddtrycket och det har blivit bättre ju högre tryck jag provat.


audipinnen skrev:
Snyggt jobbat :)

Bara börja mappa den nudå!!!

Måste fixa finishen på min nu när den funkar och är mappad :)


Jag fick hjälp av Micke W att mappa den för ett par veckor sen, lite problem från början att bakbromsarna låg på men efter lite skruvande på bromsvågen så släppte det upp lite. Jag hade tänkte fel och skruvat åt fel håll från början... :doh:

Sen var det ut och ställa in lite och den gick superfint med configen Mattias hjälpte till med, inte alls så många ändringar. Pendlar mellan lambda 0.79-0.81 upp mot varvstopp vilket känns helt okej.
Vi ställde in laddtrycket till runt 0.6 bar sen gick den sakta upp mot 0.75bar ungefär mot fullt varv.
Tyckte den gick ändå hyffsat om man jämför med orginalspisen på 140hk, men dagen efter när jag ställt in bromsarna igen och var ut och provade så var det ju inte mycket att hurra för.
Så jag kopplade in datorn och provade höjja till 0.85 från start och då behöll den det trycket till varvstoppen. Tyckte det rörde på sig men naturligtvis så kändes det dött dagen efter...
Ut igen och skruvade upp den till 1.2 bar och nu börjar den faktiskt vakna lite.

Jag är rätt säker att den går att dra upp i ~1.5-1.6 utan större problem men jag nöjjer mig såhär nu så jag får fixa lite andra grejjer inför besiktning.
Har en 7a avgaskam som ska i senare och då får man väl se vad gammelmotorn klarar av.


Otroligt nöjd att den är körbar iaf och jag har nog hunnit köra 30-40mil med den utan några motorbekymmer överhuvudtaget. Enligt flickvännen lite högljudd när man ligger på motorvägen (Alubussningar i bryggorna och plast i alla armar etc gör sitt) men jag anser att kan man faktiskt prata med varandra och inte känner att man behöver ha peltor så är den klart bruksvänlig! :hihi: 8)

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 09, 2014 5:08 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Inlägg: 804
Ort: Gällivare
Vad hände med den här då?

_________________
Ford Mustang Turbo -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 08, 2014 3:06 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Inlägg: 513
Ort: Piteå
Det står rätt still, tanken var att göra klart det sista inför registrering nu i våras men då köpte vi hus med renoveringsbehov.

Bilen är hemma på gården körbar men oreggad, ska renovera huset nu först sen blir det garagebygge och sen ska det skruvas! Så det är en bit bort :/

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre dec 28, 2018 8:46 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön sep 19, 2010 7:29 pm
Inlägg: 551
Ort: Lule
Byggt garage än?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 15, 2019 10:07 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Inlägg: 513
Ort: Piteå
Njae, inte byggt något garage än...
Lång historia kort, huset renoverades klart, men istället för att bygga garage bestämde vi oss att köpa sambons föräldrahem, en bondgård med ... renoveringsbehov! :lol: så husets såldes för att börja om från början.

Däremellan fick vi även en dotter så nu renoverar jag hus igen och vi väntar tillökning nu om två månader.
Nåt som däremot är positivt ur bilperspektiv är att jag på gården har 275kvm maskinhall!
Men för lite tid...
Ska bara renovera klart och bygga ut huset lite så ska bilen som är kvar få lite kärlek.
Hoppas jag kan få in den i garaget under nästa vinter, men har även två traktorer som behöver lite översyn.

Startar bilen några ggr per år, trodde aldrig den skulle stå undanställd så här länge :lol: :doh:

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 15, 2019 11:36 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5366
Ort: Lykksällä
Tror det är bättre att du ger bort den till mig :D

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Blomgren, Gabbe_96, matte_w och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010