Tobbe88 skrev:fint bygge, följt det sen början, men hade glömt bort lösenordet! men nu fixat!!
vad är det du gjort om i WG:n? ställbart? vill jag veta mer om:)
Det är en ställskruv i toppen för att ställa fjädertryck, vilken fjäder det är har jag ingen aning om.
Sen är det luft-anslutningar ovan och under WG där jag kopplat med regulator på ovansidan så jag kan ställa trycket från kupen.
Sen förutom det är ventilen förstorad, WG-huset portat.
På dom fjuttiga laddtryck jag provat nu så är den riktigt stabil på laddtrycket och det har blivit bättre ju högre tryck jag provat.
audipinnen skrev:Snyggt jobbat
Bara börja mappa den nudå!!!
Måste fixa finishen på min nu när den funkar och är mappad
Jag fick hjälp av Micke W att mappa den för ett par veckor sen, lite problem från början att bakbromsarna låg på men efter lite skruvande på bromsvågen så släppte det upp lite. Jag hade tänkte fel och skruvat åt fel håll från början...
Sen var det ut och ställa in lite och den gick superfint med configen Mattias hjälpte till med, inte alls så många ändringar. Pendlar mellan lambda 0.79-0.81 upp mot varvstopp vilket känns helt okej.
Vi ställde in laddtrycket till runt 0.6 bar sen gick den sakta upp mot 0.75bar ungefär mot fullt varv.
Tyckte den gick ändå hyffsat om man jämför med orginalspisen på 140hk, men dagen efter när jag ställt in bromsarna igen och var ut och provade så var det ju inte mycket att hurra för.
Så jag kopplade in datorn och provade höjja till 0.85 från start och då behöll den det trycket till varvstoppen. Tyckte det rörde på sig men naturligtvis så kändes det dött dagen efter...
Ut igen och skruvade upp den till 1.2 bar och nu börjar den faktiskt vakna lite.
Jag är rätt säker att den går att dra upp i ~1.5-1.6 utan större problem men jag nöjjer mig såhär nu så jag får fixa lite andra grejjer inför besiktning.
Har en 7a avgaskam som ska i senare och då får man väl se vad gammelmotorn klarar av.
Otroligt nöjd att den är körbar iaf och jag har nog hunnit köra 30-40mil med den utan några motorbekymmer överhuvudtaget. Enligt flickvännen lite högljudd när man ligger på motorvägen (Alubussningar i bryggorna och plast i alla armar etc gör sitt) men jag anser att kan man faktiskt prata med varandra och inte känner att man behöver ha peltor så är den klart bruksvänlig!