Amundsen's Volvo 240 T5
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: mån sep 16, 2013 10:22 pm
Amundsen's Volvo 240 T5
Kjøpte bilen for konfpengene mine i 2005.
Mine planer om den var jo å gjøre den i stand og sette inn injection turbo-motor altså FK,FT eller ET motor.
Kom vell så langt som at jeg fikk ribba bilen, plukka ut motoren og fikk solgt den.
Pengene jeg fikk for motoren gikk jo til en annen motor. Det ble en Audi 5'er 10v T. Men det ble aldri noe av, så den solgte jeg å kjøpte meg en B21ET med større turbo osv osv...
Høsten 09 så jeg en annonse om en 5syl 2.0L lt volvo-motor. Da prøvde jeg for morroskyld å sende ei meld å spørre om han kanskje var intr i å bytte med min motor, å det var han
Tatt ALLT av asfaltmatter, pusset hele gulvet blankt, Behandlet med rustbeskyttelse. Skal også lakkeres innvendig(gammelt bilde) :
Motoren, syrebadet og lakkert.
Bilen på vei ut fra verste... lenge siden den har kjennt frisk luft.
Har gjort toppen så å si klar for montering. Har slipt alle ventiler og kjøpt nye ventiltettninger siden disse var rimelig slitte. Like greit å gjøre det mens allt er oppe.
Den vart også planslipt når den ble plukket av motoren.
Bunnpanne. bare kortet inn, klar for sveising:
Korta inn oljepickuprøret. Blir også Darton sylforinger i motoren, men det kommer senere.
Har annskaffet en vraka Audi 90q. Tenkte jeg å bruke hele bakstillinga derfra. På grunn av uavhengi fjøring og elektrisk sperre.
Har ikke sett noen gjøre dette før, så det er også en av grunnene. Litt arti å prøve noe utenom det vanlige!
jekka ned skallet på quattro akslingen. Veldig fornøyd med bredden!
Fjærning av panhardstag-oppheng.
Escort cosworth felger.
Hylsene jeg lagde, med skive og mutter inni.
Å da var det svesst sammen.
Kappa vekk ''øra'' til momentstaga. Trenger kanskje ikke di?
Så litt gulvsveising.
Pungtinga på innerskjermen på ene sia hadde sprekki 4 steder, så slipte ned å la på litt.
2 elefantjekker og 2 kamerater så var den plutselig rundt igjenn.
Hadde ikke coilover eller kompl dempere, så måtte lage no greier.. Tok mål fra en belasta Audi s2.
Skjærte hull til ''demperne''
Fant hjulhøyde jeg skulle ha.
Motorfester ferdig.
Fått på astoplerør og takrør pluss dørstrevere på ene sia, pluttselig var det tomt for rør...
Begynnt med helsveising.
Så er det litt ommatt arbe. Tetta hullet til fuelcellkulpen.
Fuelcell med nye fester. Må få noen til å sveise på di bakre festene for meg da jeg har fjæret dem siden jeg skal ha dem på siden bak isteden for bak tanken.
Så et lite stemningsbilde med catchtank.
Fortsatt litt med sveising... Takker for behjelpelige kamerater
Begynnt å lappe sammen gulvet over akslingen.
Så har jeg plukket ned bakstillinga for å skru den helt fra hverandre.
Alu foringer til bakstilling
Fått på plass gulv, hattehylle og brannvegg. Mangler å sveise litt sia jeg gikk tom for sveisetråd... Har også lakkert litt aludeler!
Dårlig kvalitet!
Ups....
Hovedbøyla klistra til kaross.
Hms på topp
Smil til kamera
Må slipe litt
Hva skal detta bli??
Tadaa
Girkasse er i hus, fra audi s4.
La den imot 960 huset for å sammenligne.
01E 6tr. Blir litt fast&furious preg på denne girkassa.... men men, da har jeg et cruisegir hehe.
Slanket den for sidebraketter å en adapter oppå kassa
Den går høyere, men den er møkktung så fant ikke på noe lurt aleine
Blir mindre kapping i tunellen en jeg hadde trudd. Litt dårlig bilde
Slang opp bakstillinga å hang opp diffen for å måle litt. Mellomakslingen blir hele 117+/-3cm lang.
Psykisk støtte og litt hjelp underveis..
Her blir det flocking
Sprekker og rift fuger jeg igjenn så det blir strøkent før behandling.
Har begynt på di nye endetankene til ic som jeg lagde nye maler på. Dette var noe lettere å håndtere!
Hullbor og vinkelsliper så er mye gjort.
Hullene er ikke 3'' enda hvis noen syntes det ser litt smått ut
Å litt carbonsnacks
Hele stua full av carbon. staaas
La alle delene på vekta. tak, panser, bagasjelogg
Litt mye bilder på en gang men håper det går fint! Kom gjerne med kritikk, tips og ideer
Mvh.
Mine planer om den var jo å gjøre den i stand og sette inn injection turbo-motor altså FK,FT eller ET motor.
Kom vell så langt som at jeg fikk ribba bilen, plukka ut motoren og fikk solgt den.
Pengene jeg fikk for motoren gikk jo til en annen motor. Det ble en Audi 5'er 10v T. Men det ble aldri noe av, så den solgte jeg å kjøpte meg en B21ET med større turbo osv osv...
Høsten 09 så jeg en annonse om en 5syl 2.0L lt volvo-motor. Da prøvde jeg for morroskyld å sende ei meld å spørre om han kanskje var intr i å bytte med min motor, å det var han
Tatt ALLT av asfaltmatter, pusset hele gulvet blankt, Behandlet med rustbeskyttelse. Skal også lakkeres innvendig(gammelt bilde) :
Motoren, syrebadet og lakkert.
Bilen på vei ut fra verste... lenge siden den har kjennt frisk luft.
Har gjort toppen så å si klar for montering. Har slipt alle ventiler og kjøpt nye ventiltettninger siden disse var rimelig slitte. Like greit å gjøre det mens allt er oppe.
Den vart også planslipt når den ble plukket av motoren.
Bunnpanne. bare kortet inn, klar for sveising:
Korta inn oljepickuprøret. Blir også Darton sylforinger i motoren, men det kommer senere.
Har annskaffet en vraka Audi 90q. Tenkte jeg å bruke hele bakstillinga derfra. På grunn av uavhengi fjøring og elektrisk sperre.
Har ikke sett noen gjøre dette før, så det er også en av grunnene. Litt arti å prøve noe utenom det vanlige!
jekka ned skallet på quattro akslingen. Veldig fornøyd med bredden!
Fjærning av panhardstag-oppheng.
Escort cosworth felger.
Hylsene jeg lagde, med skive og mutter inni.
Å da var det svesst sammen.
Kappa vekk ''øra'' til momentstaga. Trenger kanskje ikke di?
Så litt gulvsveising.
Pungtinga på innerskjermen på ene sia hadde sprekki 4 steder, så slipte ned å la på litt.
2 elefantjekker og 2 kamerater så var den plutselig rundt igjenn.
Hadde ikke coilover eller kompl dempere, så måtte lage no greier.. Tok mål fra en belasta Audi s2.
Skjærte hull til ''demperne''
Fant hjulhøyde jeg skulle ha.
Motorfester ferdig.
Fått på astoplerør og takrør pluss dørstrevere på ene sia, pluttselig var det tomt for rør...
Begynnt med helsveising.
Så er det litt ommatt arbe. Tetta hullet til fuelcellkulpen.
Fuelcell med nye fester. Må få noen til å sveise på di bakre festene for meg da jeg har fjæret dem siden jeg skal ha dem på siden bak isteden for bak tanken.
Så et lite stemningsbilde med catchtank.
Fortsatt litt med sveising... Takker for behjelpelige kamerater
Begynnt å lappe sammen gulvet over akslingen.
Så har jeg plukket ned bakstillinga for å skru den helt fra hverandre.
Alu foringer til bakstilling
Fått på plass gulv, hattehylle og brannvegg. Mangler å sveise litt sia jeg gikk tom for sveisetråd... Har også lakkert litt aludeler!
Dårlig kvalitet!
Ups....
Hovedbøyla klistra til kaross.
Hms på topp
Smil til kamera
Må slipe litt
Hva skal detta bli??
Tadaa
Girkasse er i hus, fra audi s4.
La den imot 960 huset for å sammenligne.
01E 6tr. Blir litt fast&furious preg på denne girkassa.... men men, da har jeg et cruisegir hehe.
Slanket den for sidebraketter å en adapter oppå kassa
Den går høyere, men den er møkktung så fant ikke på noe lurt aleine
Blir mindre kapping i tunellen en jeg hadde trudd. Litt dårlig bilde
Slang opp bakstillinga å hang opp diffen for å måle litt. Mellomakslingen blir hele 117+/-3cm lang.
Psykisk støtte og litt hjelp underveis..
Her blir det flocking
Sprekker og rift fuger jeg igjenn så det blir strøkent før behandling.
Har begynt på di nye endetankene til ic som jeg lagde nye maler på. Dette var noe lettere å håndtere!
Hullbor og vinkelsliper så er mye gjort.
Hullene er ikke 3'' enda hvis noen syntes det ser litt smått ut
Å litt carbonsnacks
Hele stua full av carbon. staaas
La alle delene på vekta. tak, panser, bagasjelogg
Litt mye bilder på en gang men håper det går fint! Kom gjerne med kritikk, tips og ideer
Mvh.
Senast redigerad av Amundsen T5r den tis sep 27, 2016 10:35 am, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Verkligen välarbetat =) Men använd skydd på vinkelslipen, polaren spräckte en kapskiva och den klöv underläppen på honom. =(
Blir kul att se hur det fungerar med drivlinan sen.
Blir kul att se hur det fungerar med drivlinan sen.
MGC GT -69. Jacta alea est
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Skitfränt!
garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Ser riktigt trevligt ut!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Häftigt som fan! Och satan vad bilder! Det gillas
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
- Sundstrom
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 78
- Blev medlem: lör aug 04, 2012 4:47 pm
- Ort: Lidhult/halmstad
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Snyggt
Volvo Amazon -69 B230 HX40 Vems och massa annat gott
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Riktigt fränt måste jag säga! Gjutigt kolfiberpartsen själv ?
M.Brag svets & konstruktion
Volvo Pv 600hk
242 M50B25 Turbo
Volvo Pv 600hk
242 M50B25 Turbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Riktigt fränt bygge och ser välbyggt ut med! Väntar spänt på mer updates!
Brag-Jr: sådan kolfiber finns att köpa på spm:s nya hemsida. DYRT..
Mvh
Brag-Jr: sådan kolfiber finns att köpa på spm:s nya hemsida. DYRT..
Mvh
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Shit vilket nice bygge!
Audi s4 2.2 Turbo Avant
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: mån sep 16, 2013 10:22 pm
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Takk for gode tilbakemeldinger! Finns ikke noe bedre enn at andre liker det man driver med
Beskyttelse på vinkelsliper er helt klart viktig, men er ikke alle steder jeg kommer til med den, så da må man desverre ta den av...
Kolfiberen er fra ACM ja, gleder meg til å få på dette. Kommer utdates så snart jeg får kjøpt panserlåser så jeg kan feste panser og bagasjelokk!
Ser det er litt problemer med photobucket, men håper det løser seg.
Mvh Amundsen.
Beskyttelse på vinkelsliper er helt klart viktig, men er ikke alle steder jeg kommer til med den, så da må man desverre ta den av...
Kolfiberen er fra ACM ja, gleder meg til å få på dette. Kommer utdates så snart jeg får kjøpt panserlåser så jeg kan feste panser og bagasjelokk!
Ser det er litt problemer med photobucket, men håper det løser seg.
Mvh Amundsen.
Re: Amundsen's Volvo 240 T5. 90quattro bakstilling ''WRC'' b
Detta projektet gillas! ska följas i detalj !
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: mån sep 16, 2013 10:22 pm