Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
maghen
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: tor jul 22, 2010 11:06 pm
Ort: Luleå

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av maghen »

Jag blev tvungen att ladda hem Suspension analyzer och gå igenom mina mått. Jag har inte haft programmet själv tidigare, utan gått på mått extraherade av andra och då missat de 3mm! :doh:
Tack för påpekandet!

På frågan om vad det innebär för antisquat kan jag nu säga att den minskar något. Från 52,9% till 49,2%. Det känns inte som någon nackdel, så jag behåller dem på samma höjd.

I övrigt hittar jag inga uppenbara avvikelser i mina positioner. Att lära sig hur och varför a-armsgeometrierna kan ändras för att uppnå önskade egenskaper vore intressant i sig, men det får bli ett framtida projekt.
steel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: fre feb 08, 2013 7:53 am
Ort: Smedjebacken

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av steel »

Hej igen !! Kan rekommendera Göran Malmbergs Banbilsboken. Där står det mesta man behöver veta , håller på att läsa den nu. Köpes på Speedlab.

Har varit i kontakt med Anders Wallerström på RPglasfiber. De hade köpt alla formarna från Connys Car plast UTOM Panteraformarna så klart. Har dock spårat Conny till Danmark, fortsättning följer. Edit Näää, bakslag med Conny i Danmark :(

Mvh Pär
maghen
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: tor jul 22, 2010 11:06 pm
Ort: Luleå

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av maghen »

Fick du tag på honom eller var det fel person? Jag har läst någonstans att formarna hamnade utomlands någonstans ...
steel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: fre feb 08, 2013 7:53 am
Ort: Smedjebacken

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av steel »

Hej, nej det blev bottennapp.. Men jag har varit i kontakt med Tommy Luhr här på forumet, han har ju formar till en Diablo !! Byggtråd kommer inom kort.

Mvh Pär
steel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: fre feb 08, 2013 7:53 am
Ort: Smedjebacken

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av steel »

Hej, maghen ! Var och mätte vart centrum på drivaxelflänsarna hamnar i höjled.
255 mm från tänkt marknivå. De kommer mao att hamna ca 50 mm lägre än hjulcentrum.

Mvh Pär
maghen
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: tor jul 22, 2010 11:06 pm
Ort: Luleå

Re: Alejandros mardröm, en Norrbottnisk "Pantera"

Inlägg av maghen »

Bygget har bytts ut mot annat bilprojekt, och kommer troligen inte att färdigställas i min ägo tyvärr.

Någon som vill köpa? Hör av er via PM!
Skriv svar