Manta A V8

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Manta A V8

Inlägg av Johan_P »

Ja det undrar jag med. Första gången jag har träffat på det. :thumbdown:
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Manta A V8

Inlägg av Johan_P »

Jag tänkte att ni kanske vill se hur det blir när det nästan är som det är tänkt. Mycket plåt jobb kvar men det knallar på i lagom fart. Har lagt mycket tid på bruksbilarna med så inte hunnit med så mycket som jag tänkt men men. så fort trösklarna är på plats så ska jag vända på karossen och börja på med både chassit och plåta igen undersidan. Blir en stor order in till grabbarna på plåtverkstan som ska bokas och donas.

Om nu någon sitter på nåhttp://www.savarturbo.se/gra spindlar till en corvette C5 så kan ni få hojta till.
Eller komma med några andra förslag på liknande framvagnar.

Lite bilder då.
Började med att bredda 80mm hela vägen från fronten men de såg inget vidare ut och följde inte alls kaross formen som jag ville att det skulle göra.

Bild

Ändrade det sedan till att det börjar med 40mm i fronten och slutar med 80mm. Vart mycket snyggare. Ska sektionera plåten lite bara så formerna stämmer mot original.

Bild
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Manta A V8

Inlägg av Johan_P »

Kan göra en lite update. Bilen blev inte hundra klar i karossen innan jag var tvungen att packa ihop mina grejer och flytta ut, Dåligt med tid över till den då vi tyckte vi skulle köpa ett hus mitt i allt. så nu står bilen undan glömd i nått år innan jag tar tag i den igen. Ska bygga om en gammal lada till garage innan den får hitta hem igen.
Men under tiden den står där ska jag bygga ett chassi. Har ett litet garage jag kan använda till det. :thumbright: men jag åter kommer så fort jag har fått allt klart men kan ta en stund innan dess.
hasse johansen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön maj 08, 2016 2:28 pm
Ort: bjuv skåne

Re: Manta A V8

Inlägg av hasse johansen »

nice bygge
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Manta A V8

Inlägg av Johan_P »

Tack så mycket. :P
Skriv svar