Manta A V8
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Angående C5 delar, kolla med Jonas på TradetechSweden i Karlskoga, han har grejer
Mvh Pär
Mvh Pär
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Corvettespindlar från c5 har bra vinkel iallafall.
Skippa att bygga ram där det är möjligt, självbärande kaross är bättre.
Fackverk är mest för bilar med glasfiberkaross.
Styrväxelplaceringen kommer avgöra vad du kan använda.
Skippa att bygga ram där det är möjligt, självbärande kaross är bättre.
Fackverk är mest för bilar med glasfiberkaross.
Styrväxelplaceringen kommer avgöra vad du kan använda.
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Han har jag pratat med och ska väl vad det lider köpa spindlarna där i från iaf.steel skrev:Angående C5 delar, kolla med Jonas på TradetechSweden i Karlskoga, han har grejer
Mvh Pär
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Idag är det ju mer eller mindre inget kvar av den gamla botten delen. har bara ram snokarna kvar fram. Så blir väl till att bygga nytt även där. jag anade nästan det att det blir lite överkurs att köra med fackverk på min bil då jag kommer ha buren som stadgar upp med. men vill ju gärna ha något mellan ramen där kardan kommer gå. och där tänkte jag man skulle kunna bygga som typ fackverk isch.Dennis M skrev:Corvettespindlar från c5 har bra vinkel iallafall.
Skippa att bygga ram där det är möjligt, självbärande kaross är bättre.
Fackverk är mest för bilar med glasfiberkaross.
Styrväxelplaceringen kommer avgöra vad du kan använda.
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Det är faktiskt inte dumt med mc P, dubbla a armar är bättre men det är jävligt mycket räknande om det inte sitter något att utgå från.
Både Porsche och BMW nöjer sig med mc P
Både Porsche och BMW nöjer sig med mc P
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Jo men är inte det mycket en kompromiss mellan "billigt" och bra. Tänker i tillverkningskostnad etc. anledningen till just corvette spindlarna är ju att jag får två flugor på en smäll. bra vinklar på spiondeln och "rätt" bultmönster på en och samma gång. Audis konstruktion är ju faktiskt inte så dum men då får man köra med bultmönsteradappter eller vad man ska kalla det. Det ända jag har att utgå i från är ju original framvagn som är ombyggd fjorton gånger. Så inte mycket att hänga i granen.
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Det är rätt mycket räknande på dubbla a armar, kolla om du kan få tag på tex casim programmet.
Du bör bestämma höjd på bilen och hjul innan du bygger, fälgarna ska ha ett et liknande corvettefälgarna och däcken påverkar var rc hamnar.
Du bör bestämma höjd på bilen och hjul innan du bygger, fälgarna ska ha ett et liknande corvettefälgarna och däcken påverkar var rc hamnar.
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Ja casim tror jag att jag har någon stans. Jag köpte bmw y rondell fälgar men dom var lite för små eller för smala. Jag vill ju ha 10" bak och gärna 10" fram. Så är inne på att beställa nya fälgar så man få det som jag vill ha det. Vad tror du om att köra med Audi multilink framvagn? Den måste ju vara smutt när det kommer till väghållning.
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Visst går det köra med en sån men kan du ha styrxäxeln på rätt ställe då?
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Jag hade om möjligt tagit original framvagn med manta b undre bärarmar, eller corvette framvagn.
Dubbla a-armar är i regel alltid bättre ir väghållnings synpunkt. Mcp brukar ge lite mer plats lågt i motorrummet dock.
Dubbla a-armar är i regel alltid bättre ir väghållnings synpunkt. Mcp brukar ge lite mer plats lågt i motorrummet dock.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Manta A V8 chassi hjälp.
Ja just ja. Den rackaren sitter ju på "fel" ställe när den hamnar i min bil. jaja då sket det sig då. Original kan jag inte använda längre. Den blir 20cm för smal och ca 30cm för hög för att jag ska kunna få ner motorn i bilen.
Det har kommit upp ett problem till dock. Kommer eventuellt inte ha något garage till hösten. Gubben jag hyr av tycker jag är där för sällan. Men va tusan ska man göra när man har arbete att utföra och en familj att umgås med. Så vi får se. Troligen hamnar allt på hyllan tills jag köpt mig ett eget garage. Så trött på att hyra av en massa struliga hyresvärdar.
Det har kommit upp ett problem till dock. Kommer eventuellt inte ha något garage till hösten. Gubben jag hyr av tycker jag är där för sällan. Men va tusan ska man göra när man har arbete att utföra och en familj att umgås med. Så vi får se. Troligen hamnar allt på hyllan tills jag köpt mig ett eget garage. Så trött på att hyra av en massa struliga hyresvärdar.
Re: Manta A V8
Men jag kämpar på så länge jag kan. Gjorde nästan klart breddningen på höger sida med. Ska bara plåta igen det sista längst bak. Sen ska det beställas nya skärmkanter. kommer ta från en golf mk1 eller 2. Sen är det där med chassit. så fort jag ska beställa dom där spindlarna då kommer nån oväntad räkning eller bilen går sönder. Suck.. Nåja det kommer komma hem nån dag iaf.
Re: Manta A V8
Själva plåtarna är perfekta men jag skulle behöva en till av den där 4 mm plåten till pressverktyget med hål. måste ha något som håller fast själva plåten när det ska pressas. men tar det i pm.
Re: Manta A V8
Vad fasen är det för hyresvärd som klagar på att man är där för sällan? Bara man betalar hyran så..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan