Spyder VX

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Spyder VX

Inlägg av mejseln_ »

Då var bullerprovet avklarat med lite marginal.
Med endast en oval 2,5" dämpare 42cm lång så blev resultatet 83,9dB.

Besiktningsmannen tyckte bilen gick bra fast han hade några saker som jag måste åtgärda tex:

Förlänga bälteslåsen, dom sitter för långt ner mellan stolen och tunneln så är svåra att komma åt.

Flytta tändningslåset, sitter monterat där jag har vänster knä.

Fixa gasresponsen. Motorn tvekar lite när man gasar från tomgång och även om man ligger i jämn fart och ger på gas. Får ta kontakt med min mappare och diskutera detta.

Annars ser jag fram emot Sfro2 den 3/9.

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk



Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Spyder VX

Inlägg av David Herbertsson »

Kul att du har kommit så långt, det är starkt att ro projektet iland :thumbright:
Låter ju som inte allt för betungande punkter att åtgärda inför andra omgången, lycka till!

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Spyder VX

Inlägg av mejseln_ »

Då har jag ikväll fått gjort SFRO 2 besiktning hos Ludde i Vårgårda.

Ludde hade inget att anmärka på utan han tyckte bilen fungerade väldigt bra. :-)

Efter första provkörning så fick vi justera till bromsbalansen då han tyckte den bromsade för lite i bak. :-)

Sen tog han en längre provkörning och när han kom tillbaka så sa han att bilen kändes bra att köra, fjädring, hjulupphängning och styrning fungerade bra, bromsar fungerade bra. :-)

Det som saknades enligt honom var effekten :-)

Sen tyckte han att bilen skulle passa bra med bredare bakdäck, han tyckte jag kunde sätta på 245 däck utan att skämmas.

Det enda som fattades va material intyg på ramen så det mailade jag när jag kom hem så nu väntar jag bara på att allt ska granskas innan jag kan beställa tid för enskilt godkännande.

Så man kan ju säga att jag e väldigt glad nu att jag fick så bra betyg på bilen.
Bild

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Spyder VX

Inlägg av mejseln_ »

Idag dök äntligen mina Sfro 2 papper upp efter att allt blivit granskat. Läste igenom dom och blev glad när jag läste Luigi De Barones kommentar på "Allmänna körintryck/egenskaper" :-)

Imorgon blir det att boka tid för enskilt godkännande och hoppas inte hela hösten måste regna så man kan få åka lite iallafall :-)

BildBild

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Spyder VX

Inlägg av mejseln_ »

Då har det gjorts ett enskilt godkännande hos Fordonsprovarna i Göteborg och det gick utmärkt. Inga anmärkningar och bilen har fått sitt regnr.

Allt gick på 40 minuter.

Nu är det bara att vänta på nummerplåtar så man kan hinna åka lite. BildBildBildBild

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Skriv svar