Fulsnygg kaross.
Men jag tycker den är lite smal.
lådbil, audi 2015?? byggabstinens
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
Av bilderna att dömma lär det väll vara 70-80 tal?
Ja de lär nog bli lite bredare och större hjulhus skulle jag gissa på
Ja de lär nog bli lite bredare och större hjulhus skulle jag gissa på
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
Den ska nog bli typ 185-190 cm bred. Vad kan den vara nu. 160-170?(vad är en bubbla bred?)
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
En sökning (Transportstyrelsen) på CCK030 ger:
Den verkar ju fortfarande finnas till!
"VW 1600 TL OMB"
"OMB" för ombyggd?
Då borde ju isf måtten stämma överens med den karossen?
Likaså hjulen?
Och den borde vara ombyggd före -85 isf...
Kommer ihåg karossen från tidningar man läste på den tiden, runt -80...
Om karossen du "hittade" är från den tiden och stått ute länge så kan det vara en bra idé att kolla skicket ordentligt!
Har gelcoaten krackelerat o.s.v så har den säkert en hel del röta...
(Tog bort en del ointressant)Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: CCK030
Fabrikat: VW 1600 TL OMB
Typ:
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1972 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer:
Fordonskategori EU: M1
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-01-31
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-01-31
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1991-12-13)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 16 Yrkesmässig trafik: Nej
I trafik första gången i Sverige: 1972-05-24
I trafik första gången (vanligen i utlandet): Import/införsel: Nej
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 1987-06-30
Senast godkända besiktning: 1985-06-10
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Nej
Vägtrafikregisteravgift: 50 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Tekniska data
Kaross: Öppet (02)
Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELL
Antal passagerare, max: 1
Skattevikt, kg: 790
Tjänstevikt (faktisk vikt), kg: 790
Totalvikt, kg: 880
Ursprunglig totalvikt, kg: 1440
Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B, kg: 2620
Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B, kg: 3370
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 90
Däckdimension axel 1: 165SR15
Däckdimension axel 2: 165SR15
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4250 Bredd, mm: 1710
Höjd, mm:
Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 40
Motoreffekt, kW: 40,0
Effektnorm: DIN
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Den verkar ju fortfarande finnas till!
"VW 1600 TL OMB"
"OMB" för ombyggd?
Då borde ju isf måtten stämma överens med den karossen?
Likaså hjulen?
Och den borde vara ombyggd före -85 isf...
Kommer ihåg karossen från tidningar man läste på den tiden, runt -80...
Om karossen du "hittade" är från den tiden och stått ute länge så kan det vara en bra idé att kolla skicket ordentligt!
Har gelcoaten krackelerat o.s.v så har den säkert en hel del röta...
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
Vilken bra släpvikt
Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B, kg: 2620
Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B, kg: 3370
Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B, kg: 2620
Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B, kg: 3370
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
haha ja den får ju dra massor med sina typ 55 hk haha.
ja det fanns en del å göra med karossen såklart efter att ha stått ute många år, men med tanke på hur lite det finns att välja på så är det nog bara att tugga i sig faktumet att det är så, jag kanske gör jobbet själv eller lämnar det till nån som kan plast bättre, men det är ändå billigare och enklare än att hitta något nytt sm jag ändå lär behöva plasta om för mina önkemål
ja det fanns en del å göra med karossen såklart efter att ha stått ute många år, men med tanke på hur lite det finns att välja på så är det nog bara att tugga i sig faktumet att det är så, jag kanske gör jobbet själv eller lämnar det till nån som kan plast bättre, men det är ändå billigare och enklare än att hitta något nytt sm jag ändå lär behöva plasta om för mina önkemål
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: lådbil, audi 2015?? byggabstinens
nu är den hemma på gården
lysena tror jag blir helt ok att sätta diod/drl i den mindre lediga platsen under halvjusen som någon typ av varselljus, sen en starkare strålkastare i den övre (som helljus, halvjus behövs väll inte tycker jag) sen en lätt tonad plexiglasskiva framför som följer karossens linje
baklysena ska bort, och ersättas av kanske skylinebakljus eller nått annat runda med lite modernare stuk/diodljus
rut-ramen tror jag inte går att göra så mycket med, får nog bygga något nytt som passar den typ av form jag vill ha, har lite svårt att se att det kan se vettigt ut alls med den befintliga formen.
eftersom jag bygger ramen själv och dessutom ska knöla in 18" så lär jag kapa upp fram hjulhusen och flytta fram hjulen lite jämnfört med hur det sitter när man bygger på ett bubblachassi, och då även ut med hjulen någon skvätt såklart gjuta nya skärmkanter.
samma bak, bredda utåt men tror platsen ska funka, kanske flyttar hjulen bakåt några/ett par cm.
en sak är säker, det lär bli trångt inne i bilen :p
lysena tror jag blir helt ok att sätta diod/drl i den mindre lediga platsen under halvjusen som någon typ av varselljus, sen en starkare strålkastare i den övre (som helljus, halvjus behövs väll inte tycker jag) sen en lätt tonad plexiglasskiva framför som följer karossens linje
baklysena ska bort, och ersättas av kanske skylinebakljus eller nått annat runda med lite modernare stuk/diodljus
rut-ramen tror jag inte går att göra så mycket med, får nog bygga något nytt som passar den typ av form jag vill ha, har lite svårt att se att det kan se vettigt ut alls med den befintliga formen.
eftersom jag bygger ramen själv och dessutom ska knöla in 18" så lär jag kapa upp fram hjulhusen och flytta fram hjulen lite jämnfört med hur det sitter när man bygger på ett bubblachassi, och då även ut med hjulen någon skvätt såklart gjuta nya skärmkanter.
samma bak, bredda utåt men tror platsen ska funka, kanske flyttar hjulen bakåt några/ett par cm.
en sak är säker, det lär bli trångt inne i bilen :p
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing