"klöver äss" B200. insug?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
"klöver äss" B200. insug?
jag har nyss reggat mig på forumet men har redan börjat med ett projekt så jag kommer posta lite bilder från hela projektet..
bilen införskaffades fjärde oktober -010.
har den i skolan som projekt så det blir inte gjort så mycket per dag samt inte på hälger och kvällar.
jag har tänkt trimma motorn som är i bilen och det är en B19 A, JAG VET att det vore smart att ta en 2,3 och börja från den men jag har valt att göra på detta vis.
bilen är en 245 -81 som är omgjord till efter -86
jag har:
bytt topp (från 160 till 405 som är planad 1,8 mm och småportad)
bytt kamaxel till en catcam med 280 nånting i duration, samt dubla fjädrar ,titan retainers stälbart kamdrev(catcam)
insug från motor med lh-jet med ett 3" spjäll
extraktorgrenrör
tyvär k-jet men det byts ut till MS(därav insuget från F-motorn)
spridare från vektra GT (241 cc/min) inte de största,
gjort 2,5" avgassystem.
bilen är för övrigt standard förutom sachs advantage dämpare för turbon och sänkfjädrar fram och förstäkta bak.
nån kanske känner igen mig från 200klubben
det är att fråga om ni kommer på nått ni vill veta.
brickor under orginal fjädersäte för att undvika eventuell materialtrötthet
3" spjäll
ny VS. gammal
bilen införskaffades fjärde oktober -010.
har den i skolan som projekt så det blir inte gjort så mycket per dag samt inte på hälger och kvällar.
jag har tänkt trimma motorn som är i bilen och det är en B19 A, JAG VET att det vore smart att ta en 2,3 och börja från den men jag har valt att göra på detta vis.
bilen är en 245 -81 som är omgjord till efter -86
jag har:
bytt topp (från 160 till 405 som är planad 1,8 mm och småportad)
bytt kamaxel till en catcam med 280 nånting i duration, samt dubla fjädrar ,titan retainers stälbart kamdrev(catcam)
insug från motor med lh-jet med ett 3" spjäll
extraktorgrenrör
tyvär k-jet men det byts ut till MS(därav insuget från F-motorn)
spridare från vektra GT (241 cc/min) inte de största,
gjort 2,5" avgassystem.
bilen är för övrigt standard förutom sachs advantage dämpare för turbon och sänkfjädrar fram och förstäkta bak.
nån kanske känner igen mig från 200klubben
det är att fråga om ni kommer på nått ni vill veta.
brickor under orginal fjädersäte för att undvika eventuell materialtrötthet
3" spjäll
ny VS. gammal
Senast redigerad av ace_of_cloves den ons sep 04, 2013 6:52 pm, redigerad totalt 10 gång.
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
Ser bra ut detta.Den hära tråden måste jag följa. Håller själv på att sug trimma min 740 16v , Hur mycke hk tror du att du kommar kunna plocka ut ur den?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
njaa kanske 50% + men B19 block (ca 130-140 hk)
skulle vilja ha ett b230/b23 block som inte har gått så farligt långt.
skulle vilja ha ett b230/b23 block som inte har gått så farligt långt.
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
Hehe okej, Har de hära blocket gått långt eller?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
nä endast inkört..251000 km ca.
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
Hade gärna skickat över mitt block te dig b230 me bara 26k mil på mätarn
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
det vore snällt. men nu har jag kommit så långt i detta projekt så jag tänker: fan den får duga som första version.. skall man hålla på och ändra en massa undertiden när man börjar bli klar så blir man aldrig klar
kommer ju en vinter till då jag har massor med garagetid óch lite kör tid med "klöver äss" kommer att ha det till sommarbil.
kommer ju en vinter till då jag har massor med garagetid óch lite kör tid med "klöver äss" kommer att ha det till sommarbil.
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
okej, men de blir kul o se va som kan göras me "bara" en B19
har jag kvar motorn till nästa vinter så kan vi säkert ordna något då
har jag kvar motorn till nästa vinter så kan vi säkert ordna något då
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
det finns ju massor att göra, men jag studerar nu så jag har inte pengar på hög direkt. blir klar nu i vår/sommar med studierna.
det mesta av grejerna har jag haft i flera år hemma och samlat så det blir inte så mycket pengar som skall ut på en kort stund. på det sättet så verkar projektet billigare.
det mesta av grejerna har jag haft i flera år hemma och samlat så det blir inte så mycket pengar som skall ut på en kort stund. på det sättet så verkar projektet billigare.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
liten åpdäjt.
detta skall skruvas ihop sen
tänk så snygg en 90` 3" krök kan bli
*edit*
så blev den efter lite puts.
detta skall skruvas ihop sen
tänk så snygg en 90` 3" krök kan bli
*edit*
så blev den efter lite puts.
Senast redigerad av ace_of_cloves den fre sep 09, 2011 10:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
Tänker du använda den pumpen som förpump bara eller? för den funkar inte ihop med insprutningen
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
jo som förpump. har pumpen från B200E = k-jet. som huvudpump.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
pumpen med tryck ackumulator och filter.
Senast redigerad av ace_of_cloves den fre sep 09, 2011 10:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
Blir Kanon
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: b19 sugtrim "klöver äss"
får se om det blir till att försöka starta nästa vecka.
har bara att koppla in bränslepumparna och relät, svetsa insug klart och dra det sista från k-jet. massamätarn..
har bara att koppla in bränslepumparna och relät, svetsa insug klart och dra det sista från k-jet. massamätarn..