Cykelavstånd då.... då får man ju fart uppför backenPer Ohlsson skrev:Nisse!
Gångavstånd? Det är ju uppförsbacke, så där kan man ju inte gå!
Vet av ett Pectel som är till salu intresserad?
Cykelavstånd då.... då får man ju fart uppför backenPer Ohlsson skrev:Nisse!
Gångavstånd? Det är ju uppförsbacke, så där kan man ju inte gå!
Tack för bra förklaring!Per Ohlsson skrev:Jonathan!
Kul att du frågar!
Du har helt rätt i att man kan följa med i justeringarna beroende på höjd på bilen. Sedan spelar personliga preferenser också in, då man kan öka respektive minska camberaccelerationen beroende på vilka av hålen man väljer.. Vissa vill ha extremt mjuka fjädrar och mycket krängare. I såna fall vill man kanske inte ha så mycket camberacceleration, medan man kanske vill ha mer om man åker hårdare fjädrar och mindre krängare. Det finns alltså möjlighet att prova sig fram.
med risk för att verka tjatig, följdfrågor!Per Ohlsson skrev:Jonathan!
Bra följdfråga!
Nej, i mitt fall kommer jag ha Mc Phersonframvagn. Då bör man ha en rätt linjär hjulrörelse.
juste! denna lösning känner jag till! de kör folk ofta på driftingbilar på 7/940! även i 240 grupp a gjorde man det, tror dock jag sett bilder där de sätter ett stöd från distansen till undersidan av uniballen på grupp a bilarna. annars måste lösningen med att man i traven schims har man en ny styrarm och så kapar man bort den gamla(om man nu får den i rätt höjd utan distans vid kulleden vet ej om det är så).Per Ohlsson skrev: Detta fick jag erfara då jag körde 240 och körde med mellanlägg mellan fjäderbenet och den yttre spindelleden. Då krävdes även schims på styrarmarna och de vred sig lätt.
Ja som du kör såPer Ohlsson skrev:händer ofta att styrarmarna blir krokiga.
Detta fick jag erfara då jag körde 240