ja hur ska man börja inleda detta som?. jo jag är en snorvalp på 22vintrar som har varit motor inreserad sen dag 1. och intresset har väll växt mer och mer efter åren som går.
vill även skriv att jag är dyslektiker så ni behöver inte störa er på min stavning.
för nåra veckor sedan så for jag mig och köfte mig en gammal 740gle här i gran byn för nåra 1000. det började ju deräkt att man kröp in på däck åtrvinningen å fynda lite (hehe). hem och lägga om på nygammla sulor. ut å herga ja, ja med andra ord köra skiten ur biln. men efter en tid då man bara få ställa fast den på 1etan vexel så är det inte så jävla roligt längre/tuft. eller då man ska sladda rondel man måste komma in i 60km för att få ut röva. så jag bestämde mig helt änkelt TURBO konventera! de ska jag göra och så blire!.
jag är väll inte den som ska jaga flera hundra hästar i en gammal b230. jag vill lära mig hur saker och ting fungerar. dvs köper bara gammla grejer,beggade, (nytt biltema) för att får ner kostnaderna så mycket som möjligt, då jag vill att det ska va typ en budget bygge.
lista är lite svårt att göra då jag tar de jag får tag i.
:turbo ?
:grenrör 940 turbo grenrör org
:IC 940 orginal
:dump biltema öppen
:täning orginal
:bränsle orginal
:topp 530
:block b230
:avgasystem 3tum från turbon
:ljudämpare 1 simons dämpare 3tum
bilder kommer upp lite senare ikväll!