Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons sep 19, 2018 6:20 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 320 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor jun 11, 2015 10:09 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5252
Ort: Lykksällä
Såg du skrev det på facebook. Vad är det för bekymmer med motorn?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 12, 2015 6:55 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
Har dåligt oljetryck och när den blir varm blir det sämre.
Vilket jag tror medför att tryckarna för ett jävla liv, men det kan vara nå annat oxå.
Får se om jag bara ska renovera den eller bygga och trimma från grunden.
Är som sugen på en rejäl motor! :)

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 12, 2015 7:32 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Inlägg: 253
Ort: Stigtomta
Vad kör du med för motorolja?

/David


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 12, 2015 9:40 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
5w- 30 tror det är delsyntet.

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 12, 2015 11:59 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 624
Ort: Ljusdal
Ge den en chans med 20w50 eller 10w60.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 13, 2015 12:28 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre jun 07, 2013 11:10 pm
Inlägg: 78
Ort: Örebro
Ditt 240-V8-bygge är det absolut mest välbyggda den här pöjken åtminstone har skådat i hela sitt liv här på jordens yta!

Otroligt välbyggd bil, vi svenskar är fanimej bäst i världen på att bygga bilar.

Tråkigt med det låga oljetrycket i motorn. Men om det är något som man lärt sig under livets resa som Volvoraggare, då är det att det är totalt ofrånkomligt att lyckas med felfria motorer alla gånger.

Just motorn på en projektbil är det jävligaste som finns, men även det bästa som finns,
- och av universums naturlagar är det förutbestämt att just motorerna i de hemmabyggda bilarna som finns inom Svea Rike ska krångla.

Men låt detta ej ta ned dig, jag vet hur jävligt det är, tro mig. Jag vet verkligen.

Men din 240 är något så oerhört välbyggd och motorn kan du lätt renovera/byta/spränga med dynamit.

Så se framåt med stoltheten i behåll för din 240 är otroligt fin, antagligen Sveriges finaste 240 med V8.
Och det är inte dåligt det.

Mvh,
Adler

_________________
http://www.garaget.org/?car=349845
http://t5rwdclub.forum24.se/t5rwdclub-about186.html


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 13, 2015 4:12 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
Adler skrev:
Ditt 240-V8-bygge är det absolut mest välbyggda den här pöjken åtminstone har skådat i hela sitt liv här på jordens yta!

Otroligt välbyggd bil, vi svenskar är fanimej bäst i världen på att bygga bilar.

Tråkigt med det låga oljetrycket i motorn. Men om det är något som man lärt sig under livets resa som Volvoraggare, då är det att det är totalt ofrånkomligt att lyckas med felfria motorer alla gånger.

Just motorn på en projektbil är det jävligaste som finns, men även det bästa som finns,
- och av universums naturlagar är det förutbestämt att just motorerna i de hemmabyggda bilarna som finns inom Svea Rike ska krångla.

Men låt detta ej ta ned dig, jag vet hur jävligt det är, tro mig. Jag vet verkligen.

Men din 240 är något så oerhört välbyggd och motorn kan du lätt renovera/byta/spränga med dynamit.

Så se framåt med stoltheten i behåll för din 240 är otroligt fin, antagligen Sveriges finaste 240 med V8.
Och det är inte dåligt det.

Mvh,
Adler


Haha ja det är kul att nån gillar det man gör, fast den mest välbyggda vet jag väl inte... :lol:

Hade inte så höga förväntningar på motorn, men hade varit skoj om den hade klarat sommaren iaf.

Fast nu börjar karossen likna nått som jag vill ha det.

Så kanske det blir att förverkliga drömmen snabbare än jag hade planerat... att bygga en riktig motor från grunden med riktigt mycket att åka i! Skulle vara roligt att ha så mycket åka med, att det som inte tar fast i första taget! :hihi:

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 24, 2015 11:51 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Inlägg: 253
Ort: Stigtomta
Thunderbo1t skrev:
Ge den en chans med 20w50 eller 10w60.


Ja en 5w-30 låter tunt, gammal motorkonstruktion och det är ju inte vinter :wink:

Håller med Thunderbo1t, testa en 20-50. Hellre mineral än en (dyr) syntet skulle jag säga.

/David


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 24, 2015 4:42 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
David V skrev:
Thunderbo1t skrev:
Ge den en chans med 20w50 eller 10w60.


Ja en 5w-30 låter tunt, gammal motorkonstruktion och det är ju inte vinter :wink:

Håller med Thunderbo1t, testa en 20-50. Hellre mineral än en (dyr) syntet skulle jag säga.

/David


Okey, jo jag kanske måste ge den en chans med annan olja.

Börjar att få upp ivern nu igen, efter att ha andas nån vecka... :lol:

Annars då vad brukar kunna vara orsaken till dåligt oljetryck? finns det nå tips och trix?

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 24, 2015 4:51 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5252
Ort: Lykksällä
Finns väl nån plugg som kallas "glömplugg" så den kan nog lätt saknas :)
Annars är det ju standard med att oljepickupen inte sitter i rätt läge då den bara är pressad på plats men då brukar det bara vara under acceleration(om den nu inte sitter jättefel)

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 24, 2015 7:27 pm 
Online
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:16 am
Inlägg: 42
Ort: Örnsköldsvik
Kanske kan få några idéer från denna tråd:
viewtopic.php?f=3&t=32015

_________________
//Christer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 26, 2015 1:42 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
Steve skrev:
Finns väl nån plugg som kallas "glömplugg" så den kan nog lätt saknas :)
Annars är det ju standard med att oljepickupen inte sitter i rätt läge då den bara är pressad på plats men då brukar det bara vara under acceleration(om den nu inte sitter jättefel)


CRH skrev:
Kanske kan få några idéer från denna tråd:
viewtopic.php?f=3&t=32015


Fint! då har man nått att gå på. Fanns många tips i den tråden :thumbright: ska nu bara få ordning på mitt egna garage, så ska den rivas sen.

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 26, 2015 4:26 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20560
Ort: Tomterna/sävar
snyggt bygge :thumbright:

_________________
Köpes cheva BB toppar!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 26, 2015 4:33 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 189
Ort: Råneå
Jens Gustavsson skrev:
snyggt bygge :thumbright:

Tack! :lol:

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 27, 2015 10:56 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör aug 07, 2010 3:07 pm
Inlägg: 511
Vad kör du för bultcirkel till dina Rota GTR?
Hittar inte dessa med Volvo bultdelning, kör du med nån spacer som ändrar bultcirkel?

_________________
Volvo 242 - vitsexa och ZF låda - Byggtråd
Volvo 242 A whiteblock build - Youtube channel


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 320 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010