Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 10, 2018 4:50 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 324 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: ons okt 26, 2016 8:33 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Steve skrev:
En roots-kompressor upp genom huven löser alla andra små problem :P

Ja eller nå liknande som du håller på med. Hur jag än funderar så lutar det åt en nyare gen. motor. Och turbo verkar ju vara en säker väg för mycket pulver! :)

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: ons okt 26, 2016 5:26 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör sep 08, 2007 8:10 pm
Inlägg: 42
Ort: Stockholm
Köp en LSx om du får tag i en... Enda problemet är tillgång och efterfrågan samt att man inte vill peta på gen 1-motorerna längre när man väl skruvat på en gen 3/4 i 20 minuter :hihi:

_________________
Robert Eriksson, en sån däringa "NollÅtta"

'89 Chevy Caprice 9C1; "Cop motor, cop suspension, cop shocks..."
'75 Volvo 242, Alf Hagon edition


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: ons okt 26, 2016 10:30 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
UFO skrev:
Köp en LSx om du får tag i en... Enda problemet är tillgång och efterfrågan samt att man inte vill peta på gen 1-motorerna längre när man väl skruvat på en gen 3/4 i 20 minuter :hihi:

Håller lite koll men det verkar inte vara helt enkelt att komma över något lämpligt. Kan tänka mig det! Är redan less på dom äldre... verkar ju kunna läka olja typ tomma, sen om man synar toppar, kanaler odyligt så är det ju hemskt

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: sön jul 23, 2017 6:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Länge sen man skrev nå här... men har iaf. gjort lite med bilen sen senast.
Har i vinter byggt om kardantunneln och torpedväggen för frigång och kunna ta ner lådan utan att lyfta motorn.
Sen vart det sommar fortare än fan, så det blev bara att byta toppar på gammel motorn för att kunna ha den körbar i sommar.
Har även bytt stolar och ratt till nytt från Sparco. Så det borde ha blivit nån hk mera och några kilo mindre till iår :thumbright: :hihi:

Bild

Bild

Bild

Bild

Blir Motorveckan i Lycksele till helgen sen får man se vad man ska göra med den... bygga vidare, skaffa nytt projekt, sälja :?

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: mån jul 24, 2017 1:47 am 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5284
Ort: Lykksällä
Riktigt synd att du inte får köra in den på träffen på Gammplatsen och får inte köra i cruisingen efter kl 20 :/

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: mån jul 24, 2017 9:29 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Steve skrev:
Riktigt synd att du inte får köra in den på träffen på Gammplatsen och får inte köra i cruisingen efter kl 20 :/

Antar att det är anmälan eller att den är för ny för Gammplatsen.
Men cruisingen vad är det för regler på den? Har inte varit in och läst på :thumbdown:

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: mån jul 24, 2017 12:43 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Inlägg: 3599
Ort: Skellefteå
motorveckan.se skrev:
Cruising för amerikanska fordon.
Bara fordon av amerikanska bil märken får delta men inga Svensson bilar.


komplett med särskrivningar å allt ;)

_________________
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: mån jul 24, 2017 7:41 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Richard skrev:
motorveckan.se skrev:
Cruising för amerikanska fordon.
Bara fordon av amerikanska bil märken får delta men inga Svensson bilar.


komplett med särskrivningar å allt ;)

Se där! Nåja man får väl hålla sig utanför området eller åka med och dricka öl istället! :thumbright:

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: sön jul 30, 2017 9:50 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5284
Ort: Lykksällä
Hittade den här nyss https://www.facebook.com/magnus.eriksso ... 918115139/

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: mån jul 31, 2017 8:53 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Steve skrev:

Fick slira lite tillslut.. en som varnade för poliserna första varvet! :hihi:
Synd på blåsta avgaspackningar bara :thumbdown:

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: tor maj 17, 2018 11:57 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Blev en uppgradering av bilen till i år. Och som vanligt smäller det bara till så är det sommar och bilen är inte färdig. :hihi:

Tillbaka efter vinterförvaring.

Bild


Började att bygga nya fjäderben fram på kortade original ben med Opel insatser, så nu har jag fått 6cm längre fjädringsväg i samma körhöjd.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen blir det en ny motor på ett Anab block med lättad Eagle smiddvev, Howard billet i-stakar, CP smidda kolvar, AFR toppar, Howard mek rullkam och Super Victor insug bla.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och som synes blir det en rödblockare igen!

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: lör maj 26, 2018 8:43 pm 
Offline
Alltid på trycket

Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Inlägg: 1223
Ort: Örnsköldsvik
Ser ut att bli en riktigt fin motor det där! :thumbright:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: tis maj 29, 2018 7:54 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:19 pm
Inlägg: 20
Ort: Söderköping
Vad för borr och slag blir det. Den bör väll ge i närheten av 500 hk, beroende på kamval.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: tis maj 29, 2018 7:10 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
Turbokoftan skrev:
Ser ut att bli en riktigt fin motor det där! :thumbright:

Jag hoppas på de! Att den blir som man har tänkt

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 242 v8
InläggPostat: tis maj 29, 2018 7:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jul 01, 2012 11:38 pm
Inlägg: 192
Ort: Råneå
T-23 skrev:
Vad för borr och slag blir det. Den bör väll ge i närheten av 500 hk, beroende på kamval.

Det är original borr och slag dvs 350cui. Kammen är en mek. rull lyft 585 in/ut dur. 247 / 249, 104.
Siktar på en ettrig varvvillig motor då bilen är så pass lätt. Men 500 är kanske inte omöjligt fast jag hoppas mer på karaktären än vad den leverar för toppeffekt :thumbright: Topparna är dom lite värre race/competition.

_________________
Sponsorer:
Däckproffset i Luleå
Spacer.se
http://www.garaget.org/?car=379791
https://www.facebook.com/pages/Stifler- ... 204?ref=hl


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 324 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: CRH och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010