Sida 21 av 22
Re: Volvo 242 v8
Postat: ons okt 26, 2016 8:33 am
av Stifler
Steve skrev:En roots-kompressor upp genom huven löser alla andra små problem
Ja eller nå liknande som du håller på med. Hur jag än funderar så lutar det åt en nyare gen. motor. Och turbo verkar ju vara en säker väg för mycket pulver!
Re: Volvo 242 v8
Postat: ons okt 26, 2016 5:26 pm
av UFO
Köp en LSx om du får tag i en... Enda problemet är tillgång och efterfrågan samt att man inte vill peta på gen 1-motorerna längre när man väl skruvat på en gen 3/4 i 20 minuter
Re: Volvo 242 v8
Postat: ons okt 26, 2016 10:30 pm
av Stifler
UFO skrev:Köp en LSx om du får tag i en... Enda problemet är tillgång och efterfrågan samt att man inte vill peta på gen 1-motorerna längre när man väl skruvat på en gen 3/4 i 20 minuter
Håller lite koll men det verkar inte vara helt enkelt att komma över något lämpligt. Kan tänka mig det! Är redan less på dom äldre... verkar ju kunna läka olja typ tomma, sen om man synar toppar, kanaler odyligt så är det ju hemskt
Re: Volvo 242 v8
Postat: sön jul 23, 2017 6:27 pm
av Stifler
Länge sen man skrev nå här... men har iaf. gjort lite med bilen sen senast.
Har i vinter byggt om kardantunneln och torpedväggen för frigång och kunna ta ner lådan utan att lyfta motorn.
Sen vart det sommar fortare än fan, så det blev bara att byta toppar på gammel motorn för att kunna ha den körbar i sommar.
Har även bytt stolar och ratt till nytt från Sparco. Så det borde ha blivit nån hk mera och några kilo mindre till iår
Blir Motorveckan i Lycksele till helgen sen får man se vad man ska göra med den... bygga vidare, skaffa nytt projekt, sälja
Re: Volvo 242 v8
Postat: mån jul 24, 2017 1:47 am
av Steve
Riktigt synd att du inte får köra in den på träffen på Gammplatsen och får inte köra i cruisingen efter kl 20 :/
Re: Volvo 242 v8
Postat: mån jul 24, 2017 9:29 am
av Stifler
Steve skrev:Riktigt synd att du inte får köra in den på träffen på Gammplatsen och får inte köra i cruisingen efter kl 20 :/
Antar att det är anmälan eller att den är för ny för Gammplatsen.
Men cruisingen vad är det för regler på den? Har inte varit in och läst på
Re: Volvo 242 v8
Postat: mån jul 24, 2017 12:43 pm
av Richard
motorveckan.se skrev:Cruising för amerikanska fordon.
Bara fordon av amerikanska bil märken får delta men inga Svensson bilar.
komplett med särskrivningar å allt
Re: Volvo 242 v8
Postat: mån jul 24, 2017 7:41 pm
av Stifler
Richard skrev:motorveckan.se skrev:Cruising för amerikanska fordon.
Bara fordon av amerikanska bil märken får delta men inga Svensson bilar.
komplett med särskrivningar å allt
Se där! Nåja man får väl hålla sig utanför området eller åka med och dricka öl istället!
Re: Volvo 242 v8
Postat: sön jul 30, 2017 9:50 pm
av Steve
Re: Volvo 242 v8
Postat: mån jul 31, 2017 8:53 pm
av Stifler
Fick slira lite tillslut.. en som varnade för poliserna första varvet!
Synd på blåsta avgaspackningar bara
Re: Volvo 242 v8
Postat: tor maj 17, 2018 11:57 am
av Stifler
Re: Volvo 242 v8
Postat: lör maj 26, 2018 8:43 pm
av Turbokoftan
Ser ut att bli en riktigt fin motor det där!
Re: Volvo 242 v8
Postat: tis maj 29, 2018 7:54 am
av T-23
Vad för borr och slag blir det. Den bör väll ge i närheten av 500 hk, beroende på kamval.
Re: Volvo 242 v8
Postat: tis maj 29, 2018 7:10 pm
av Stifler
Turbokoftan skrev:Ser ut att bli en riktigt fin motor det där!
Jag hoppas på de! Att den blir som man har tänkt
Re: Volvo 242 v8
Postat: tis maj 29, 2018 7:22 pm
av Stifler
T-23 skrev:Vad för borr och slag blir det. Den bör väll ge i närheten av 500 hk, beroende på kamval.
Det är original borr och slag dvs 350cui. Kammen är en mek. rull lyft 585 in/ut dur. 247 / 249, 104.
Siktar på en ettrig varvvillig motor då bilen är så pass lätt. Men 500 är kanske inte omöjligt fast jag hoppas mer på karaktären än vad den leverar för toppeffekt
Topparna är dom lite värre race/competition.