Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre jan 19, 2018 12:22 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 467 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor okt 03, 2013 7:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Hejsan.
En länk till min Corsa för alla som undrar vad jag håller på med.

http://www.garaget.org/?car=341184

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Senast redigerad av MickeK tor okt 13, 2016 8:13 pm, redigerad totalt 4 gånger.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 03, 2013 8:12 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 381
Ort: Finland
DAMN! Sweeet build! What rear axle does it have? Engine management is original Saab Trionic?

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 03, 2013 8:40 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Volvo 1030 bakaxel, men den gav upp. Söker nu 1031 eller bättre axel.

T5 org sprut mappat av Nordic.

http://www.youtube.com/watch?v=DRadtd7m ... re=mh_lolz

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 04, 2013 1:24 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 286
Ort: Ulricehamn
Fräckt bygge! Helt klart en stöddig liten bil :thumbright:

Mvh


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 04, 2013 7:04 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Inlägg: 804
Ort: Härjedalen.
Fränt!

Är det svårt att koppla in Trionic 5,om man som du skulle vilja sätta Saabmotor i annan bil?
Vad behövs kopplas lixom?

_________________
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 04, 2013 7:33 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm
Inlägg: 444
vet du vad lådan är specad till? hur är bakvagnen upphängd?
Grymt bygge!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 04, 2013 11:12 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Några säger att R25 står för 250Nm, men jag har svårt att tro det. :-)

Org undre 240 bärarmar och justerbara momentstag "240-org".
Org panoramastag.

Inget konstigt alltså

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 05, 2013 10:33 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Är det svårt att koppla in Trionic 5,om man som du skulle vilja sätta Saabmotor i annan bil?
Vad behövs kopplas lixom?


Hej.
precis lika enkelt som ett eftermarknads sprut.

Ett kopplingsschema från tex autodata gör installationen väldigt enkel (vad det gäller elen).

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 05, 2013 12:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm
Inlägg: 444
"R28an sitter på C30SE'n med CIH sprängkåpa, R25an på 2 liters motorn med OHC kåpa och R25-R28 är ett R25 hus med R28 drevsats"

det där med r25=250nm å r28=280nm verkar ju stå överallt men har sett flera bilar med dessa lådor som har mycket mer än så som verkar hålla, tex du:P fast vikten på bilen spelar väl in också iofs. Sedan ska det finnas en diesellåda som är ännu stöddigare? fast dieseln togs bara in som automat i Sverige

är den besiktad i detta utförande?:) kanske lite mindre ladd hos bilprovningen då ;P


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 05, 2013 5:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
R25 sitter även på c20NE, X25XE med dess sprängkåpa
R28 sitter även på X30XE

Med andra ord, bult on på saab kortmotor

Jag tror också att bilens vikt påverkar livslängden på lådan.

Inte bes, men är byggd för att klara det. Dock med 150hk. :-)
Klart roligare att köra på strippen (tycker jag i alla fall)

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 22, 2014 9:07 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Nu uppdaterad med ZF låda från Bakaxel.se

Grym skillnad mot opellådan, skall bara testa fram rätt slutväxel.

170km/h med en "standard" corsa helt i plåt och glas rutor på 201m känns helt okej. :-)

http://www.garaget.org/?car=341184

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 03, 2015 7:28 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Bild

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 03, 2015 7:32 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
Bild
Nu är det snart dax. 2 maj startar vi i Malmö.

MVH Micke

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 03, 2015 7:42 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Inlägg: 663
Ort: Hbg.
Hej!
Vad är det för drivaxlar?

Vilken storlek har hoosier däcken?

_________________
turbos are like tampons, every pussy have one.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 03, 2015 8:11 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Inlägg: 608
Ort: Påarp/Helsingborg
26x9,5" slicks. Drivaxlarna kommer från Bakaxel.se

_________________
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 467 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010