Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Thomas Palmgren skrev: 200hp är nog inga bekymmer, själv har jag aldrig kört orginalstakar utan har endast kört s2 stakar, just pga att stakarna är svagaste punkten, jag skulle då monterat in andra stakar när motorn ändå är i delar :)
Jo jag har tänkt byta stakar men skall bara hitta nåra beg S2 eller ev nya H profil stakar.



Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Rivit lös pedalstället från passaten, får se om det passar till golfen.
Blir ju nalta lindrigare att få dit den hydrauliska kopplingen.
Det var dock ingen lätt match, den var ju byggd runt rattstången som sitter nitad :-S
Bild


Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Idag skulle jag fixa med vattenanslutningen till toppen och fick se att den var väldigt ergad så jag vet inte om jag vill använda den, någon som har lite tips någon? Eller har någon en till salu??

Bild
Bild

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
JanneM
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: fre sep 02, 2011 1:58 pm

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av JanneM »

Passatens pedalställ passar i golfen, du får kanske riva bort någon "nit" på torpedväggen flr att den ska passa, tror jag tog bort ett stag också.
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

JanneM skrev:Passatens pedalställ passar i golfen, du får kanske riva bort någon "nit" på torpedväggen flr att den ska passa, tror jag tog bort ett stag också.
Jo jag kollade lite snabbt igår och de verkar passa.
Har ju även fästet till huvudbromscylindern så jag får ett färdigt fäste för huvudkopplingscylindern.
Blir ju smidigt att bara borra nå hål så är de färdigt :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
JanneM
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: fre sep 02, 2011 1:58 pm

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av JanneM »

Jepp det är riktigt smidigt när du har fästet också.

När du ska lufta slavcylindern till kopplingen köp en oljekanna, fyll med bromsvätska och sätt på plastslang på pipen. Ta lös slavcylindern och håll den lite högre än den normalt sitter. Montera slangen på liftningsnippeln och öppna med ans du pumpar bromsvätska fel väg. Blir mycket enklare så.
Användarvisningsbild
Thomas Palmgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 204
Blev medlem: sön okt 28, 2007 10:33 pm
Ort: Nordmaling

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Thomas Palmgren »

Jag ska ha en vattenanslutning här nån stans som du skulle kunna få, men det går inte bara blästra din?
Audi 80 quattro -85 16v Turbo
Audi UrS4 Avant 2.2t
Levar Motorsport
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Thomas Palmgren skrev:Jag ska ha en vattenanslutning här nån stans som du skulle kunna få, men det går inte bara blästra din?
Jag blästrade den och den har en massa djupa gropar där mer än hälften av matrialet är borta.
Det skulle vara suveränt med en i lite bättre skick ;)

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Nu har jag fått dit spakstället med huvudkopplingscylindern.
Fick borra två hål sedan satt den på plats [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Bild
Bild

Bromsservot från passaten såg inte så skabbigt ut, så jag funderar på att bygga in denna mellan pedal och bromsvågsboxen.
Någon som sett en liknande lösning tidigare?
Bild
Bild
Bild

Tänker även återanvända bromsvätske behållaren.
Skall tillverka en fot till den som jag drar rör från sedan.
Bild

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Hallo lite uppdates..
Fick låna en lite Nyare o bättre svets av grannen som bara använt den en gång senaste 3 åren.
Ingen monstersvets men trefas o den orkar mata tråden om man böjer slangen :P
Bild

Nu har jag lappat allt jag kapatbort innan jag fick tag i rätt växellåda.
Förhoppningsvis får jag inte ångra mitt beslut :P
Bild
Bild

Använde ett 3" avgasrör till urtagen för drivaxlarna.
Drog även ner kanten så jag förstärker infästningen av bakvagnsbalken.
Bild
Bild

Aja de va allt för idag :)
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Lillen »

Zeebra ut det där.
Ha varit lite off ett tag.
Ska jag hämta bromsar så du får kolla på dem? :thumbright:
Danne_jmk skrev:Palmgren ->> jag har bestämt mig för luftkylning pga. Det är lättare att se om det börjar droppa :-P
Vet du hur mycket man vågar ladda på originalmotorn? Har hört att stakarna kan vara en svag punkt. Skall bara ta ut en 200 hp dvs en ökning på 60 hp.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Du kan iaf köra en 350hk genom en orginalmotor.
Det är soppan som är problemet med K-jet.
VW & Volvo.
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Lillen, du har Pm
Jo K-jet är lite snålt o bökigt att trimma, skall köra med ett MS2 V3.
Så de borde inte bli nå problem :-D


Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Lite bilder från mitt fuelrail bygge :D
Skippade tankarna på original K-Jet ganska omgående.
Men då dök det upp lite andra bekymmer med hur jag skall mata spridarna med soppa.
Det blev en hemmabyggd fuelrail pga. att det är lite tight i detta insuget.
Jag kör med g60 spridarhylsor i insuget.
Det var lite bökigt att få det tätt men men med lite hjälp av Micke "mrabarth" så håller den för 6bar luft.
Bild
Bild
Bild

Fääärdig :)
Bild
Användarvisningsbild
mrabarth
Weird creator
Inlägg: 669
Blev medlem: tis dec 23, 2003 2:53 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av mrabarth »

Riktigt stiligt blev det!! Ser ju nästan köpes ut! :-D
Bild
MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Japp o säkert biffigare :-D

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Skriv svar