DreRacing@ skrev:hur lyckades du att blåsa cooper-ring packningen?
om du har spricka från vatten-kanal till bult hål så spelar det ingen roll. bara man inte har spricka i sylindern...
Hmm glömt att slänga in det faktiskt.
Tror det ska ha hänt i början av förra säsongen när vi skulle mappa, då skenade den iväg i ladd till 1.8 bar omappat pga. kärvande wastegate.
Borde vara det som har gjort då den har haft problem med kylslangar nästan hela tiden. Trodde kylslangarna berodde på att det var gamla från 80-talet men satte silikonslang i vintras så då blåste den ut mellan topp och block istället.
Hursomhelst så är maskinen startad och varmkörd imorse. Toppen var jag och efterdrog för någon timma sen. Kändes dock som att den gick bättre nu än tidigare(bara kört på tomgång och kollat gassvar givetvis) och det är ju inte så konstigt om den haft två ringar trasiga.
Är huvudet dumt så får börsen lida, är väl det de brukar säga? Ännu inställd på strippen nästa helg och på torsdag säger jag adjö till jobbet i fyra veckor!