Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön jun 25, 2017 8:00 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 188 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Författare Meddelande
InläggPostat: mån maj 15, 2017 11:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Fronten är grundad och klar, tagit lite längre tid än förväntat då det är repstopp på jobbet och det har blivit några dubbla skift :doh: Men det sponsrar ju bara mer till överladdat så.. :thumbright:

Råkade hända en liten grej också.. :roll: Fick tag i en 735ia -91 för en billig slant.
Bild
Bild
Bild

Första tanken när den dök upp var att köpa och skrota, använda B35 blocket som grund för Super38an (92.5 borr blablabla), Dock var det väldigt mycket bang for the buck, motorn gick fint, fin svart skinn-inredning, bra vinterdäck samt bra sommardäck på 17" yrondell fälgar, tyckte det räckte bra ända tills jag kollade utrustningslistan, då dök kod S209 upp :hihi: Och de som inte är lika insatta så kan jag ju meddela att det verkar sitta 210 lamelldiff i denna raket!

Var givetvis lite fix på den.
-Varningsblinkersen blinkade när man slog av tändningen. Bytte dock knappen så började det lira som det skulle.
-Parkeringsljus hö-fram samt vä-bak lyser inte. Testat löda om "senapsreläet" utan resultat
-instrumentbelysningen lyser hela tiden samt att den varnar på att ljusen är på hela tiden, gissar att ljusväxlaren är den felande länken.
-Vill stiga i temp(även i högre hastigheter) tills man varvar ur den, så gissar att vattenpumpen är påväg att ge upp.
-CO var visst dåligt på besiktningen så det kanske går att dra i en sluring etanol om man har tur.

Ska väl besikta raketen och sälja bort kanske. Man borde ju få en slant för en sån här ändå.. :)

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 01, 2017 11:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Bild
Bild

Här står den och skäms, tar tid att få det lackat när man ska vara beroende av andra gällande sånt :doh:
Dock är den rosten jag känner till reparerat och grundat nu också!

Tänkte börja ponera lite på S38an medans man väntar.
Hur har ni gjort med Kamsynken som kör hallgivare? Som jag har förstått så ska det väl bara räcka med en tand då den bara ska visa vart den ska börja tändcykeln?
Läst att vissa bara tagit en längre kamdrevsskruv och distanserat ut den?
Blir att köra Hallgivare då VEMSet är specat för det.
Den köptes ju även med 8 tändsteg så blir nog att skicka in den på omlödning, om ni inte har tips på vettiga passiva spolar som räcker långt? Kikat lite på Bosch Motorsports P65 spolarna.

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 03, 2017 6:36 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Inlägg: 1330
Ort: Pajala
Sitter inte orginal kamsynken kvar på den? (men det väl iofs VR ?) Lär ju vara lättare att bara löda om boxen för Vr istället då :wink:

_________________
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 03, 2017 7:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Moggemx skrev:
Sitter inte orginal kamsynken kvar på den? (men det väl iofs VR ?) Lär ju vara lättare att bara löda om boxen för Vr istället då :wink:



Jo det är ju sant, men verkade som att vr var känsligare för störningar bland annat, läste på ppf att originalgivarna inte var något att hänga i tannenbaum när de har den där utstickande piggen :doh: inte nu för att det säkert är någon fara men för mig lär det ju rackla :roll:

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 6:27 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Inlägg: 1330
Ort: Pajala
Eftersom att det sitter orginal så förutsätter jag att det är bra grejer, kan däremot tänka mig att man kan få bekymmer om man slarvar med kabeldragningen (skärmad kabel o.sv.) :)

_________________
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 7:02 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Moggemx skrev:
Eftersom att det sitter orginal så förutsätter jag att det är bra grejer, kan däremot tänka mig att man kan få bekymmer om man slarvar med kabeldragningen (skärmad kabel o.sv.) :)


Man tycker ju det, verkar vara dåligt intresse att bry sig i frågetråden på PPF också så :D Men börjar bli så mycket att löda om i boxjäveln så det nästan är lika att beställa ny bara för att som man vill ha det :doh: Egentligen hade EC36 kontakten behövts bytas också då taggarna som ska hålla låsningen i kabelkontakten är paj så man har ju fått ha någon rackellösning för att säkra den.

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 20, 2017 1:05 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Fick lite ryck och stoppade tillbaka fuelcellen och stötfångaren.
Bild

Bild
Fixade även kamsynkens punkt.

Bild
Känns lite epa enligt mig att bara ha längre skruv med låsning men är det så höjdarna gör så ska det väl hålla..

Bild
Vart 1-2 mm från givaren.

Ställde den så att skruven är i linje med givaren vid TDC på 1a cylindern.

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 24, 2017 3:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 311
Ort: Gällivare
Vart less på att vänta på att andra ska lacka åt en så lyfte i motorn och tänkte beställa sprayburkar istället.. får duga så länge!

Bild
Bild


Nog finns det väl plats för en liten snigel där också.. :hihi:
Bild

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 188 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Gson adak och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010