Sida 14 av 17

Re: Ventonz M535i Turbo goes S38B38

Postat: lör sep 30, 2017 5:45 pm
av ventonz
Måste väl visa upp nyförvärvet som Beaver6 rätt snabbt övertalade mig att köpa :hihi:
Bild
Så den ska väl få sig lite kärlek..!

I övrigt är boxen ivägskickad på omlödning av flybackdioden då den verkar skicka spridarsäkringarna när den är inkopplad.

Re: Ventonz M535i Turbo goes S38B38

Postat: tis okt 31, 2017 1:49 am
av ventonz
Fick äntligen tag i original stolarna som jag fick i byte mot en turbomössa :thumbright:

Bild


Tyvärr blir garaget inlöst/uppsagt i slutet av november så då var det slutskruvat i Gällivare tillsvidare.. Ska se om jag får tag i vinterförvaring för bilen iallafall så man slipper släpa den till byn igen.
Men den ska då rulla ut ur garaget för egen kraft. Bara fäste för gaswire, bränsleslang och kylslangar kvar nu..
Bild

Manliga miltal
Bild

Mekanikers wunderbaüm
Bild

Vet dock inte om jag ska byta ut sportstolarna mot original för alltid, blir nog bara över besiktningen istället. Tycker de är rätt bekväma ändå :hihi:
Bild
______________________________________________________________
Iväg mot byn då..
Svarven lyft in i garaget..
Bild

Var inte allt för äcklig när jag torkat av den iallafall, men nog ska den putsas :)
Bild

Lite tillbehör
Bild
Bild

Sen hittade jag också en gammal forumlegend..
Bild

Re: Ventonz M535i Turbo goes S38B38

Postat: ons nov 01, 2017 7:16 am
av salmon
fin ratt=) det var den anton fick av mig när den blev med turbo första gången på b34an

Re: Ventonz M535i Turbo goes S38B38

Postat: ons nov 01, 2017 11:31 am
av ventonz
salmon skrev:fin ratt=) det var den anton fick av mig när den blev med turbo första gången på b34an

Nää.. Den följde nog med turbon när hörning sålde den, men den här var för liten ändå för Garretten så det gjorde ju inget :hihi:

EDIT: Nu var jag ju yr i nattmössan :doh: läste inte att du menade ratten utan trodde du menade turbohatten 8) :lol: Tänkte byta ut den mot en M-tech2 ratt från en E34 men sket i det sen, är ju ändå fint att ha en liten sportratt.. :thumbright:

Re: Ventonz M535i Turbo goes S38B38

Postat: ons nov 08, 2017 4:06 pm
av ventonz
Bild

Plötsligt blev det ett nytt förvärv i maskinbearbetningsarmadan :doh:

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: tor nov 09, 2017 5:59 am
av Gabbe_96
Börjar få ordning på vebon :thumbright:

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: mån nov 27, 2017 11:05 pm
av ventonz
Efter mycket stressmeckande när garaget blir inlöst i veckan så verkar det som att mina 2200cc spridare har säckat ihop helt.. släpper inte igenom bränsle alls, bränsle finns i railen och när man kör testen på VEMS så klickar alla spridarna men kommer inte bränsle alls från dom :doh: 8500:- :snyft: :alcoholic:

Ska prova med en polares likadana ifall det är verkligen det, men efter lite historier så verkar det rätt vanligt tyvärr.. Nåväl beställde adapterkablar så jag får Nippon Denso till EV1 för att kunna använda originalspridarna! Alltid ska det gå motströms..

Tråkigt när man hoppades på en uppstart under kvällen..

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: tis nov 28, 2017 8:34 pm
av ventonz
Spridarna verkar hela, provat med en annan uppsättning 2200cc och känns konstigt om alla 12 ska vara igenstockade..
Men låter det vara osagt tills jag provat originalspridarna från S38an.

Tack för tipsen du som ringde tidigare, samtalet bröt lite till och från så uppfattade aldrig namnet :thumbright:

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: tis nov 28, 2017 9:27 pm
av Steve
I triggerloggen kan man väl kolla om sprutet är inställt "rätt" så det ger impulser?

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: ons nov 29, 2017 6:35 am
av ventonz
Steve skrev:I triggerloggen kan man väl kolla om sprutet är inställt "rätt" så det ger impulser?
Ser iallafall för spolarna, och gnista kommer då den hostade till när det rann in bränsle i spjällhuset när jag tog lös railen, och för slut i huvudet i dagsläget.. lägger upp error report och triggerloggar här sen :) men man tycker ju att det borde vara något felinställt då spridarna klickar på testen.

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: ons nov 29, 2017 7:22 am
av Erik N
Du har inte returledningen i kläm nånstans så att du har sjukt högt bränsletryck? Har hänt för mig och då orkar inte spridarna öppna.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: ons nov 29, 2017 8:18 pm
av ventonz
Erik N skrev:Du har inte returledningen i kläm nånstans så att du har sjukt högt bränsletryck? Har hänt för mig och då orkar inte spridarna öppna.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Nää problemet lär ha varit för lite bränsle vid cranking helt enkelt, efter lite rådgivning av Mattias så hoppade han igång direkt!
Bytte dock till originalspridarna så vet inte om 2200cc spridarna är säck eller inte, men tror de lär fungera för om jag minns rätt så provade jag starta med originalspridarna innan jag ändrade bränslet utan resultat! :thumbright:
Men verkar ju ha fått en del inställningar i övrigt rätt så blev nästan impad av mig själv :roll:

Jobbigt när man är så himla stressad, hjärnan går som på högvarv men man kommer fan aldrig fram till något. Nästa på schemat är väl att bogsera bort den från garaget och ställa den i en carport tyvärr då garage verkar vara omöjligt att hitta i denna kallhåla.
Lät dock på personen som jag ska låna carporten av att det fanns chans att det blir en garageplats ledig hos honom så man får ju hoppas!

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: fre dec 22, 2017 12:52 pm
av ventonz
God Jul allihopa :santa:

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: fre dec 22, 2017 10:58 pm
av beaver6
God jul polarn

Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner

Postat: lör dec 23, 2017 12:09 am
av Lövet98
God (H)Jul :D :lakrits: