Granströms garage, amatörbyggt fordon G-Rod R
Re: Duett Stepside S60-R
Det jag tänkte på är att om lådan sitter för stumt så kan det bli brytningar i växellådshuset när motorn vrids när man gasar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
Det är nog helt rätt tänkt Steve☺
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Duett Stepside S60-R
Vår rekommendation med svetsad låda är en balk eller liknande under lådan som håller upp den om svetsen skulle spricka sönder (vilket både vi och ni vet har hänt...). Det kan förstås vara ett skruvat rör tvärs under lådan tillräckligt långt fram för att den inte ska tippa ned.
Gustaf
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
OK Gustav! Då var jag ju inte helt fel ute Bra beskrivning hur jag skulle göra
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
(Rör-) Staget till (det långa) fästet vä. bak på Watt-länket i ramen gör väl ingen "nytta" då det inte blir nån påfrestning åt det hållet?
Det blir väl enbart en sido-belastning?
Det kan ju aldrig va FEL med ett (extra?) stag, men belastningen ska väl stagas i sidled där?
Eller tänker jag o-rätt? (replik Gustav? för jag vill veta...)
Det blir väl enbart en sido-belastning?
Det kan ju aldrig va FEL med ett (extra?) stag, men belastningen ska väl stagas i sidled där?
Eller tänker jag o-rätt? (replik Gustav? för jag vill veta...)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
Det staget håller ju även i sidled, men jag är inte klar med wattlänken det ska styvas upp mera vid det långa staget
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
Nu har jag provat flaket också och det passar väldigt bra mot nya chassit Måste förlänga i framkant 80 mm för att det är längre hjulbas, och bakskärmarna måste jag smalna av lite, men det jag ska ändå göra dem lösttagbara och inte svetsade som tidigare. Nu ska jag lyfta av karossen för att färdigställa chassit
Re: Duett Stepside S60-R
Sablar vad frän den blir. Alla tummar upp!!!!
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 8:45 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Duett Stepside S60-R
Den ä ju svinfet.
Bara klarlack vore fränt!!!!
Bara klarlack vore fränt!!!!
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 407
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
Tack för kommentarerna Jag har haft den färdigbyggd i huvet länge och har många detaljer som jag vill göra så jag hoppas att jag kan öka på coolfaktorn mera
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 921
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Duett Stepside S60-R
Riktigt snyggt plåtarbete! Den blir hur tuff som helst.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Duett Stepside S60-R
Länge sedan jag la ut bilder, jag har inte bara legat på latsidan och inte heller på vänster sida för där har
jag brutit ett revben mot ryggraden och öm på framsidan bröstkorgen . Jag har i alla fall börjat sätta ihop rörramen så här kommer några byggbilder