Robins första seriösa bygge, Volvo 145 Drifting TeamÖverladd

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

Sry men ingen uppdate idag eller på söndag. Är i lyxele å rästen kan ni nog räkna ut. Bor vid bilbrovningen så det e ba komma förbi å snacka lite skit.
Trevlig helg!

// Robin
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

2014-07-27

Tjeena. är nyss hem kommen från Lycksele. kanon helg fast lite för mycket pråmar som rulla runt och olja hälls på däcka för det ska börja snurra men det e ju en liftstil de me :P

men hur som haver så är fästet till styr snäckan klar. och kardan tunneln.

styr snäckan är klar men som vanligt glömmer man bort att ta kort. och vill jobba vidare :doh:
Bild

Bild

Bild

Bild

börja punkta ihop kardantunneln
Bild

Bild

Bild

Och självklart ska det va spel med tunneln å växellådan!
Bild

Bild

sen nåra bonus bilder från Lycksele
träffade en pojk som hadde gjort i årdning sin bubbla lite snabbt i vintras rätta stuket!
Bild

sen va polarn min upp med sin bil :thumbright:
Bild

Bild

sry för dom taskiga bild kvalliten.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av Jens Gustavsson »

tipps! svetsa in lite förstärkningar där koppligen är i tunneln om den skulle explodera nån gång. ta flera 1.5mm plåtar och punkta fast på varandra så det blir ett tjockt segt skydd för fötterna.
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

2014-08-24

tjänns som det va en evighet sen sist man va här. men nu är man på bana igen efter 5v semester :thumbright:

så helgen blev det inte så mycket kom till garaget och fick se en fin present av en polare nere från södra Sverige som farsan hadde tagit med sig upp. samt hadde han köpt med sig en häftig grej :P

Fick en fin intercooler
7.5 djup
30 hög
60 lång
3tums andslutningar :thumbright:
Bild

Bild

bjuder på en bonus bild på min fars nya leksak. ja den går att skjuta med film kommer senare :hihi:
Bild
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

upp date 2014-09-07

ja va ska man säga :? går segt med 145 då jag har kört fast med framvagns balken å motorfesterna. men för det så sluta jag inte va i garaget för det. har bytt nå bilar nu på senaste veckan å nu till helgen va jag upp till Vilhelmina och hämta en riktigt go vinter bil :thumbright:

har blivit 2 byten på midre en vecka

bytte bort caddyn -99 som jag köpte för 1000kr la ner 1200kr bes kör klar så 2200kr
Bild

bytte caddyn mot en volvo 244 d24 -82 obesiktad reggad med motor. mycket rost jobb på den. körde den i 3 dagar
Bild

Bild

Bild

sen i helgen bytte jag bort 244 d24 den mot en 745 -87 Tic :thumbright:

Bild

Bild

Bild
vist lite jobb äre på den som att laga 2 små rost hål i golvet. lufta kopplingen. å få den att starta.. visa sig att han har kabel härrvan från en fk motorn och orginal på 745 så det är inte likt med kabla. då det skiljer sig från bilarna med 2 boxar och 1 box. eller e jag jag helt borta?. men det är snart löst.

sen skulle adam komma förbi med nå grejer till mig till 745. ringer efter 5min att han har tappat däcket i byn :hihi: i 90km :thumbright:
Bild

sen vill jag tackar er alla som har kollat in mitt forum! roligt att se att det är över 20.000 tittare :shock:
panodil
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis okt 01, 2013 9:18 am

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av panodil »

ser bra ut provat med generator fäster från 240? då hamnar den ju p andra sidan om de finns plats där dvs lycka till me bygget ;)
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

behöver en komplett motor härva till en volvo 740 tic -87 motortronic. köpes omg. umeå-övik skulle va ett plus men betalar även frakt.

MvH Robin
bernhardsson132
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: mån jul 14, 2014 6:59 pm

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av bernhardsson132 »

Händer det nåt med 145an eller är det bara 740 mek nu ;)
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

lite sido spår från 145.

som sakt går sakta nu med 145. då alltid jag får över läggs på 745. citerar va min far sa. om inte skrotbilen (745) är ute ur garaget inom 2v så tar jag grävaren å trycker ihop bägge bilarna å peka på containern :shock: ja han skulle kunna göra det...

har varit strul med att få tag i en ny motor kabelhärva till en 745 tic men i fredags så kom kabelhärvan. jävlades lite lagom och märkte killen som hett ner 230fk motorn hadde hett svänghjulet på fel position. rev ner med lådan igår. bilen är nu uppstartad men förhög tomgång 2000rpm. ska kolla om den dra kylluft nån starns samt kolla upp tomgångs motorn. lufta koppling sen ut ur garaget. tycker jag ska hinna det i morn.

Bild

Bild

sen efter detta e klart så blire att ligga i med 145! :angryfire:
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

bernhardsson132 skrev:Händer det nåt med 145an eller är det bara 740 mek nu ;)
ne bara 745 mek nu men e bara lugn det kommer vill jag lova :thumbright:
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

2014-12-03

Detta bygge har stått på tok för längen nu!. Med lite peptalk från en stor ikån så har jag fått suget till baka.

Var ner till södra Sverige nämligen bestämt Kg-trimning och köpte på mig nya superpro bussningar till hela framvagnen/bakvagn samt lite mer små pill.
Så till helgen ska framvagen va stort sett klar.

Bild

Allt för mig
Senast redigerad av swerobin91 den ons dec 03, 2014 1:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av Jens Gustavsson »

kul att höra att det är på gång igen :thumbright:

mvh jensa
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

2014-12-06
Kvälls uppdatering

Kvällen började ju väldigt bra för mig.. Då jag kom upp till garaget och skulle börja svetsa så va gasen slut. stått och läkt ut i 2,5månad :angryfire: .. fort som ba F_n ner till stan väl där så kom jag dit precis innan dom stängde. Då jag tar tuben så fråga han säljaren. (ska du ha tråd med?) sa ne det behövs inte då jag har en rulle hemma liggandes. Köpte även svart färg samt rost/grund färg.

Väl hemma så va den första timmen riktigt tråkig. Men sen flöt allt bara på :thumbright: framvagnen börja ta form svetsning flöt på. Sen pang slut på trå i svetsen. Öppna skåpet där jag vet att jag har en rulle liggandes (trodde jag) inge mer svetsande för min del denna kväll. Jag som hade planerat hela natten framför mig.

fick bli att slå ut bussningarna från a-armarna. på med grundfärg så det få torka tills i morn

Bjuder på nåra bilder!. om inte svets trån hade tagit slut så hade framvagnen varit klar. andra motor fästet. men få bli i morn. sååå Sjukt Laddad.

Bild

Bild

Bild

Nästa uppdate
2014-12-07
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av Jens Gustavsson »

bra jobbat! tänk på att vrida de yttre spindel lederna rätt de har mer rörlighet på ett visst håll.

mvh jens
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Robins första seriösa bygge, Volvo 145 (drifting!?)

Inlägg av swerobin91 »

2014-12-07

Ja helgen är snart ett minne blått. och här sitter man och fundera på va man ska göra nästa helg på 145 :D

blev då klar med framvagnsbalken,motorfästerna samt grundlackat och målat svart. då framvagns balken skulle på plats så hade den dragit sig 4mm :doh: så nästa helg blire att värma på balken och försöka pressa ut den... samt (botten plattorna) till buren är dit svetsad och borrad/bulttad. sen massa andra små saker int så mycket att nämna

Förlåt men har blivit väldigt slö på att ta kort då jag vill ägna den tiden till att skruva.
Bjuder då nåra för att det ska se lite trevligare ut.

Samt i veckan så ska nåra små saker blästras som hör till framvgen.

Bild

Bild

Bild

Detta va väll allt för denna gång.
// Robin
Skriv svar