BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: Sv: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Nä parallellen var så tidig iår, vi har ju fortfarande snö kvar här och isbanan går nog fortfarande att köra på. Största anledningen är dock att vi håller på för fullt med Fredriks supercar för att hinna till premiären.
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
ska fredrik inte åka supernationell alls iår då?
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Nä han har ingen sån bil kvar så det blir bara supercar.
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
kommer bilen gå i sverige??
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Nä den blev såld till Finland
/ Niklas Sandström
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Hade lite strul med min Gopro så jag fick bara film från tredje tävlingen (första på söndagen i Morjärv)
https://www.youtube.com/watch?v=uyJtPOYAFHY
https://www.youtube.com/watch?v=uyJtPOYAFHY
/ Niklas Sandström
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Bra kört Niklas!
Ska bli kul att se hur den rätta motorn kommer att bli.
Ska bli kul att se hur den rätta motorn kommer att bli.
Där du har seglat, där har jag rott!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Tack för det Per, Jag längtar tills man får prova den nya men den jag har nu går inte dåligt den heller
Första tävlingen i Kalix, den bryter ett par gånger i starten annars hade jag nog varit först till första kurvan. Sen var det inget fäste nånstans varken innerspår eller ytter.
https://www.youtube.com/watch?v=XpTRNalALoY
Första tävlingen i Kalix, den bryter ett par gånger i starten annars hade jag nog varit först till första kurvan. Sen var det inget fäste nånstans varken innerspår eller ytter.
https://www.youtube.com/watch?v=XpTRNalALoY
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
killen som tar starten är de en äkta mg metro? .. pep iväg duktigt
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Jo Anders Nyman har är en äkta 3l V6 Metro, fyrhjulsdriften gör att han tar dom flesta starter.
/ Niklas Sandström
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Man blir sugen att köra när man ser filmer så här. Mitt i vintern känns det bara jobbigt. Långa resor, däck som ska pumpas, inga gridgirls osv. Ändå kändes det helt underbart då jag körde min sista istävling i Överkalix år 2012, så länge bilen fungerade i alla fall.
Jag gläds med dig över titeln. Det måste vara en skön känsla.
Jag gläds med dig över titeln. Det måste vara en skön känsla.
Där du har seglat, där har jag rott!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Och så final racet i Kalix. Har börjar den gå riktigt dåligt missar flera gånger i starten och sedan under racet också.
Provade ytterspår i starten men det var som att man stod stilla där ute med inget fäste.
https://www.youtube.com/watch?v=uHIMm-aulgo
Provade ytterspår i starten men det var som att man stod stilla där ute med inget fäste.
https://www.youtube.com/watch?v=uHIMm-aulgo
/ Niklas Sandström
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Nu är det väl dags att skriva lite om sommarens körningar
Körde lite rallycross i sommar på Norrlandsveckan.
Första tävlingen gick i Piteå, tidsträningen gick hyffsat med en elfte tid med tanke på att dom två varven var det enda jag har kört där på banan på fyra år.
Första omgången blev ett bottennapp, råkade döda motorn när jag letade dragläge i starten och slant med foten. Starten gick när jag gnuggade med startmotorn för att få igång den. Kom ikapp ett par bilar men blev trängd av banan när jag skulle köra om och fastnade halvt i en sandfålla så tiden blev inte bra.
I andra omgången gick starten bättre och jag var först i första kurvan, men blev påkörd på höger bak så fälgen gick sönder. Däcket satt kvar på fälgen men tappade luften så det gick inte fort att köra, var inte sist i mål men tiden blev inte bra igen.
Tredje omgången, en bra start igen och var tvåa i första böj. Ettan snurrade och jag tog mig förbi men då behagade hjulbultarna gå av på höger bak, hjulet rullade under bagaget och tryckte sönder plåten där. I samband när hjulet rullade under bilen så kastades den upp i luften och när den landade på bromsskivan så sprack den men det värsta var att luftdomkraften krokade i asfalten och vreds under bilen och slet då loss en del av karossplåten. Röret som håller dämparen vek sig runt bärarmsinfästningen så domkraften blev krokig.
Det har varit rätt många garagetimmar så jag blev lite less och hade inte tänkt fixa igång den till nästa tävling. Men då hade några av min konkurenter farit till garaget och börjat rikta till den så då var det ju bara att ställa upp
Nästa tävling var i Kalix.
Tidsträningen gick ganska bra och jag fick en åttonde tid.
Första omgången fick jag dåligt startspår på yttern och kom inte in utan fick släppa flera bilar före, tappade lite tid i kön och fick en elfte tid.
I andra omgången fick jag samma dåliga startspår, gjorde dock en riktigt bra start och höll gas så länge jag vågade. Just innan jag skulle börja bromsa så fick jag en smäll i sidan och åkte sidledes ut i lösgruset där det inte hände något när jag bromsade. Gled i lösgruset och träffade en sandfålla på tvären i ca 80km/h och det slutade inte bättre än att jag rullade två varv innan den landade på hjulen igen. Tack och lov så landade den på taket två gånger så hjulupphängningarna och stötdämparna klarade sig. Fick krocktesta buren som klarade sig men den mesta plåten såg inte så rolig ut.
Så nu ser det ut så här i garaget.
Det for lite mer plåt när jag började, kapade bort där hjulet hade demolerat samt bakstammen som har fått några tryckare bakifrån. Ska göra nya torn så dämparna får lite bättre plats samt att jag ska göra dom justerbara i höjd.
Något lite mer roligt så har jag fått tillbaka motordelarna från preparering, nu skulle man ju bara haft lite tid över och börja montera ihop den också
Högkompkolvar för E85, blev ganska djupa vetilurtag för att klara vanosen med kammarnas höga lyft.
Suzuki Hayabusa raceventilfjädrar så nu klarar överdelen iaf 11k rpm
Lite annan durationl på dom nya kammarna samt 2mm högre lyft
Några fler roliga delar.
Körde lite rallycross i sommar på Norrlandsveckan.
Första tävlingen gick i Piteå, tidsträningen gick hyffsat med en elfte tid med tanke på att dom två varven var det enda jag har kört där på banan på fyra år.
Första omgången blev ett bottennapp, råkade döda motorn när jag letade dragläge i starten och slant med foten. Starten gick när jag gnuggade med startmotorn för att få igång den. Kom ikapp ett par bilar men blev trängd av banan när jag skulle köra om och fastnade halvt i en sandfålla så tiden blev inte bra.
I andra omgången gick starten bättre och jag var först i första kurvan, men blev påkörd på höger bak så fälgen gick sönder. Däcket satt kvar på fälgen men tappade luften så det gick inte fort att köra, var inte sist i mål men tiden blev inte bra igen.
Tredje omgången, en bra start igen och var tvåa i första böj. Ettan snurrade och jag tog mig förbi men då behagade hjulbultarna gå av på höger bak, hjulet rullade under bagaget och tryckte sönder plåten där. I samband när hjulet rullade under bilen så kastades den upp i luften och när den landade på bromsskivan så sprack den men det värsta var att luftdomkraften krokade i asfalten och vreds under bilen och slet då loss en del av karossplåten. Röret som håller dämparen vek sig runt bärarmsinfästningen så domkraften blev krokig.
Det har varit rätt många garagetimmar så jag blev lite less och hade inte tänkt fixa igång den till nästa tävling. Men då hade några av min konkurenter farit till garaget och börjat rikta till den så då var det ju bara att ställa upp
Nästa tävling var i Kalix.
Tidsträningen gick ganska bra och jag fick en åttonde tid.
Första omgången fick jag dåligt startspår på yttern och kom inte in utan fick släppa flera bilar före, tappade lite tid i kön och fick en elfte tid.
I andra omgången fick jag samma dåliga startspår, gjorde dock en riktigt bra start och höll gas så länge jag vågade. Just innan jag skulle börja bromsa så fick jag en smäll i sidan och åkte sidledes ut i lösgruset där det inte hände något när jag bromsade. Gled i lösgruset och träffade en sandfålla på tvären i ca 80km/h och det slutade inte bättre än att jag rullade två varv innan den landade på hjulen igen. Tack och lov så landade den på taket två gånger så hjulupphängningarna och stötdämparna klarade sig. Fick krocktesta buren som klarade sig men den mesta plåten såg inte så rolig ut.
Så nu ser det ut så här i garaget.
Det for lite mer plåt när jag började, kapade bort där hjulet hade demolerat samt bakstammen som har fått några tryckare bakifrån. Ska göra nya torn så dämparna får lite bättre plats samt att jag ska göra dom justerbara i höjd.
Något lite mer roligt så har jag fått tillbaka motordelarna från preparering, nu skulle man ju bara haft lite tid över och börja montera ihop den också
Högkompkolvar för E85, blev ganska djupa vetilurtag för att klara vanosen med kammarnas höga lyft.
Suzuki Hayabusa raceventilfjädrar så nu klarar överdelen iaf 11k rpm
Lite annan durationl på dom nya kammarna samt 2mm högre lyft
Några fler roliga delar.
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Vilken skitsäsong!
Tröttnar man inte på att behöva laga halva bilen efter ett race?
Riktigt goa motordelar! Det känns som om 500hk inte ska vara orimligt, eller?
Vi är nog många som vill höra en dynovideo samt höra den på banan precis som dina tidiga motorer!
Tröttnar man inte på att behöva laga halva bilen efter ett race?
Riktigt goa motordelar! Det känns som om 500hk inte ska vara orimligt, eller?
Vi är nog många som vill höra en dynovideo samt höra den på banan precis som dina tidiga motorer!
Volvo S40 4x4 "evighetsprojektet"
997 Turbo Syvecs edition "stödkorven"
997 Turbo Syvecs edition "stödkorven"
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 GTR rallycross/isracing/drifting och lite bus
Jo ibland kan det bli lite tungt att ta sig till garaget, men när det väl funkar så överväger flinet motgångarna
Är det inte över 500hk så blir jag lite besviken.
Är det inte över 500hk så blir jag lite besviken.
/ Niklas Sandström