Audi S1 Gtr

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
volvobrage
Forumsberoende
Inlägg: 554
Blev medlem: sön mar 08, 2009 12:01 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av volvobrage »

Fantastisk prosjekt!!:D
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Tack alla för intresset

HenrikE...i mina öron låter en audi femma som musik så valet av motor var lätt..
Hur långt jag hunnit. jag är väll typ klar med golvet och är mitt uppe i tak/burbygge.
så det är långt kvar har inte fått i motor och låda än
Jag har fru och 2 barn och hus så tiden i garaget är begränsad
Men det kanske tar 2år till innan den är klar i den takt jag håller
Är en glad amatör som provar mig fram. detta är mitt första bygge
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

rostlagning på standard stället på audi gt nedre hörnet till framrutan
måste tilllägga att jag bara har ett skruvstäd vinkelslip och hammare för att forma plåt :|

Bild

Bild

Bild
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

tur att man kortat bilen :wink: har inte så stort garage. bilen står upp mot ena väggen så jag har en liten gång på ena sidan. har en trapp ner till källaren i garaget som tar plats :x

Bild

burbygget

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

bromspedalen behövde moddas lite för att passa till vänsterstyrningen

Bild

Bild

Bild

ändrade lite på plaseringen av bromspedalen för att få upp rattstången lite

Bild
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

en styrväxel från en nissan 200 s14 till vänsterstyrnings komverteringen. men om man la infästningarna för varandra så var den 40mm för kort på ena sidan så svarvadde en tapp

Bild

Bild

Bild

Bild
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

kommer inte ihåg vad materialet jag gjorde tappen av hette men det är ett segt material vi använder på mitt jobb :whistle: kan kolla upp vad det heter om någon kunnig vill ge lite fedback om materialval :) men jag tror det håller har sett det böja sig 90gra. utan att spricka.
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Performance_seeker »

ErikFloren skrev:...i mina öron låter en audi femma som musik så valet av motor var lätt..
Jag håller helt med...tänker på en vrålande bulgarisk ur-quattro på tuben...!
Fint och intressant bygge! :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Materialet jag använde till styrtappen heter thg 2000
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Performance_seeker :thumbright:
Gregerr
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: tis mar 17, 2009 4:59 pm
Ort: Sälen

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Gregerr »

Vilket jävla jobb du lägger ner!!
Grymt imponerad

ErikFloren skrev: Är en glad amatör som provar mig fram. detta är mitt första bygge
Svårt att tro :thumbright:
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

tack gregerr...vänliga ord

llite bilder på mitt tråg kommer nu.
måttar lite med en gördel till audi motorn

Bild

Bild

audi motorn och skyline motorn lutar åt olika håll så jag bestämde mig för att rakställa audi motorn

Bild

skyline tråg och audi tråget redo att punktas upp

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

skillnaden i längd på en audi motor och en skyline motor

Bild

efter ett garage besök av Robbz så blev det beslutat att det skulle bli ett torrsumps tråg

Bild

anledningen till att det blev Gtr drivlina...ni som vet var främre diffen sitter på en quattro ser det... ca 50cm skillnad

Bild

lägger upp den bilden igen för att visa skilnaden..

Bild

Bild

Bild

Bild

tråget svetsat och planfräst

Bild

gördelen funkar som adapterplatta för tråget

Bild

hoppas bara att inte lagerlägerna har slagit sig allt för mycket av svetsningen :| någon som har erfarenhet av att svetsa i skyline tråg. har sett många som bygger dom större för att få i mer olja. använde mig av någon tråd som var för gjuten alu som skulle krympa mindre..jaja det märks väll när man sätter i dreven om det går tungt såfår jag prova någon annan lösning

Bild
Användarvisningsbild
Heggen
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre jun 13, 2008 4:46 pm

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Heggen »

ErikFloren skrev:anledningen till att det blev Gtr drivlina...ni som vet var främre diffen sitter på en quattro ser det... ca 50cm skillnad
:shock: :shock: :shock: Ja jösses vilken skillnad!!!

Ytterligare ett tecken på att kreativitet flödar gott i garagen! Mycket intressant bygge! :thumbright: :thumbright:
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Ferken »

grymt jäkla bygge! många timmar...
Fredrik
robbz
För mycket laddtryck
Inlägg: 190
Blev medlem: lör jul 04, 2009 7:45 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av robbz »

Vilken trevlig viktfördelning det kommer bli i den här bilen :thumbright:

På Eriks begäran så lägger jag upp en bild när han har tejpat upp S1 paketet....skapligt bred den kommer bli :hihi:
Bild

/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar

spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Skriv svar